|
Scooped by
juandoming
onto E-Learning-Inclusivo (Mashup) May 30, 2011 7:03 AM
|
Get Started for FREE
Sign up with Facebook Sign up with X
I don't have a Facebook or a X account
|
Scooped by
juandoming
onto E-Learning-Inclusivo (Mashup) May 30, 2011 7:03 AM
|
![]() ![]()
![]() Artificial intelligence is growing by leaps and bounds. It's no longer science fiction anymore! Lots of AI tools can serve as our own personal Via Vladimir Kukharenko
![]() Las políticas en torno a la inteligencia artificial tienen relación directa con la misión y la idea de universidad previa que se tenga. Via LGA
![]() This report emphasizes that all efforts must prioritize a human-centred and rights-based use of digital technology to benefit all learners. It calls for urgent national and international action to ensure that technology enhances, rather than endangers, the right to education for all Via Dr. Tom D'Amico (@TDOttawa) , Nik Peachey
![]() RESUMEN EL IMPERATIVO DE LA ARQUITECTURA COGNITIVA La era de la Inteligencia Artificial (IA) ha pasado de la predicción probabilística a la necesidad ineludible de la ejecución intencional. Este trabajo, enmarcado en mi visión arquitectónica (de Juan Domingo Farnos), se sitúa en la vanguardia de la ingeniería cognitiva, desafiando el paradigma del Gran Modelo de…
![]() The Generative AI for Education Hub delivers trusted research, insights, and tools for K12 education leaders to leverage generative AI to benefit students, schools, and learning. Via Dr. Tom D'Amico (@TDOttawa) ![]()
morales.francisca91@gmail.com's curator insight,
September 29, 4:48 AM
Tools for research and insight that is being conducted on how ai is shaping our school system. Providing tools and frameworks for educators.
![]() Sci-fi Scenarios Sci-Fi Scenarios for Teaching and Learning that Could Become Reality by 2035 - Part 2: Stephen Downes This post is part of Sci-Fi Scenarios, the foresight series on TeachOnline.ca in which leaders in education and technology respond to five “sci-fi–sounding but plausible” AI... Via Ana Cristina Pratas
![]() Juan Domingo Farnos Este no es un libro sobre el futuro, sino una exploración del presente. Es un viaje hacia la frontera donde la mente humana y la inteligencia artificial convergen para dar forma a una nueva era de co-creación. Hemos descubierto que el verdadero poder de la IA no reside en su capacidad para…
![]() ¿Cómo puede la IA transformar las prácticas pedagógicas y de evaluación en el aula? ¿Cómo pueden usarla los docentes para la gestión y análisis de datos educativos? ¿cuáles son las preocupaciones y necesidades de los docentes respecto al uso de la IA? Esta y otras muchas preguntas que se hacen los docentes sobre el uso de la IA en educación fueron el centro de los encuentros ProFuturo, auspiciados por Fundación Telefónica Colombia. La publicación Docentes ProFuturo ante los desafíos de la IA reúne las principales conclusiones y aprendizajes que allí se alcanzaron, además de una gran cantidad de recursos muy útiles para poder aplicar la IA en las aulas. En este artículo os lo contamos. Via Inovação Educacional
![]() Juan Domingo Farnos Con la cognición aumentada y el "prompt" estratégico, el texto se transforma en una investigación de ingeniería de IA avanzada. En lugar de ser solo un documento informativo, se convierte en un plan para desarrollar una IA que no solo procesa datos, sino que también razona, aprende y co-crea de manera autónoma:…
![]() AI is stepping in as a powerful new teaching assistant, capable of tailoring learning to every person’s needs. University budgets across the country are broken. Overall revenue and accumulated financial support appear to be declining for a wide variety of reasons. Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
September 18, 10:36 AM
"[T]he prompt... can be a most powerful teaching tool that can consistently create a robust, engaging learning environment. It can even offer material through a variety of pedagogies."
![]() Juan Domingo Farnos RESUMEN: En un panorama donde la inteligencia artificial se ha estancado en la optimización de métricas de eficiencia, nuestra investigación postula un nuevo paradigma. A través de la fusión sinérgica de arquitecturas, proponemos un marco de ingeniería cognitiva que trasciende la mera predicción de patrones. Nuestra tesis se fundamenta en la creación…
![]() "This summer saw huge advances in AI technology. Major models got better, gained new abilities, and some were trained for education. Here are advances every educator should have on their radar ..."
