 Your new post is loading...
 Your new post is loading...
|
Scooped by
Virginie EIDEL
December 8, 2017 3:43 AM
|
Can collective intelligence change our world? How drawing on both the brain power of other people and machines could help us thrive.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
November 1, 2017 7:04 AM
|
Les historiens retiendront de ce début de XXIè siècle une mutation profonde de l’économie, la “révolution digitale”, où les acteurs économiques dominants ne sont plus les acteurs de l’industrie, de l…
|
Scooped by
Virginie EIDEL
October 26, 2017 4:55 AM
|
Les 4 D De La Transformation Digitale, la véritable clé de cette transformation réside avant tout dans l’obsession du client.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
October 15, 2017 7:33 AM
|
The ThinkLab vous aide à évaluer votre degré de maturité digitale avant de mettre en oeuvre un plan de transformation digitale adapté à vos objectifs.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
October 9, 2017 4:30 AM
|
Digital transformation experts and consultants providing consulting, conference and blogging services.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
September 29, 2017 8:57 AM
|
As digital continues to disrupt every aspect of commerce, B2B organizations face challenges and opportunities when they come to terms with this new reality. In our latest Discussions in Digital podcast, Dianne Esber, a partner in McKinsey’s San Francisco office focused on driving digital growth, explores this topic with Robert Chatwani, CMO of Atlassian, and Larissa Pommeraud, global general manager of emerging business for Art.com. They are joined by Dianne’s colleague Brian Gregg, a senior partner who leads retail marketing for McKinsey in the Americas.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
September 19, 2017 4:01 AM
|
Can an organization, operating in today’s increasingly networked world, choose to ignore the insights of employees, customers, business partners and expect to thrive?
|
Scooped by
Virginie EIDEL
August 30, 2017 4:34 AM
|
La communication est souvent réduite à ses supports (publicité, réseaux sociaux, grand-messe annuelle…) et donc à sa fonction de visibilité. Perçue comme dispendieuse, on l’oppose à la rationalité ‘business’ et on la sacrifie en période de réduction budgétaire. Elle n’est pas prioritaire quand l’entreprise est confrontée aux enjeux structurels de la transformation digitale. On oublie que c’est un moteur essentiel, en amont, de la réflexion stratégique de l’entreprise.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
August 28, 2017 9:09 AM
|
Successful digital transformations require clarity, urgency, and planning. Jürgen Meffert, co-author of Digital @ Scale, explains how it’s done.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
July 24, 2017 4:38 AM
|
Many activities that workers carry out today have the potential to be automated. At the same time, job-matching sites such as LinkedIn and Monster are changing and expanding the way individuals look for work and companies identify and recruit talent. Independent workers are increasingly choosing to offer their services on digital platforms including Upwork, Uber, and Etsy and, in the process, challenging conventional ideas about how and where work is undertaken.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
June 30, 2017 10:16 AM
|
L’employee advocacy, bien plus qu’une simple tendance, est un véritable levier de visibilité et de communication à part entière pour des entreprises de toutes tailles. Plus puissant que les canaux de communication traditionnels, une stratégie d’employés ambassadeurs bien maitrisée peut avoir de formidables impacts sur le business, les ressources humaines et le marketing d’une entreprise …
|
Scooped by
Virginie EIDEL
June 1, 2017 9:46 AM
|
It is important for businesses to evolve alongside these changes, using technology channels to become closer to customers and to define their strategy and business model.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
June 1, 2017 4:55 AM
|
A l'occasion du salon iMedia Brand Summit 2017, qui se tiendra à Biarritz les 13 et 14 juin 2017, Thomas Husson, vice président et analyste principal chez Forrester, interviendra pour partager son point de vue sur la transformation numérique des grandes entreprises françaises et l'expérience qu'elles proposent à leurs clients. Il livre en avant-première à L'Usine Digitale les principaux enseignements de sa présentation basée sur une synthèse d'études.
