Your new post is loading...
Your new post is loading...
|
Rescooped by
Lydia Gracia
from Educación, TIC y ecología
May 18, 2018 8:34 AM
|
Editafacil te ofrece gratis plantillas para que crees tus catalogos digitales de tu Hotel, Casa Rural, aventura o servicios de ocio
Via Ramon Aragon
|
Rescooped by
Lydia Gracia
from eTourism Trends and News
May 9, 2018 7:30 AM
|
Un design épuré inspiré par Airbnb, un système de recommandations emprunté à Netflix et un service de match rendu populaire par Tinder : l’application Triptwin ambitionne de faire évoluer la recherche d’hôtels.
Via Roland Schegg
|
Scooped by
Lydia Gracia
April 13, 2018 8:42 AM
|
|
Rescooped by
Lydia Gracia
from eTourism Trends and News
August 28, 2017 3:44 AM
|
TUI Group is one of the few travel companies keen to talk up the power of blockchain technology.
A blockchain is an open, decentralized database, where each transaction recorded is linked and made secure with cryptography. It is perhaps best-known at the moment through the cryptocurrency bitcoin but anything of value can be recorded.02
Chief Executive Fritz Joussen is an enthusiastic believer in the technology and its ability to transform the travel industry.
Via Roland Schegg
|
Scooped by
Lydia Gracia
March 3, 2017 8:21 AM
|
Últimas tendencias en el business travel: en este artículo te explicamos qué es el workventure.
|
Rescooped by
Lydia Gracia
from Destination Management Issues
November 3, 2016 9:37 AM
|
J’ai eu le plaisir d’assister à la journée Infopresse sur le marketing touristique aujourd’hui. Conférences forts intéressantes avec des conférenciers internationaux de grand calibre qui nous ont présenté des études de cas inspirantes.
Via Roland Schegg
|
Scooped by
omiralbell
September 10, 2016 6:23 PM
|
|
Scooped by
Lydia Gracia
June 20, 2016 9:57 AM
|
ContentSquare, spécialiste de l’expérience utilisateur, a analysé le comportement d’achat des internautes durant le premier semestre 2016.
En (...)
Les Tendances Digitales qui bouleversent le Tourisme. L’Innovation Digitale et la révolution des usages qui l’accompagne ont donné le Pouvoir au CLIENT.
Via Animation Numérique de Territoire
|
Scooped by
Lydia Gracia
June 12, 2016 11:30 AM
|
Cada vez existe más información sobre los nuevos hábitos de los usuarios en lo que se refiere a su ciclo del viaje: cómo se inspiran, cómo buscan un viaje, en qué canales reservan... No siempre es sencillo ver toda esta información de un modo rápido pero una nueva infografía diseñada y publicada por
|
Scooped by
Lydia Gracia
June 10, 2016 5:45 AM
|
Plus d’un partant sur neuf au cours de l’été 2015 a témoigné de son expérience touristique sur Internet.
|
Scooped by
Lydia Gracia
June 10, 2016 1:15 AM
|
L'expérience touristique a de beaux jours devant elle. Illustration avec deux sites web de destination: la Somme et l'Alsace.
|
Scooped by
Lydia Gracia
June 9, 2016 9:00 AM
|
Afin de gagner du trafic sur votre site internet, il est indispensable de personnaliser votre contenu. Cette personnalisation permettra en outre de fidéliser vos clients. Il est devenu essentie
|
In November, Airbnb announced a plan to become a one-stop shop for the next generation of travelers. In a Steve Jobs-style address, the company’s CEO Brian Chesky announced new Airbnb initiatives, including the possibility of booking air travel and restaurant reservations. Airbnb now offers what it calls Experiences, where users pay to book a three-day pottery workshop in Tokyo, for instance, burlesque classes in London, or a day with a reality TV exec in Los Angeles. Or you could pick one with a charitable twist. About 10% of the Experiences currently on offer are called “social impact experiences” and are run by local non-profits that collect 100% of Airbnb’s fee from each transaction.
Via Roland Schegg
|
Scooped by
Lydia Gracia
April 27, 2018 8:17 AM
|
|
Rescooped by
Lydia Gracia
from eTourism Trends and News
September 1, 2017 4:27 AM
|
For tourist boards and Destination Marketing Organizations (DMOs) Facebook is great way to inspire travelers to visit your destination. Why? An impressive 70% of travel-related content shared by consumers occurs on Facebook. And while these numbers are encouraging, simply getting more ‘likes’ isn’t really going to drive more visits to your destination. In order to turn potential visitors into actual guests, Destination Marketers should treat Facebook the same as their other online advertising efforts, which means engaging with them in a meaningful, targeted way. Here, we share our tips for how Destination Marketers for how best to reach and interact with travelers on Facebook.
Via Roland Schegg
La Tricyclerie propose de collecter les biodéchets en vélo-remorque pour les composter ! Moins de déchets/Zéro impact carbone/Pour une alimentation saine
Via Collporterre, socioeco-fr
|
Rescooped by
Lydia Gracia
from eTourism Trends and News
November 4, 2016 2:38 AM
|
L’avis client s’impose aujourd’hui comme un indicateur de performance dans de nombreuses entreprises, particulièrement dans le secteur du tourisme, où 90% de la clientèle admet consulter les avis publiés sur le web avant de réserver dans un établissement. Dans le secteur du tourisme donc, l’E-réputation s’impose comme l’un des principaux vecteurs de succès.
Via Roland Schegg
|
Scooped by
Lydia Gracia
October 25, 2016 8:34 AM
|
Desde los egipcios que surcaban el Nilo a los veraneantes playeros actuales, el turismo ha recorrido un largo y sorprendente camino.
|
Scooped by
Lydia Gracia
September 8, 2016 10:14 AM
|
En cette semaine de rentrée quoi de mieux que de parler de e-learning ?
|
Rescooped by
omiralbell
from eTourism Trends and News
June 19, 2016 1:01 PM
|
Since major messaging platforms like Facebook Messenger and workplace-chat app Slack introduced bots earlier this year, four travel brands -- Kayak, Skysca
Via Roland Schegg
|
Rescooped by
Lydia Gracia
from E-tourisme et communication
June 13, 2016 5:40 AM
|
Vous avez rêvé du WiFi sur les Champs Élysées ? La Mairie de Paris l’a fait et il arrive pile au bon moment pour profiter de l’Euro 2016…
Via Murice Rodolphe
|
Scooped by
Lydia Gracia
June 10, 2016 5:47 AM
|
conférence, Marcon, e-reputation, agora
|
Scooped by
Lydia Gracia
June 10, 2016 5:00 AM
|
Une journée pour appréhender, comprendre et connaitre les enjeux de la mobilité : tel était le challenge que s’était fixé Next Tourisme, pour son édition 2016, dans les locaux de Googl
|
Rescooped by
Lydia Gracia
from E-tourisme et communication
June 9, 2016 4:09 PM
|
Depuis quelques années, Club Med a renforcé sa transformation digitale. i-tourisme a rencontré Anne Browaeys-Level, directrice générale marketing, digital et technology, afin de décrypte
Via Murice Rodolphe
|