Ben jij als docent benieuwd hoe je AI beter kunt inzetten in je dagelijkse werk? 📚💡 Veel gebruikers blijven steken in gemiddelde resultaten door oppervlakkig prompten. Maar wat als je AI écht leert begrijpen? Met de promptoloog-techniek kun je diep duiken in hoe AI jouw woorden en context interpreteert, meer controle krijgen en de gemiddelde kwaliteit overstijgen. Ontsnap aan "average content" en ontdek de kracht van doordacht prompten. Wil je meer weten? Check deze inspirerende techniek! 🚀
#AIinOnderwijs #DocentenCommunity #Onderwijstools #AIvoorDocenten #Prompten #EdTech #LerenMetAI #InnovatiefOnderwijs #GenerativeAI
Via
Ingridkars
In het artikel "How Pedagogy Can Catch Up to Artificial Intelligence" bespreekt Alyson Klein de noodzaak om het onderwijs aan te passen aan de opkomst van AI. Experts benadrukken dat AI niet alleen invloed heeft op administratieve taken, maar ook op de inhoud en methoden van lesgeven. Pat Yongpradit van Code.org ziet dit als een kans om het onderwijs te herzien en te focussen op vaardigheden zoals probleemoplossend denken en creativiteit. Tara Nattrass van ISTE waarschuwt echter dat discussies over AI te veel gericht zijn op efficiëntie in plaats van op pedagogiek. Het artikel roept op tot een heroverweging van onderwijsdoelen en -methoden in het licht van AI's groeiende rol.