|
|
Scooped by
Virginie EIDEL
November 1, 2017 7:05 AM
|
7 étapes pour amorcer sa transformation digitale en une infographie. Anticiper les besoins au sein de l'entreprise en mettant le client au centre !
|
Scooped by
Virginie EIDEL
November 1, 2017 6:05 AM
|
L'intelligence collective n'est pas qu'une réponse à la gouvernance d'antan. C'est un entrelacs de « micro-actions collectives » formant le sens de l'histoire.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
October 23, 2017 10:37 AM
|
L'intelligence collective et la plateforme collaborative sont les piliers de la compétitivité. Prêt pour une transformation digitale en douceur ? Action !
|
Scooped by
Virginie EIDEL
October 11, 2017 4:33 PM
|
La transformation digitale est à l'ordre du jour dans de nombreuses entreprises. Comment l’aborder, comment la réussir, comment la diffuser? Cette préoccupation est devenue tellement obsédante chez certains, qu’elle prend l’aspect d’un dogme, d’une religion."
|
Scooped by
Virginie EIDEL
October 7, 2017 9:06 AM
|
"Alors que la révolution numérique est en marche, la nécessité pour les entreprises de l'embrasser est de plus en plus évidente. Plus qu’une mode, cette mutation doit désormais être une composante essentielle de toute stratégie d'affaires. La survie des entreprises en dépend, puisque le numérique améliore l’expérience client et optimise la productivité."
|
Scooped by
Virginie EIDEL
September 26, 2017 4:14 PM
|
Digital transformation is better thought of as adaptation to a constantly changing environment.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
September 14, 2017 3:55 AM
|
Depuis les années 1980, la fonction communication a beaucoup sacrifié au marketing comme aux pratiques des Relations publiques dans sa gestion de l’image, de la réputation et même du changement en entreprise. Si la créativité et un vrai professionnalisme en termes d’outils, de dispositifs ou de campagnes ont été au rendez-vous pour tenter de « faire…
|
Scooped by
Virginie EIDEL
August 28, 2017 10:05 AM
|
So how did the leading 100 companies get ahead of everyone else?
By starting where change was needed the most: 92% said they have mature digital transformation strategies and processes in place to improve the customer experience, compared with just 22% of others.
The investments have already paid off: 70% of leaders have seen significant or transformational value in customer satisfaction and engagement, compared with 22% of others.
But beginning with the customer experience also has another benefit: It provides justification for making changes in other areas of the business that don’t directly face customers, but affect the experience. This turned out to be the key to the leaders being able to complete projects across the organization when others could not. You can’t argue with five billion smartphones.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
July 24, 2017 5:27 AM
|
Mobilizing horizontally means walking the halls, getting out of the office to share ideas with peers, listening to their concerns, and working jointly to attack strategic issues. In theory, leaders could do many of their interactions on video these days. But that’s rarely inspiring. Instead, the best leaders connect directly with as many people as possible through town halls when they travel to local markets, and hunker down to help teams solve their biggest problems.4
|
Scooped by
Virginie EIDEL
July 10, 2017 6:43 AM
|
Avant, pour être présent sur le web, il fallait un site web. C'était simple. Mais ça, c'était avant, avant les médias sociaux, les smartphones, les plateformes, les applications de messagerie, les assistants personnels, les casques de réalité virtuelle... Que vous le reconnaissiez ou non, que vous le vouliez ou non, les écosystèmes numériques des marques…
|
Scooped by
Virginie EIDEL
June 27, 2017 11:05 AM
|
Corporate organizations will become more fluid, digitized, and data-driven, but they will remain institutions comprised of human beings creating value.
|
Scooped by
Virginie EIDEL
June 1, 2017 6:59 AM
|
Mary Meeker a présenté hier le document « Internet trends 2017 », réalisé chaque année par le cabinet KPCB. Il permet de faire le point sur les tendances du digital, des parts de marché des OS mobiles aux dépenses publicitaires.
|