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The COVID-19 pandemic has left worldwide tourism facing a crisis like no other with global tourism plummeting 83% in 2020 compared to 2019. The silver lining of the global pandemic has been widely discussed, with common ground found regarding a stronger commitment to sustainability, a great opportunity for destinations to reshape their tourism strategies. Consequently, it has become of utmost importance to build a tourism sector of tomorrow that is economically, socially, and environmentally viable in the long-term through the implementation of more sustainable and solid models.
Information and knowledge sharing among destinations have become essential approaches to mitigate the social and economic impact of the pandemic. While working together to rebuild the sector it is crucial to consider not only how to make people travel in a safer, sustainable and more responsible way, but also to think about how the tourism sector can contribute even more positively to society and have a reduced impact on the environment.
We know it’s important for travel loyalty programs to offer sustainability-related earning and redemption options and that sustainability influences brand choice. But what about the relationship between sustainability and the loyalty experience? Why should brands highlight their own environmentally conscious practices and the sustainability options they already have incorporated into their loyalty frameworks - and what impact can this have on their businesses?
La transition verte stimule l’émergence de nouveaux secteurs économiques, comme la mobilité durable, les énergies renouvelables, la construction écoresponsable, et l’adaptation aux changements climatiques. Ces changements influencent les besoins de main-d’œuvre ainsi que les compétences et les connaissances requises sur le marché du travail. L’organisme ECO Canada estime qu’environ 37 % des besoins d’embauche d’ici 2025 nécessiteront des travailleurs et travailleuses ayant des compétences « vertes ». Deux catégories se dessinent : les emplois verts et les emplois verdissants. Quelle est la différence ?
Les nouveaux modes de vie adoptés par plusieurs travailleurs continuent d’engendrer d’importants changements sur le plan de l’occupation des espaces de vie, de travail et de loisir. Le concept de l’hybridation de ces lieux a d’ailleurs fait couler beaucoup d’encre ces dernières années et continue d’évoluer. Pour répondre à des enjeux économiques et sociaux, les termes « lieux fluides » entrent désormais dans le vocabulaire de plusieurs. En plus de bénéficier à différents publics qui profitent de lieux de rencontres polyvalents, certains espaces changent de fonction selon le moment de la journée. D’heure en heure, leur vocation varie et s’adapte aux utilisateurs, certes, mais aussi à différents commerces et entrepreneurs.
A report released this month from Anixe, a Polish travel tech company, captured that contrasting mood, alternating between celebrating “staggering” growth in global booking data while warning about the effects of “increasingly chaotic weather events” that included summer ice storms, heatwaves and wildfires in southern Europe.
“Unfortunately, new signs of trouble loom ahead for the travel industry as global climate change begins to show its teeth,” the report stated, later adding, “such travel disruptions are here to stay.”
The tone was echoed in a report from the World Economic Forum, which concluded that rising global temperatures are already affecting the tourism industry. It cited examples in July of Greece evacuating people from Rhodes because of wildfires and Athens closing the Acropolis because of excessive heat.
La position privilégiée occupée par les intermédiaires de voyages — entre la clientèle et les entreprises — facilite le partage d’outils et de compétences concrètes pour les voyageurs et l’industrie.
Par exemple, de grands groupes ont mis en commun leur expertise, ressources et données afin de développer des solutions pour contribuer à rendre les voyages plus responsables. C’est notamment le cas de la coalition en tourisme durable Travalyst, fondée en 2019 et initiée par le Prince Harry. Booking.com, Ctrip, Skyscanner, TripAdvisor et Visa ont été les premiers à se lancer dans l’aventure. D’autres ont suivi comme Amadeus, le groupe Expedia et Google. Ces grandes sociétés, notamment issues du réseau de distribution, développent des référentiels et des standards pour l’industrie et aident la clientèle à avoir facilement accès à l’information.
Depuis quelques années, plusieurs régions ont dû composer avec le phénomène de la vanlife et l’affluence de voyageurs en petit VR qui découvrent le territoire en adoptant un mode de vie nomade. Ils séjournent dans des campings, mais aussi ailleurs. Ils apprécient la possibilité de se stationner simplement pour la nuit. Plusieurs entreprises et municipalités du Québec ont entrepris d’accommoder ces voyageurs, monnayant des frais ou non.
