Marketing de contenidos, artículos seleccionados por Eva Sanagustin
27.6K views | +2 today

[Contenidos] Herramientas para hacer content curation por correo electrónico –

From www.evasanagustin.com

Todos tenemos un correo electrónico, incluso varios. En nuestra bandeja de entrada se mezclan mensajes comerciales (newsletters, promociones), de trabajo (clientes, jefes, compañeros) y de círculos más cercanos (amigos, familiares). Para las empresas, el email
No comment yet.

How to Establish Your Brand ‘Voice’ on Social Media

From blog.hootsuite.com

Building and maintaining an authentic brand voice is key for businesses on social media. We break down some ways you can achieve this.
No comment yet.

Checklist content curation

From www.slideshare.net

Preguntas para seleccionar el contenido más adecuado para hacer content curation. Checklist para que el content curator elija mejor el contenido.
No comment yet.

150 Buyer Persona Questions You Must Ask

From sujanpatel.com

While my business partner Colin Mathews has been working on building  Mailshake, I’ve been hard at work building buzz and recruiting beta users. So far, we’ve had more than 3,500 people request access to the system, but only a few hundred of those really got the product and were successfully able to leverage it. Along …
No comment yet.

¿Buyer persona o brand persona? Descubre sus principales diferencias

From marketingdecontenidos.com

En el mundo del marketing es bastante común escuchar acerca de dos conceptos distintos: buyer personas y brand persona. ¡Conoce sus principales diferencias!
No comment yet.

Del storytelling al storydoing. ¡Lo que no te han contado!

From es.semrush.com

Ahora que creías tener controlado lo que es el storytelling, va y aparece el storydoing pero, ¿realmente sabes lo que es storytelling? Voy a empezar esta entrada con una afirmación que puede que no te guste un pelo... El 90% de las definiciones d
No comment yet.

How to Use Content Curation to Improve Your Social Media Efficiency While Getting Results

From blog.scoop.it

Want to grow your brand, increase fans, and start selling more?
Then you need to follow the marketing trends that guide the way people do business online.
And today’s biggest market trend? Social media.

No comment yet.

Content Curation Platform for Business Use: 4 Checklist Requirements

From www.curata.com

With all the content curation tools available to today’s marketers, it can be hard to decipher what makes one platform more valuable than another. This can
No comment yet.

Reciclaje de contenidos: cómo puedes cuidar tu entorno online

From www.latirademarketing.com

Reciclar forma parte del consumo responsable y hará que nuestras generaciones y audiencias futuras puedan disfrutar de un contenido de calidad. ¡A reciclar!
No comment yet.

7 Advanced Research Methods To Find the Real Needs of Your Audience

From nichehacks.com

This post will teach you proven audience research techniques that'll allow you to understand the real needs of your customers and make informed decisions
No comment yet.

Análisis de contenidos en hoyreka!: la base de nuestro éxito

From www.hoyreka.com

¿Sabes cómo realizar un análisis de contenidos eficazmente para el correcto diseño de tu estrategia? No es una tarea fácil, requiere de muchos ¿Sabes cómo realizar un análisis de contenidos eficazmente para el correcto diseño de tu estrategia? Pautas básicas sobre el funcionamiento de hoyreka!
No comment yet.

Auditoría de contenidos: ¿es hora de hacer limpieza en tu sitio web?

From www.redactorfreelance.com

¿Recuerdas el primer artículo que publicaste en tu blog? Te recomiendo hacer una auditoría de contenidos de tu sitio web para evitar los problemas que causa el contenido antiguo. ¡Es fácil!
No comment yet.

¿Con qué frecuencia deberíamos publicar en las redes sociales? Un experimento de HubSpot

From blog.hubspot.es

Recopilamos datos de HubSpot para determinar cuándo es el mejor momento para publicar en diferentes redes sociales.
No comment yet.

8 Ways to Repurpose Content to Extend its Lifespan

From www.impulsecreative.com

It has been proven that repurposing content works, so why are we still letting content die? We’ve got eight creative ways to give your dying content the CPR it needs to breathe again, and enjoy a long-lasting life— as an evergreen, multimedia force.
No comment yet.

How to Know If Your Content Marketing Isn’t Working

From neilpatel.com

How do you know when your content marketing isn't working? Look for these five red flags before and during the push.
No comment yet.

How to Use Social Media Personas to Boost Brand Engagement

From sproutsocial.com

Want to reach your brand's ideal customers via social? By crafting social media personas, you can better adapt your content and campaigns to do just that.
No comment yet.

Departamento de contenidos, cómo funciona y organización ideal

From syndicali.com

Tanto las grandes empresas como las PYMES necesitan de un departamento de contenidos que garantice todas las tareas relacionadas con los contenidos. ¿Cuál es la estructura ideal de ese departamento?
No comment yet.

What to Do When Someone Steals Your Blog Content

From problogger.com

When should you worry when someone steals your blog content and what can you do about it? ProBlogger Darren Rowse has had countless content theives steal from his sites for more than a decade - this is his advice.
No comment yet.

Análisis de la competencia para una estrategia de contenidos

From marketingdecontenidos.com

El análisis de la competencia es esencial en las diferentes estrategias de marketing digital y en la estrategia de Contenidos no podría ser diferente.
No comment yet.

Navigating the Complexities of Writing for Multiple Buyer Personas

From www.skyword.com

How can brands address multiple buyer personas with a single piece of content, while still delivering a personalized and relevant message?
No comment yet.

How to Reach Your Buyer Persona with SEO

From www.leightoninteractive.com

When it comes to SEO, what terms should you try to rank for? How do you decide on those terms? The answer is simple: start with your buyer persona.
No comment yet.

[Contenidos] Cómo hacer una auditoría para valorar la calidad de tu estrategia de contenidos –

From www.evasanagustin.com

Una auditoría de contenidos es una herramienta del content strategist muy útil para conocer el estado del inventario de contenidos de una empresa en lo que respecta a cantidad pero sobre todo en cuanto a
No comment yet.

How to Use Airtable for Content Audits, Part 1

From www.thinkcompany.com

Airtable is a web-based tool that makes it easy to build relational databases and spreadsheets. This is part one of two posts about using Airtable for content audits.
No comment yet.

Six Steps to Better Customer Journey Mapping

From www.crnrstone.com

The bottom line results of customer journey mapping have been overstated.
No comment yet.

The Time-Starved Marketer's Guide to Easy Buyer Personas

From blog.ezmarketing.com

As marketers, we know that identifying our ideal customer is important, but the thought of developing detailed buyer personas can be daunting. Learn how to focus your efforts and your research to gain valuable insights about your customers without taking forever.
No comment yet.