Your new post is loading...
Your new post is loading...
|
Rescooped by
juandoming
from Digital Delights for Learners
March 23, 2015 7:30 AM
|
|
Rescooped by
juandoming
from 21st Century Learning and Teaching
February 3, 2015 6:14 AM
|
In this age of abundance of information, shifting classroom pedagogy isn't nearly enough to make learning in school more relevant and authentic for the learner. Self-directed learning (andragogy), and self-determined learning (heutagogy) are the ideals necessary in making students "future ready" to live and learn in a web connected world.
While original research applied these concepts to mature learners, it has become apparent that even young children have an abundant capacity for recognizing and directing their own learning. Anyone who has observed toddlers learning how to walk and talk understand the motivation and skill development that quickly develops during these processes.
Considered by some to be on a learning continuum, self-directed learning and self-determined learning have at least one distinct difference. What is this difference, and why should educators care? - See more at: http://rtschuetz.blogspot.co.uk/2014/12/self-directed-vs-self-determined.html?spref=tw#sthash.oSVChVeN.dpuf
Learn more:
- http://www.scoop.it/t/21st-century-learning-and-teaching/?tag=andragogy
- http://www.scoop.it/t/21st-century-learning-and-teaching/?tag=Heutagogy
Via Gust MEES
|
Rescooped by
juandoming
from Salud Conectada
February 3, 2015 6:10 AM
|
The prospect of uploading your brain into a supercomputer is an exciting one -- your mind can live on forever, and expand its capacity in ways that are hard to imagine. But it leaves out one crucial detail: Your mind still needs a body to function properly, even in a virtual world. Here's what we'll have to do to emulate a body in cyberspace.
Via ChemaCepeda
Este artículo analiza las múltiples ventajas del e-learning como entorno de aprendizaje exclusivamente en red.
Via _INED21, Net-Learning
|
Rescooped by
juandoming
from Digital Delights
January 9, 2015 6:44 AM
|
During this webinar, Tom Murray, Steven Anderson, and Kyle Pace will discuss
* the importance of personalized, professional learning; *the ability for educators to connect globally and take charge of their own learning; and
* professional learning in a Future Ready School.
Mr. Anderson and Mr. Pace are recognized experts in the area of connected and professional learning. Panelists will also take questions from webinar viewers and share ideas for making personalized professional learning not just something to discuss, but something to act upon.
Via John Evans
|
Rescooped by
juandoming
from Cultures & Médias
January 4, 2015 6:44 AM
|
Mouvement artistique devenu très populaire dans le monde entier, le street art connaît un engouement populaire sans précédent. Metis est allé interroger Philippe Baudelocque, l'un des artistes français emblématique de citée tendance sur son travail, les transformations induites par le numérique, sa vision du marché de l'art ou encore son regard sur la crise. Parlez-nous de votre métier... Je suis un artiste, un artiste plasticien. Dans les pays anglo-saxons on dit artiste tout court... En France on peut dire artiste d'un comédien, de quelqu‘un qui se produit dans un cirque... Pour les gens plus pointus je dis juste que je suis plasticien, ce qui renvoie à l'art contemporain. Moi on m'a mis dans la case street art car j'ai fait pas mal de dessins dans la rue. Le street art, c'est un mouvement mondial. C'est une énorme vague de fond populaire. Lorsque vous faites une expo de street art, une file d'attente gigantesque se forme alors que pour une expo d'art contemporain, ne viennent que les aficionados. Parfois à 20 ans vous avez déjà 20 000 suiveurs sur votre blog ! Alors que vous dessinez sur des immeubles, ça interpelle !!!! Le marché de l'art est là en pleine mutation. Aujourd'hui pour ouvrir une galerie avec des murs, il faut être cinglé. Ouvrir une galerie itinérante par contre, c'est ça ce qu'il faut faire. Le considérez-vous comme un travail ? (...)
