en educación superior no solo hablamos de nuevas tecnologías y metodologías pedagógicas de vanguardia,hablamos de habilidades
Via Ramon Aragon
Get Started for FREE
Sign up with Facebook Sign up with X
I don't have a Facebook or a X account
Tags |
---|
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scoop.it!
From
100articulos
en educación superior no solo hablamos de nuevas tecnologías y metodologías pedagógicas de vanguardia,hablamos de habilidades Via Ramon Aragon No comment yet.
Sign up to comment
Scoop.it!
From
www
On 17 April 2024, UNESCO convened the Public Seminar on the “Digital Futures of Education”. Attended by some 300 participants in-person and online, the Seminar provided a platform to engage with national experts piloting the Open School initiative in various countries and to explore strategies to steer the human-centred approach to the use of digital technology, especially artificial intelligence, in education. Via Vladimir Kukharenko
Scoop.it!
Connected Papers is a visual tool to help researchers and applied scientists find academic papers relevant to their field of work. Via Nik Peachey
Nik Peachey's curator insight,
April 27, 10:06 AM
A useful tool for anyone doing paper based research or literature reviews https://www.connectedpapers.com/
Scoop.it!
From
www
It is no secret. Higher education institutions are facing unprecedented challenges that are forcing strategic changes. Since the onset of the pandemic Via Yashy Tohsaku
Scoop.it!
College Unbound is thrilled to announce the launch of its groundbreaking Usage Guidelines for AI Generative Tools for Faculty and Students. This policy has been developed by a dedicated group of CU students, marking both a powerful model for institutional collaboration and applied education with students, as well as a significant milestone in the integration of artificial intelligence in higher education. As an institutional policy driven by students, it is the first AI policy of its kind in the country. Via Edumorfosis
Edumorfosis's curator insight,
April 26, 9:07 PM
Me parece muy pertinente la participación estudiantil en el desarrollo de Guías de Usos de la IA Generativa. Un documento hecho por estudiantes, para los estudiantes y de uso estudiantil...
Scoop.it!
Guía de 4 puntos para navegar las tendencias tecnológicas en un mundo digital en constante evoluciónEn un panorama digital en constante evolución, donde las nuevas tecnologías emergen a un ritmo acelerado, los gerentes generales y de tecnología se encuentran en una encrucijada: ¿Cómo discernir entre las tendencias pasajeras y las tecnologías con potencial transformador? Via Ramon Aragon, Mariano Ramos Mejia
Scoop.it!
Fréquence d'utilisation, usages, niveau de confiance : découvrez comment la génération Z intègre l'intelligence artificielle dans son quotidien et ses études. Via GREF Bretagne, Bhushan Thapliyal
Scoop.it!
From
thejournal
The evolving capabilities of artificial intelligence require new approaches to instruction. Here, two leaders from the innovative Ulster BOCES share their expertise on AI's potential role in the classrooms of today and tomorrow. Via Yashy Tohsaku
Scoop.it!
The demographics of AI developers often differ from those of users. For instance, a considerable number of prominent AI companies and the datasets utilized for model training originate from Western nations, thereby reflecting Western perspectives. Via Tom D'Amico (@TDOttawa)
Scoop.it!
La estrategia de rendición de cuentas a nivel individual e institucional es un debate necesario para la mejora de la actividad universitaria Via LGA
Scoop.it!
Con la creciente integración de herramientas de inteligencia artificial (IA) como ChatGPT en el ámbito educativo, el debate sobre el plagio y la integridad académica ha ganado nueva relevancia. Como señala Martine Peters en su artículo reciente para Harvard Business Publishing, la necesidad de centrarse menos en el plagio y más en la cultura de integridad académica es imperativa. Este ensayo explora cómo los educadores y las instituciones pueden utilizar la IA no como un desafío, sino como una oportunidad para fortalecer la integridad académica. Via Edumorfosis
Scoop.it!
Para aprovechar al máximo la IA en el desarrollo de contenidos elearning sin morir en el intento, es crucial adoptar las mejores prácticas. Via Ramon Aragon
Scoop.it!