Our latest travel loyalty report: “Booking, Personalization, Sustainability, and Payments: The Tipping Point for Travel Loyalty in 2023, explores the current challenges and evolving expectations of loyalty program professionals across the financial services, hospitality, airline, and travel industries, alongside the needs and sentiments of the consumers they serve.
Based on a late 2022 survey of over 2,000 American travelers and loyalty program members and 300 loyalty program professionals in the United States, The Tipping Point for Travel Loyalty report highlights several critical areas that companies with travel loyalty programs (and companies considering offering travel as part of their loyalty programs), should focus on to bridge the mismatch between their offering and consumers’ expectations, and fully capitalize on the demand for travel rewards.
Arbeiten an einem Strand in der Karibik mit Blick aufs Meer oder in einer schwedischen Blockhütte mitten in der Natur? Klingt verlockend. Umso mehr, wenn der Arbeitgeber ein Unternehmen mit Sitz in der Schweiz ist und im internationalen Vergleich entsprechend hohe Löhne bezahlt. Workation ist auf dem Vormarsch.
ÜBER VAMOZ Während der Corona-Pandemie arbeiteten die Vamoz-Gründer für rund dreieinhalb Monaten per remote aus Mexiko. Viele Menschen aus ihrem Umfeld zeigten an diesem neuen flexiblen Arbeitsmodell grosses Interesse. Deshalb schauten sie sich das Potenzial von Arbeiten im Ausland genauer an. Nach einer detaillierten wissenschaftlichen Analyse spannten sie mit Unternehmen zusammen, um die Idee weiter zu testen. Vor rund neun Monaten gründete das Startup dann eine Aktiengesellschaft, seither ist auch die Plattform unter www.vamoz.io online. Daniel Dietrich ist COO bei Vamoz. Das Gründerteam komplettieren CEO Sophie Boyle, CTO Johannes Pecher und Isabelle Wildhaber, Professorin für Privat- und Wirtschaftsrecht an der Universität St. Gallen. Zu den Auftraggebern gehören unter anderem Hotelplan, die Helvetia Versicherungen und Webrepublic.
Vor allem jüngere Menschen wollen nicht mehr an einen fixen Arbeitsort gebunden sein. Sie möchten ihren Job dort erledigen, wo es für sie gerade passt. Das kann im Homeoffice, in einem Café oder eben auch irgendwo im Ausland sein. Das Problem: Ein Arbeitsaufenthalt in einem anderen Land ist eine rechtliche Blackbox.
This month’s digest focuses on different groups of travelers in the hospitality and tourism industry. We'll take a deep dive into different trends based on generational differences and their interests. Join us in understanding how these cohorts influence the way we travel and what this means for the future of the hospitality industry.
Die Nachfrage nach Geschäftsreisen ist wieder da – vor allem, was Vor-Ort- und Corporate-Veranstaltungen betrifft. Diesen Schluss ziehen die Mitglieder des Accor-Beirats «Masters of Travel» im neuen Report «Business of Travel».
Fondée fin 2021, l'association Responsible Hotels of Switzerland réunit une trentaine d'hôtels 4 et 5 étoiles qui placent la durabilité au cœur de leur modèle économique. Une démarche qui séduit à la fois les clients et les collaborateurs.
Ob immersive Gästeerlebnisse, verändertes Kauf- und Konsumverhalten oder nachhaltige Mobilitätskonzepte, dem Tourismus steht so mancher Paradigmenwechsel bevor. Wir haben einen Blick in die Zukunft gewagt.
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Supporting the sustainable tourism recovery requires that a systemic approach is in place, involving not only all parties in the tourism value chain, the supply-side, but also the active participation of consumers, the demand-side. The turmoil brought by the COVID-19 outbreak has fundamentally shifted people’s lives; the way they live, and work, their education, social interactions, and travel as we know it. Although consumers’ adoption of a sustainable behaviour in tourism has been growing in the past years, research has shown that the global pandemic has driven more sustainable travel trends. Generally, travellers seem to be adopting greener options and paying closer attention to their impact on the environment and local communities. Travelling closer to home, avoiding crowded destinations and seeking more authentic and immersive experiences have become some of the emerging trends driven by the pandemic.
