Shifts to create the classroom of the future include a shift from academic standards to learning networks and single modalities to blended.
Via Dr Peter Carey
Get Started for FREE
Sign up with Facebook Sign up with X
I don't have a Facebook or a X account
|
Rescooped by
juandoming
from Future Schooling, Futures Thinking and Emerging Forms of Learning: how it will evolve, the drivers, inspirations, impacts ....
onto E-Learning-Inclusivo (Mashup) September 18, 2021 3:35 AM
|
Shifts to create the classroom of the future include a shift from academic standards to learning networks and single modalities to blended.
![]() ![]()
![]() Juan Domingo Farnós En la era de la hiperconexión algorítmica, ya no investigamos sobre el mundo, sino con el mundo. Este giro fundamental, que denominamos Investigación Evolutiva Inteligente (IEI), representa una ruptura definitiva con los paradigmas epistemológicos del siglo XX. La IEI se basa en una interacción continua entre agentes humanos y no humanos, donde…
![]() Training success depends on the Golden Triangle of Instructional Design: aligning objectives, content, and assessments to drive performance. Via Yashy Tohsaku
![]()
From
www
“Our focus is on skills, not tools. What do we want students to learn? That comes first,” says Bill Bass, innovation coordinator at a Missouri schoo Via Ana Cristina Pratas
![]() Juan Domingo Farnós Hacia una Universidad Evolutiva en la Era de la IA Agentic y la Educación Disruptiva Vivimos una transformación sin precedentes en la historia del conocimiento. En una época donde la velocidad del cambio tecnológico sobrepasa los ciclos de las políticas educativas, la educación superior se enfrenta al reto —y a la oportunidad—…
![]() Juan Domingo Farnos La arquitectura secuencial es un enfoque fundamental en la Inteligencia Artificial (IA) y el aprendizaje automático, que organiza las tareas en una secuencia lógica donde cada paso de procesamiento depende del anterior. Esta estructura es crucial en aplicaciones donde los resultados anteriores influyen en las decisiones futuras, como en los algoritmos predictivos…
![]() Juan Domingo Farnos Para estructurar un mapa disruptivo en el contexto de la Educación Superior, tenemos en cuenta cómo la IA está reconfigurando los roles de los docentes, estudiantes y administradores, y cómo las estructuras organizativas están cambiando en función de la adopción tecnológica. Esto debe reflejarse tanto en los procesos de enseñanza como en…
![]() Juan Domingo Farnos La educación como la conocíamos ha caducado. No es una afirmación retórica, sino una constatación empírica que el estancamiento institucional se niega a aceptar. En su lugar emerge una nueva configuración: arquitecturas cognitivas dinámicas, aprendizajes algorítmicamente personalizados y una gobernanza educativa descentralizada. En este horizonte, la universidad deja de ser el epicentro…
![]() The education system is dying. AI didn't kill it—but our reaction to AI will determine what replaces it. Via Edumorfosis
![]() Juan Domingo Farnos En 2020, Taylor integró la psicología cognitiva en la inteligencia artificial explicable (IAX), con el fin de optimizar la interpretabilidad, la equidad y la transparencia en los modelos de aprendizaje automático. Esta incorporación ha sido fundamental en el desarrollo de la IA dentro de la Educación Disruptiva, creando una conexión entre los…
![]() Juan Domingo Farnos La Nueva Aula universitaria se configura como un espacio neuro-sináptico, donde la interacción entre agentes humanos y sistemas inteligentes genera un entramado cognitivo dinámico que trasciende la linealidad tradicional del aprendizaje. Este ecosistema se rige bajo principios de pedagogía híbrida posthumana, en la que el rol del sujeto educativo se redefine al…
![]()
From
er
A new framework outlines eight ethical principles to guide higher education’s implementation of artificial intelligence. Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
June 27, 11:24 AM
"The question before us is not whether we will use AI but whether we will guide its use with purpose, clarity, and care."
![]() Me refiro aos avanços mais recentes de inteligência artificial generativa (ChatGPT e afins) e, de maneira mais ampla, às grandes transformações tecnológicas que estamos experimentando em um ritmo cada vez mais acelerado – por exemplo: na semana em que começo a escrever este texto, o Vision Pro, novo óculos de realidade mista da Apple, acaba de ser anunciado. Via Inovação Educacional |
![]()
From
www
"A new report found middle and high school students, regardless of age or location, are discussing the same challenges with AI bots." Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
July 9, 11:38 AM
"While social media, bullying and loneliness have long been flagged as top concerns among educators for their students, a new report shows the biggest concern for kids is balancing it all. The kicker: Students didn't share these concerns with adults in their lives. Instead, they expressed these worries to an AI chat system, which schools and health care institutions are increasingly turning to in an attempt to better support youth."
![]() Discover 10 inspirational examples of microlearning in learning and development (L&D). Explore how bite-sized content can transform corporate training. Via CommLab India
![]()
From
allysonapsey
My brilliant co-author of What Makes a Great Principal, George Couros, shares one simple learning norm when working with groups of educators--engage in learning in the way you want your students to learn. When working with principals, this norm just takes on one little twist--engage in learning in the way…
Via Yashy Tohsaku
![]() Por Mercedes Leticia Sánchez Ambriz y Carlos Bravo Reyes Elaborada en POE Escucha el podcast En colaboración con Mercedes Leticia Sánche Via LGA
![]() Una conversación urgente entre inteligencias Dos artículos firmados por Ricard Lloria y una defensa escrita en primera persona se encuentran en esta entrega para trazar una mirada lúcida y ética sobre el lugar que ocupamos —y queremos seguir ocupando— en medio de la revolución tecnológica. Inteligencia artificial, trabajo y dignidad humana no se oponen: dialogan.… Via Ricard Lloria, Mariano Ramos Mejia
![]() With the rise of generative AI models, such as large language models (LLMs), in educational settings, there is a growing demand to ensure the quality of AIgenerated multiple-choice questions (MCQs) used in higher education. Traditional quiz Via Vladimir Kukharenko
![]()
From
siliconangle
When Aquant Inc. was looking to build its platform — an artificial intelligence service that supports field technicians and agents teams with an AI-powered copilot to provide personalized recommendations and support agents — it needed something that could ground its AI models with real-time knowledge.
The solution: a vector database. Via Tony Shan
![]()
From
evolllution
AI’s infiltration of higher ed should prompt faculty to redefine their roles from exposing students to content to developing competencies. Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
June 26, 11:51 AM
"For years, the flipped classroom has been more of a concept than a common practice. Some instructors recorded lectures or introduced group activities, but few fully shifted their focus to skill development. Now, AI is making that shift not only possible but necessary."
![]() Scenario-based learning for compliance stands out as a highly effective approach, particularly where context and nuance play a crucial role. Via Vladimir Kukharenko |