Some of the results are perhaps surprising: Relatively few students say that generative AI has diminished the value of college, in their view, and nearly all of them want their institutions to address academic integrity concerns—albeit via a proactive approach rather than a punitive one. Another standout: Half of students who use AI for coursework say it’s having mixed effects on their critical thinking abilities, while a quarter report it’s helping them learn better.
Here are seven things to know from the survey, plus some expert takes on what it all means, as higher education enters its fourth year of this new era and continues to struggle to lead on AI.

No comment yet.
Sign up to comment
Este documento presenta los hallazgos de la encuesta Student Voice sobre las opiniones de los estudiantes universitarios frente a la IA Generativa. Los estudiantes confiesan que la mayoría de las veces la utilizan para realizar tareas académicas de forma que refuerzan el aprendizaje y no lo sustituye. Hay preocupación por la integridad académica, pero se prefiere un enfoque educativo y transparente. Los estudiantes buscan apoyo institucional y claridad sobre el uso ético de AI. Los estudiantes tienen una valoración mixta del impacto en el pensamiento crítico y el valor de la educación.
Los invito a descubrir los hallazgos de esta encuesta. Algo similar deberíamos hacer en nuestras instituciones universitarias. Tenemos que hacer lecturas de las Fuerzas de Cambio Estudiantil con respecto al impacto de la IA en la Educación, Aprendizaje y Trabajo.