Nouvelle animation : Le réseau informatique du collège.
La structure du réseau d'un collège, le rôle du switch, du serveur, de la borne wi-fi, de la passerelle ...
Via Daniel Morgenstern
Get Started for FREE
Sign up with Facebook Sign up with X
I don't have a Facebook or a X account
Rescooped by
juandoming
from Ressources pour la Technologie au College
onto E-Learning-Inclusivo (Mashup) January 28, 2015 1:25 PM
|
Nouvelle animation : Le réseau informatique du collège.
La structure du réseau d'un collège, le rôle du switch, du serveur, de la borne wi-fi, de la passerelle ...
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scoop.it!
Princípios da Pedagogia de Prompt Via Inovação Educacional
Scoop.it!
From
payhip
This book has been designed to act as a practical resource that should help you to get a better understanding of the kinds of AI tools that are available and how to use them in the English language classroom. Via Nik Peachey
Scoop.it!
I have mostly ignored the AI-panic on the teacher socials because early on John Warner wrote “ChatGPT Can’t Kil Via Vladimir Kukharenko, Ricard Lloria
Scoop.it!
Juan Domingo Farnós Para asegurar que los modelos de lenguaje grande (LLM) puedan generar planes de tareas utilizables para agentes robóticos, se necesita una combinación de técnicas y enfoques que superen las limitaciones inherentes a los LLM. Vamos a establecer una serie de pasos y consideraciones clave para lograr esto, especialmente en el contexto de…
Scoop.it!
From
alicekeeler
What is wrong with this AI lesson plan? I tried a popular lesson plan service and was greatly disappointed.
Via Yashy Tohsaku
Scoop.it!
Juan domingo Farnós En la educación superior y la inteligencia artificial, la relación entre los docentes e investigadores puede variar dependiendo de diversos factores, como la institución, el campo de estudio y la disponibilidad de recursos. Sin embargo, en general, los docentes tienden a seguir las indicaciones de los investigadores en estos campos de la…
Scoop.it!
From
er
The proposed model seeks to assist instructors and learners with a framing lens for how GenAI might be useful in educational settings. Via EDTECH@UTRGV, juandoming, Sabrina M. BUDEL
EDTECH@UTRGV's curator insight,
June 11, 10:39 AM
"The GenAI Intent and Orientation Model is designed to explicitly describe how interactions between GenAI, instructors, and learners can be envisioned for teaching and learning."
Scoop.it!
Juan Domingo Farnós Queremos determinar los procesos encaminados en el andamiaje y la posterior arquitectura de diseño de procesos de simulación, inmersiva o no, que nos conducirán posteriormente a propuestas de implementación educativas y de trabajo y por ello necesitamos de la Educación disruptiva & IA y sus planteamientos estratégicos y modulares. En este contexto, va mos a…
Scoop.it!
If used thoughtfully, generative AI can engage students at the higher levels of Bloom’s taxonomy. Via EDTECH@UTRGV, Sabrina M. BUDEL
EDTECH@UTRGV's curator insight,
June 10, 11:16 AM
"While AI offers undeniable benefits in streamlining processes and providing data-driven insights, concerns remain about its impact on fostering deeper learning experiences. To bridge that gap, educators need to adapt practical strategies to design AI-enhanced assignments that engage students in higher-order thinking."
Scoop.it!
From
outilstice
ChatGPT a évolué considérablement depuis son lancement en 2022, et avec l'intégration d’une toute nouvelle fonction vision dans le dernier modèle GPT-4o, Via Fidel NAVAMUEL, michel verstrepen
Scoop.it!
From
www
No matter what seemingly hopeless mess you have made, everything can still work out. Via David W. Deeds
Scoop.it!
Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital. Via LGA
Scoop.it!
From
www
"Home Events anniversaries Which institution is the world leader in digital and distance education? ..." Via Leona Ungerer |
Scoop.it!
Juan Domingo Farnos La investigación en Educación Disruptiva y la integración de Inteligencia Artificial (IA) y Agentes Generales de Inteligencia (AGI) puede beneficiarse significativamente del uso de técnicas avanzadas de aprendizaje automático, como el Aprendizaje Potenciado y el Apilamiento de Algoritmos (Stacking). Estas técnicas pueden combinarse en un enfoque de aprendizaje colectivo (ensemble learning) para…
Scoop.it!
This report captures learnings from the Alignment Assembly on AI and the Commons, a six-week online deliberation of open movement activists, creators, and organizations about regulating generative AI. Via Vladimir Kukharenko
Scoop.it!
Juan Domingo Farnós La educación disruptiva y el uso de Inteligencia Artificial (IA) y AGI (Inteligencia General Artificial) ofrecen nuevas posibilidades para transformar la educación. Los NAR (Narrativas Alternativas y Reconfiguradas) juegan un papel importante en este contexto. A continuación explico formas de utilizar los NAR en la educación disruptiva con IA y AGI, tanto…
Scoop.it!
Powerful learning experiences for students can be created by prioritizing human-first pedagogy and integrating Artificial Intelligence. Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
June 13, 10:15 AM
"We can create powerful learning experiences for students and job-seekers by prioritizing human-first pedagogy and integrating Artificial Intelligence."
Scoop.it!
¿Cómo llevamos a cabo la nueva formación de docentes y alumnos en escenarios de Educación Disruptiva? Juan Domingo Farnós Los nuevos sistemas de formación on-line (aprovechando los recursos informáticos y el ciberespacio) mejoran con mucho las prestaciones de la enseñanza a distancia tradicional, que solamente disponía del correo, el teléfono y la radiotelevisión como canales de…
Scoop.it!
From
er
The proposed model seeks to assist instructors and learners with a framing lens for how GenAI might be useful in educational settings. Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
June 11, 10:39 AM
"The GenAI Intent and Orientation Model is designed to explicitly describe how interactions between GenAI, instructors, and learners can be envisioned for teaching and learning."
Scoop.it!
From
valor
A Inteligência Artificial generativa conquistou a imaginação do mundo porque parece provável que automatize tarefas que anteriormente exigiam avançadas competências cognitivas. Com isso, existe uma perspectiva real de que muitos trabalhadores altamente qualificados e experientes possam ser substituídos por algoritmos. O que acontece quando as máquinas chegam para os empregos não de tecelões manuais e operários da indústria automotiva, mas de roteiristas, advogados, gerentes de nível médio e até mesmo executivos de alto nível? Via Inovação Educacional
Scoop.it!
From
blog
Education 4.0 embraces the use of next-gen tools in artificial intelligence to personalize learning and enhance mastery. Via Yashy Tohsaku
Scoop.it!
Trabajo que complementa : La Educación superior se transforma en el siglo XXI para ser protagónica en esta nueva era – https://sco.lt/4tsPQ0 Juan Domingo Farnós 1-¿Cómo transformar la universidad y adecuarla al S XXI? 2-Educación disruptiva & Inteligencia artificial en la universidad: investigación, docencia, relación con las administraciones…. 3-La universidad y la empresa (trabajo): ¿Relación…
Scoop.it!
From
www
"Discover five must-read books on AI and ChatGPT in education, recommended by educators. These books offer practical insights and strategies to enhance teaching with AI ..." Via Leona Ungerer
Scoop.it!
Students using generative AI to write their essays is a problem, but it isn’t a crisis, writes Christopher Hallenbrook. We have the tools to tackle the issue of artificial intelligence Via Vladimir Kukharenko |
Une nouvelle animation flash de Paul Benyayer. A mettre dans toutes les mains des élèves, sans modération !
Une ressource simple, plutôt à destination des élèves, pour comprendre ce qu'est un réseau informatique