Italian Social Marketing Association - Newsletter 228
38.3K views | +29 today
Follow
 
Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228
Marketing sociale. Health promotion. Social media.
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 3:29 PM
Scoop.it!

Per una comunicazione pubblica (istituzionale) della sostenibilità: definizione e tipologia - Gea Ducci

Per una comunicazione pubblica (istituzionale) della sostenibilità: definizione e tipologia - Gea Ducci | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Nella società connessa, in continua evoluzione, gli attori che sono presenti negli spazi in cui si dibattono questioni di interesse

generale (come le tematiche della sostenibilità), e i luoghi in cui i discorsi pubblici vengono generati e condivisi, sono sempre più numerosi...

Scarica l'articolo

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 6:34 AM
Scoop.it!

Social marketing for health and the environment in the digital society. Giuseppe Fattori, Gea Ducci - University of Urbino Carlo Bo

Social marketing for health and the environment in the digital society. Giuseppe Fattori, Gea Ducci - University of Urbino Carlo Bo | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

On Wednesday, 29 October, during the Strategic Public Communication course at the University of Urbino Carlo Bo, Professor Giuseppe Fattori will give a lecture on ‘Social marketing for health and the environment in the digital society’.
The lecture will be preceded by an introduction by Professor Gea Ducci, who teaches the course.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 6:56 AM
Scoop.it!

Master One Health: un successo italiano di formazione integrata su salute, ambiente e sostenibilità - UNIMORE

Master One Health: un successo italiano di formazione integrata su salute, ambiente e sostenibilità - UNIMORE | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Si è conclusa a prima sessione della discussione di tesi dell'edizione del Master universitario di II livello in One Health, promosso dall’Università di Modena e Reggio Emilia

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 2:16 PM
Scoop.it!

L'irriducibile funzione del conflitto - Di Luca De Fiore

L'irriducibile funzione del conflitto - Di Luca De Fiore | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it
Quel che conta è la posizione che assumiamo nel contrasto, spiega Damiano Tommasi. E dovremmo viverlo come opportunità per una ripartenza.
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 9:10 AM
Scoop.it!

If A.I. Can Diagnose Patients, What Are Doctors For?

If A.I. Can Diagnose Patients, What Are Doctors For? | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it
"Large language models are transforming medicine—but the technology comes with side effects."
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 8:50 AM
Scoop.it!

Sir Michael Marmot. The stark impact of living in places of deprivation

Sir Michael Marmot. The stark impact of living in places of deprivation | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

... He also outlines the devastating impact that deprivation has had on life expectancy and mortality in the country since 2010.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 6:34 AM
Scoop.it!

#82 "CATTIVA PREVENZIONE". In che senso?!? - Roberta Villa

#82 "CATTIVA PREVENZIONE". In che senso?!? - Roberta Villa | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it
Una sana prevenzione riduce il rischio di malattia, crea una popolazione più sana e longeva e alleggerisce il carico sul Servizio Sanitario nazionale. Su cosa NON è, invece, ho scritto un libro
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 9:56 AM
Scoop.it!

Mappe di comunità. Esempi e metodi - DORS

Mappe di comunità. Esempi e metodi - DORS | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Selezione aggiornata di siti web, APP e piattaforme che restituiscono i dati di mappature su opportunità, progetti, iniziative e materiali. 

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 10:19 AM
Scoop.it!

Dismantling the Deficit Model of Science Communication Using Ludwik Fleck’s Theory of Thinking Collectives

Dismantling the Deficit Model of Science Communication Using Ludwik Fleck’s Theory of Thinking Collectives | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Numerous societal issues, from climate change to pandemics, require public engagement with scientific research. Such engagement reveals challenges that can arise when experts Experts communicate with laypeople.

No comment yet.
Rescooped by Giuseppe Fattori from Italian Social Marketing Association - Newsletter 228
Today, 2:22 PM
Scoop.it!

Se la Newsletter MKTS vi è piaciuta consigliatela!

Se la Newsletter MKTS vi è piaciuta consigliatela! | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Ecco il link per iscriversi.


Via Giuseppe Fattori
No comment yet.
Rescooped by Giuseppe Fattori from One Health News: salute, ambiente e società - A cura di ISDE, Festival della salute, Marketing sociale. N°18
September 6, 9:33 AM
Scoop.it!

Next week, the 21st course in ‘Social Marketing’ begins at the University of Bologna.

Next week, the 21st course in ‘Social Marketing’ begins at the University of Bologna. | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Studieremo il marketing sociale applicato a tematiche di pubblica utilità, con particolare riferimento all'ambiente, allo sviluppo sostenibile e alla “One Health”.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
September 6, 9:34 AM
Scoop.it!

Sextagram: Evaluating an Italian Instagram-Based Health Campaign Against AIDS.  By Pina Lalli  and Claudia Capelli

Sextagram: Evaluating an Italian Instagram-Based Health Campaign Against AIDS.  By Pina Lalli  and Claudia Capelli | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

The use of social media for disseminating health information to adolescents and young adults has garnered significant attention, showing promising results. Younger audiences increasingly prefer social media and mobile aggregators for their informative needs, considering these platforms reliable sources, particularly for sexual health and general health topics

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
September 6, 10:05 AM
Scoop.it!

