Tomado de RIED La transición hacia un modelo educativo que privilegie la evaluación continua y formativa enfrenta desafíos persistentes, so...
Get Started for FREE
Sign up with Facebook Sign up with X
I don't have a Facebook or a X account
|
Scooped by
LGA
onto Educación a Distancia y TIC May 23, 9:59 AM
|
Tomado de RIED La transición hacia un modelo educativo que privilegie la evaluación continua y formativa enfrenta desafíos persistentes, so...
![]() ![]()
![]() Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.
![]()
From
www
Teachers and high school students see plenty of ethical gray areas and potential for long-term problems with AI. Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
June 14, 12:35 PM
"Overworked teachers and stressed-out high schoolers are turning to artificial intelligence to lighten their workloads."
![]() Desarrollada por un equipo de docentes, esta herramienta ayuda al profesorado a decidir hasta dónde pueden sus estudiantes emplear la inteligencia artificial generativa según los objetivos de aprendizaje. Via Gumersindo Fernández
![]()
From
www
Creating the University of the Future A Global View on Future Skills and Future Higher Education Springer VS https://doi.org/10.1007/978-3-658-42948-5 pp. 637 This is an open access book in pdf. This a very long review, but this is such an important book on the future of higher education that it deserves extensive coverage. What is this book about? The editors in their preface state: The world is changing at a pace never before seen in history. Rapid advancements in technology, globalization, and shifting demographics are reshaping the world we live in. The skills that were once considered essential for success are becoming obsolete, and new skills are emerging in their place. In this book, we explore the Future Skills that will be essential for individuals to thrive in the future, and how universities can adapt to equip students with the skills they need to succeed. What started as a book focused on skills has then morphed into what the editors call a new vision for the future university. What is in the book?
![]() Branson, Katie. "Web and Mobile App Accessibility Regulations." EDUCAUSE Review. Publicado el 10 de junio de 2024. Accedido el [fecha de acceso].https://er.educause.edu/articles/2024/6/web-and-mobile-app-accessibility-regulations. La reglamentación sobre accesibilidad web y de aplicaciones móviles,...
![]() La universidad se enfrenta al desafío de desarrollar una pedagogía para la formación ética de los jóvenes universitarios.
![]() Por María Eugenia Walss Aurioles Como docente del área de ciencias en la PrepaTec, estoy a cargo de la enseñanza y el desarrollo de la c...
![]() Niall Brennan analiza el informe español de SSES sobre como las competencias emocionales influyen en el éxito académico.
![]() Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.
![]() Students using generative AI to write their essays is a problem, but it isn’t a crisis, writes Christopher Hallenbrook. We have the tools to tackle the issue of artificial intelligence Via Vladimir Kukharenko
![]() Escribe Andrea Bergamaschi - Irene González - Irina Sánchez. Tomado de Enfoque educación ¿Sabías que hay un camino que es a la vez r... |
![]() Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.
![]() Better essay prompts make for happier students and educators as well as more accessible opportunities for learning. Via Vladimir Kukharenko
![]() Better essay prompts make for happier students and educators as well as more accessible opportunities for learning.
![]() Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.
![]() Internet y el formato digital revolucionaron el acceso a la información gracias al soporte digital que facilitó su consulta desde cualquier lugar y en cualquier momento, multiplicando así las audiencias.
![]() Divisions created between academic and research ethics are largely artificial and should be dismantled. Academia needs to work collectively an
![]() De Universo Abierto Si preguntamos a ChatGPT y a otras herramientas similares como Copilot o Gemini que imagen tiene de una biblioteca ¿Qué... |