From
porvir
Professor do MIT (Instituto de Tecnologia de Massachusetts), Mitchel Resnick analisa como devemos considerar os sistemas de IA como uma nova categoria de recurso educacional, com suas próprias vantagens e limitações Via Inovação Educacional |
Scoop.it!
Juan Domingo Farnós Los sistemas multiagente tienen una amplia gama de aplicaciones en IA, que incluyen, entre otras: Resolución distribuida de problemas: en este escenario, varios agentes trabajan juntos para resolver un problema que es demasiado grande o complejo para que lo maneje un solo agente. Esto se utiliza a menudo en problemas de logística,…
Scoop.it!
Scoop.it!
Por Mercedes Mateo del blog Enfoque educación del BID Cuando se trata de educación, no hay tiempo que perder. Los últimos resultados d Via Ramon Aragon
Scoop.it!
Via Edumorfosis
Scoop.it!
Juan Domingo Farnós En un futuro que algunos denominamos ya presente, la educación ha experimentado una transformación disruptiva impulsada por avances en IA y tecnologías emergentes. Las aulas tradicionales han evolucionado hacia entornos de aprendizaje dinámicos y personalizados, donde los estudiantes interactúan con sistemas de IA avanzados que se adaptan a sus necesidades individuales. Elementos…
Scoop.it!
This article explores cutting-edge learning technologies and offers you a glimpse of what they offer in the field of employee training. Via Vladimir Kukharenko, Ricard Lloria
Scoop.it!
El poder de la inteligencia artificial en la educación. Explora cómo los educadores pueden utilizar herramientas impulsadas por IA. Via Gumersindo Fernández
Scoop.it!
From
blog
The latest McKinsey research shows that the Metaverse has the potential to generate $5 trillion in value by 2030. It can’t be denied that virtual reality isn’t going anywhere.
Learn more / En savoir plus / Mehr erfahren:
https://gustmees.wordpress.com/?s=curation
https://gustmees.wordpress.com/?s=blogging
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching/?&tag=Blogging
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching/?&tag=content+marketing
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching/?&tag=SEO
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching/?&tag=Content+curation
Via Gust MEES, michel verstrepen
Gust MEES's curator insight,
April 24, 10:35 AM
The latest McKinsey research shows that the Metaverse has the potential to generate $5 trillion in value by 2030. It can’t be denied that virtual reality isn’t going anywhere.
Learn more / En savoir plus / Mehr erfahren:
https://gustmees.wordpress.com/?s=curation
https://gustmees.wordpress.com/?s=blogging
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching/?&tag=Blogging
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching/?&tag=content+marketing
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching/?&tag=SEO
https://www.scoop.it/topic/21st-century-learning-and-teaching/?&tag=Content+curation
Scoop.it!
From
elblog
The Dawn of Enhanced Reasoning in AI: GPT-5 and Llama 3 Set to Revolutionize Complex Task Performance - elblog.pl Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
April 24, 9:04 AM
"[T]ech giants OpenAI and Meta have made remarkable strides with the announcement of their latest AI models, GPT-5 and Llama 3. These AI models, which are still under development, promise to leap forward in “reasoning” capabilities."
Scoop.it!
From
www
“We must remember that tech companies want different things for our children from what we do,” writes an English teacher. Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
April 23, 1:12 PM
"Our job should be to question whether generative AI serves our students’ humanity"
Scoop.it!
Aviso navegantes esta entrada donde vamos a intentar hablar sobre la “Inteligencia Artificial y el Futuro del Trabajo en las Organizaciones: Desafíos y Oportunidades”, es una entrada larga, compuesta de 4 partes, que iremos descubriendo a lo largo de los próximos meses, de momento el mes pasado descubrimos la primera parte, pero vamos a ver… Via Ricard Lloria, Mariano Ramos Mejia
Scoop.it!
Notre collaborateur Sylvain Desautels a été, comme plusieurs, entraîné dans la vague de l’intelligence artificielle en éducation au cours des derniers mois. Dans ce texte, il prend un pas de recul pour se poser la question : est-ce que l’intelligence artificielle apporte à l’enseignement une véritable valeur ajoutée?
Via Sandrine Decamps, Elena Pérez |