Nurturing care: un buon inizio dura tutta la vita. ISDE Modena

Nurturing care: un buon inizio dura tutta la vita. ISDE Modena | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

I primi mille giorni di vita – dal concepimento ai due anni – rappresentano una fase cruciale per la salute e lo sviluppo del bambino. Ma sono anche un’occasione unica per adottare comportamenti ecosostenibili ...

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 8:39 AM
Scoop.it!

Ethics in Social Marketing: Transforming Public Relations - K.Kubacki, J.French

Ethics in Social Marketing: Transforming Public Relations - K.Kubacki, J.French | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 10:03 AM
Scoop.it!

One Health: enabler of effective prevention, control and elimination of emerging and re-emerging infectious diseases - Infectious Diseases of Poverty 

One Health: enabler of effective prevention, control and elimination of emerging and re-emerging infectious diseases - Infectious Diseases of Poverty  | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Emerging and re-emerging infectious diseases in different soci-ecological settings create unprecedented challenges for global public health and socio-economic development. The One Health concept is based on a systemic, transdisciplinary approach and hence captures the interactions between humans and animals, in a given socio-ecological setting.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 9:26 AM
Scoop.it!

A strategic framework for artificial intelligence in marketing - Journal of the Academy of Marketing Science

A strategic framework for artificial intelligence in marketing - Journal of the Academy of Marketing Science | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

The authors develop a three-stage framework for strategic marketing planning, incorporating multiple artificial intelligence (AI) benefits: mechanical AI for automating repetitive marketing functions and activities, thinking AI for processing data to arrive at decisions, and feeling AI for analyzing interactions and human emotions.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 9:36 AM
Scoop.it!

Co-Designing AI-Generated Vaping Awareness Materials With Adolescents and Young Adults: A Qualitative Study

Co-Designing AI-Generated Vaping Awareness Materials With Adolescents and Young Adults: A Qualitative Study | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Developing mass meda campaigns to address rising youth vaping rates in Australia is timely and resource-intensive. Generative AI offers scalable content production, but little is known about youth perceptions of AI-generated multimedia materials or how their feedback can inform co-design processes.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 10:07 AM
Scoop.it!

Salvatore Natoli | La città felice - Modena festivalfilosofia 2025

Salvatore Natoli | La città felice - Modena festivalfilosofia 2025 | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Come si può istituire la reciprocità tra la formazione degli individui e il bene comune? A partire dall’idea di responsabilità e di eccedenza che caratterizza l’insegnamento dei valori rispetto a quello delle nozioni, la lezione mostrerà che una città può essere felice solo se ci si fa reciprocamente carico della sua valorizzazione.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 6:51 AM
Scoop.it!

“Ipse dixit”: il nuovo racconto di Stefano Massini

“Ipse dixit”: il nuovo racconto di Stefano Massini | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it
Il racconto di Stefano Massini.
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 9:46 AM
Scoop.it!

Bengio vs Pearl: coscienza, rimorso e i limiti dell’IA - di Gilberto Corbellini

Bengio vs Pearl: coscienza, rimorso e i limiti dell’IA - di Gilberto Corbellini | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

L’argomento probabilmente più discusso riguardo alle ricadute sociali dell’intelligenza artificiale (IA) è la sua potenziale minacciosità per il mondo umano. ...Umilmente mi viene da osservare che è difficile trovare due psicologi dell’intelligenza umana che siano d’accordo sulla natura, la definizione e la misurazione dell’intelligenza generale. Stessa situazione per l’IAG.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 2:19 PM
Scoop.it!

Réduire l'exposition aux perturbateurs endocriniens dans la restauration collective.

Réduire l'exposition aux perturbateurs endocriniens dans la restauration collective. | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it
Projet PERCO
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Today, 6:50 AM
Scoop.it!

European Public Health Conference 2025. Helsinki, Finland 2025

European Public Health Conference 2025. Helsinki, Finland 2025 | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Main theme: Investing for sustainable health and well-being

The 18th EPH Conference highlights that improving population health and well-being is an investment, not an expense. This investment benefits society and fosters a sustainable economy. 

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
September 6, 9:33 AM
Scoop.it!

Jeff French, President of the International Social Marketing Association,  ad “Ambiente e salute in 100 secondi”. A cura di Giuseppe Fattori

Jeff French, President of the International Social Marketing Association,  ad “Ambiente e salute in 100 secondi”. A cura di Giuseppe Fattori | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Guarda l'intervista su YouTube, 100 secondi di Marketing Sociale con Jeff French "President of the International Social Marketing Association"  intervistato da Giuseppe Fattori, Ettore Paoletti e Chiara Rossi 

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
September 6, 9:33 AM
Scoop.it!

Community-based participatory research, Janelle Marietta

Community-based participatory research, Janelle Marietta | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it

Janelle Marietta, University of Lethbridge, "Defining ‘community’ and ‘participation’ in community-based participatory research"

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
September 6, 9:33 AM
Scoop.it!

Marketing the Water-Energy-Food (WEF) Nexus: Testing Message Effects with American College Students

Marketing the Water-Energy-Food (WEF) Nexus: Testing Message Effects with American College Students | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 228 | Scoop.it
This book empowers readers to communicate effectively about critical environmental issues, enhancing public awareness of the Water-Energy-Food Nexus.
No comment yet.