A partir de 2024, les innovations sociales feront partie de la promotion économique de la Confédération dans la mesure où elles déclenchent des impulsions économiques sur le plan régional. Les innovations sociales sont des solutions aux défis régionaux et contribuent ainsi au développement régional. Une équipe de chercheurs de l'Université de Berne et de l'Institut fédéral de recherches sur la forêt, la neige et le paysage (WSL) a étudié en détail comment les innovations sociales peuvent se développer et quels sont les acteurs impliqués.
La destination touristique intelligente est inclusive, responsable, rassembleuse et créative... avec des données numériques à son service !
The summer holiday season is in full swing, with our global booking data revealing a surge in sales of more than 20% from June which is also a staggering 50% higher than the pre-pandemic high water mark set in June 2019. Unfortunately, new signs of trouble loom ahead for the travel industry as global climate change begins to show its teeth. Climate change has brought about chaotic variability in weather patterns leading Croatia, Italy, Spain, and Turkey to suffer summer ice storms. For Spain in particular, a normally dry summer landscape was turned wintery as everything was covered in hail stones, with the resulting thaw causing flooding.
Ladestationen für E-Autos sind in Schweizer Hotels noch Mangelware. Dabei bieten sich für die Branche grosse Chancen.
L’exposition à la nature permettrait, entre autres, de réduire le rythme cardiaque, la pression artérielle, le stress et l’anxiété. À son contact, l’humain serait plus calme et en sortirait même détendu et plus productif. Ces bienfaits sur la santé physique et mentale ont été démontrés par la communauté scientifique.
Anne-Sophie Pic, au Beau-Rivage Palace, propose kombuchas, infusions et jus avec des saveurs complexes.Une proposition qui va crescendo et réserve bien des surprises.
Travelers continue to prioritize eco-friendly options when planning and booking trips, even amid rising prices and tighter travel budgets. And the travel industry is responding to this demand, as evidenced by surges in new developments like sustainable aviation fuels and increased interest in initiatives like the Sustainable Hospitality Challenge, currently entering its final round in the Hague.
But is travel technology doing enough to make sustainable choices easy for travelers and present the right sustainability options to them through their preferred booking channels? Not yet, as many travelers still don’t know where or how to find more sustainable options despite travel brands’ best efforts.
This extends to travel loyalty programs and travel rewards. Anecdotally, you might be able to think of a hotel loyalty program you belong to offering a credit for green-friendly on-premises behaviors, like reusing towels or opting for less-frequent housekeeping services. Or the opportunity to purchase carbon offset credits when booking a flight through your frequent-flier program. But do the travel loyalty programs you belong to consistently offer reward points for making more sustainable choices – something 42% of travelers want?
The world is likely to face major disruption to food supplies well before temperatures rise by the 1.5C target, the president of the UN’s desertification conference has warned, as the impacts of the climate crisis combine with water scarcity and poor farming practices to threaten global agriculture.
Alain-Richard Donwahi, a former Ivory Coast defence minister who led last year’s UN Cop15 summit on desertification, said the effects of drought were taking hold more rapidly than expected.
Was viele Arbeitsmediziner und Psychologen sehr kritisch beobachten, sieht die Tourismusbranche zunehmend als neue, attraktive Einnahmequelle: die Verschmelzung von Job, Freizeit und Ferien.
Die Erfahrungen mit Corona haben gezeigt, dass die Arbeit in vielen Berufen nicht nur in den Büros des Arbeitgebers erbracht werden kann, sondern auch im Homeoffice oder weit weg in einem anderen Land. So hat sich der Begriff «Workation» etabliert. Und genau hier setzt die Reisebranche an. Sie will die Aufenthaltsdauer ihrer Kundinnen und Kunden verlängern und so höhere Umsätze erwirtschaften – auch ausserhalb der klassischen Feriensaison.
Chantal Cartier, spécialiste de la branche hôtelière et associée et directrice marketing de Schmid, Pelli & Partner, sur la différence de pensée en matière de durabilité en Suisse romande et en Suisse alémanique.
1. The Future of Work “Whatever the future of work is, is the future of travel.”
And no, this does not just refer to business travel. A person’s job defines what type of traveler they are. It’ll decide where you roam, what activities you do, who you explore the world with, and when your wanderlust takes flight.
Conferences, meetings, and events will be the gateway to bringing workplaces together, especially for hybrid businesses, which are becoming increasingly prevalent.
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