Via Leona Ungerer
![]() Higher education teaching faculty are exploring the use of old-school teaching and testing methods to prevent students from using artificial intelligence during exams and for homework. Is this a good idea? Cayce Myers takes a deep dive Via Vladimir Kukharenko |
![]() Juan Domingo Farnos Esta es una propuesta de marco conceptual que integra el metalearning en la universidad con la cognición aumentada/prompt estratégico, la RA/RV y la Inteligencia Artificial (IA) en los procesos de investigación y docencia. Se basa en la idea de que la IA y las tecnologías inmersivas actúan como extensiones cognitivas, no solo…
![]() Artificial intelligence (AI) is wrecking havoc on university assessments and exams. Via Inovação Educacional
![]() Estoy buscando mejoras en mis propuestas en la docencia universitaria e ingeniería en IA y estoy probando con... Juan Domingo Farnos El Protocolo de Entropía (H): Hacia la Ingeniería de la Conciencia Algorítmica El diseño de los modelos de lenguaje a gran escala (LLMs) se enfrenta a una crisis de fragilidad silenciosa: la convergencia prematura…
![]()
From
fltmag
The objective was to design a tool that would be accessible 24/7, provide immediate standards-based feedback, foster learner motivation, and simulate interaction close to talking with a native speaker, while remaining calibrated to the learner’s current proficiency level and aligned with the course content, including its tasks, vocabulary, and grammar. Via Nik Peachey
Nik Peachey's curator insight,
September 25, 3:58 AM
This is an interesting case study in the use of AI to deliver autonomous spekaing practice.
![]() (Spoiler alert: it has been very successful, but there are some lessons to be learned) Via Ana Cristina Pratas
![]() As artificial intelligence (AI) becomes increasingly integrated into healthcare–ranging from basic health monitoring tools such as heart rate monitors and sleep tracking apps to advanced systems such as AI–powered software and companion robots, it is vital to better understand how these technologies affect the dynamics of patient–healthcare relationships. This paper aims to provide a comprehensive perspective of existing research examining both the observable and potential effects of AI–enabled technologies on existing relationships and interactions among patients, healthcare providers, and caregivers. It also explores the emerging field of patient–AI engagement. Based on existing research and challenges, this paper proposes a conceptual model, a Healthcare–AI Triadic Relational Model, to facilitate analyze, discuss, and communicate the psychosocial impacts of AI–powered healthcare technologies on these patient–healthcare relationships. The discussion concludes by highlighting key considerations and practical recommendations for the implementation of AI technologies within these relational contexts, aiming to improve healthcare outcomes and uphold a patient-centered approach to care. Via Tony Shan
![]() El Banco Mundial ha publicado un informe que sirve como guía para que responsables de políticas, educadores y tecnólogos puedan moverse por el campo de la IA. Via Inovação Educacional
![]() Juan Domingo Farnos Humanaware" es el epicentro de la Educación Disruptiva, la IA y la Cognición Aumentada en el alumno. No es mero receptor, sino el "auto-gestor" proactivo que integra tecnología en su praxis cognitiva. Este cerebro-digital no solo consume información, sino que la "trans-forma" mediante el Prompt Educativo, redefiniendo su propio aprendizaje. Mi propuesta…
![]() Juan Domingo Farnos Marco Teórico para un Tutor Ubicuo Generativo La visión de un Tutor Ubicuo Generativo trasciende la mera automatización para abrazar una arquitectura algorítmica que se sitúa como un co-agente epistémico en el proceso de aprendizaje. Esta IA no opera con un enfoque estático, sino que se nutre de una "memoria rizomática", un…
![]() A practical reflection on today’s educational gaps and tomorrow’s democratic challenges. Are you ready to supercharge your productivity, creativity, and problem-solving skills? Meet ChatGPT—the AI tool that’s changing how we work, learn, and innovate. Best of all, you can access it for free right from your Windows desktop! In this tutorial series, I’ll guide you step-by-step through…
Learn more / En savoir plus / Mehr erfahren:
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching?tag=Gust-MEES
https://gustmees.wordpress.com/
Via Gust MEES
Gust MEES's curator insight,
September 17, 3:20 PM
A practical reflection on today’s educational gaps and tomorrow’s democratic challenges. Are you ready to supercharge your productivity, creativity, and problem-solving skills? Meet ChatGPT—the AI tool that’s changing how we work, learn, and innovate. Best of all, you can access it for free right from your Windows desktop! In this tutorial series, I’ll guide you step-by-step through…
Learn more / En savoir plus / Mehr erfahren:
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching?tag=Gust-MEES
https://gustmees.wordpress.com/
![]()
morales.francisca91@gmail.com's curator insight,
September 29, 4:27 AM
A reflective insight on how to implement reverse thinking in the classrooms. Guiding students to critically think in digital age era, where there is a lot of media that students get exposed that may not be all factual through the usage of AI.
![]()
From
payhip
This groundbreaking book flips the script, showing how AI, when used wisely, can enhance rather than replace our students' thinking. Written by award-winning teacher trainer Nik Peachey, Developing Critical Thinking Skills With AI is your complete task-based guide to using AI tools like ChatGPT to cultivate logic, curiosity, and independent thought in your classroom. Via Nik Peachey
![]() Juan Domingo Farnos La Cognición Aumentada y el Prompt Estratégico en la Educación, medicina, empresa... Para cualquier entidad interesada en el futuro de la inteligencia artificial, especialmente en el ámbito de la educación superior, la medicina y el mundo empresarial, es fundamental comprender la visión de la cognición aumentada y el prompt estratégico. No se… |