Via malik berkati
|
Scooped by
juandoming
December 28, 2014 6:17 AM
|
Vimeo is the home for high-quality videos and the people who love them.
Prefácio à edição portuguesa José Alberto Lencastre Departamento de Currículo e Tecnologia Educativa Instituto de Educação / Universidade do Minho Há alguns anos publiquei um texto intitulado “impa...
Via Teresa Pombo
|
|
Rescooped by
juandoming
from Sistema educativo y evaluación
November 29, 2015 5:18 AM
|
El estudio del aprendizaje humano continúa su desarrollo y expansión. A medida que los investigadores de diversas tradiciones teóricas ponen a prueba sus ideas e hipótesis en escenarios básicos y aplicados, sus hallazgos originan mejoras en la enseñanza y el aprendizaje de estudiantes de todas las edades. En especial, es digna de mención la forma en que los investigadores y los profesionales están trabajando, cada vez con mayor ahínco, en el estudio de temas que alguna vez se pensó que no tenían una conexión estrecha con el aprendizaje, como la motivación, la tecnología y la autorregulación.
Aunque el campo del aprendizaje vive un cambio continuo, los objetivos principales de esta sexta edición son los mismos que los de las ediciones anteriores: a) comunicar a los estudiantes los principios teóricos, los conceptos y los hallazgos de las investigaciones sobre el aprendizaje, sobre todo aquellos que se relacionan con la educación; y b) ofrecer aplicaciones de los principios y conceptos a escenarios donde ocurren la enseñanza y el aprendizaje. El texto se mantiene enfocado en la cognición, aunque también se revisa el conductismo. Este enfoque cognoscitivo es congruente con el énfasis constructivista contemporáneo en aprendices activos que buscan, forman y modifican sus habilidades, conocimientos, estrategias y creencias.
Via Edumorfosis, Javier Tourón
|
Rescooped by
juandoming
from Vie numérique à l'école
November 29, 2015 5:17 AM
|
Issue d’une collaboration entre les artistes Emily Dryden et Zahydé Pietri cette série a récemment été classée deuxième dans le cadre du 2015 Inter
Via Michèle Drechsler
|
Rescooped by
juandoming
from #TRIC para los de LETRAS
October 26, 2015 7:34 AM
|
El Proyecto Ínsula Es Una Colaboración Entre Jon Jacobsen y Daniel Ramos Que re imagina al cyborg y he aquí Presenta Como futuro de la ONU no lejano bronceado.
Via Sonia C. Alonso
|
Rescooped by
juandoming
from Arts & numérique (ou pas)
May 12, 2015 5:43 AM
|
Découvrir l'art tout en s'amusant, jouer avec des oeuvres d'art,explorer des musées du monde entier,trouver des expositions en cours, faire une enquête au Louvre avec des livrets jeux...
Via Canopé Beauvais, Bruno De Lièvre
|
Rescooped by
juandoming
from Navigate
February 22, 2015 10:32 AM
|
|
Rescooped by
juandoming
from elearning&knowledge_management
February 3, 2015 6:11 AM
|
Scott shares practical, creative ways to use mobile for performance support within your organization.
Via Mayra Aixa Villar
|
Rescooped by
juandoming
from Edumorfosis.it
January 12, 2015 5:32 AM
|
A good portion of learners today are taking course content primarily online. In fact, in the United States, there are some states that mandate grade school students take some portion of their studies in an virtual environment.
In other words, elearning is more than here to stay – it is practically required!
Taking an online course is different than a classroom setting. Learners are often left to their own devices when it comes to learning retention. For courses that require successful passing of a final exam, it becomes even more critical that students find ways to solidify the course content.
Via Edumorfosis
|
Rescooped by
juandoming
from Digital Delights
January 9, 2015 6:42 AM
|
|
Rescooped by
juandoming
from Artist Opportunities
January 9, 2015 6:35 AM
|
|
Rescooped by
juandoming
from Digital #MediaArt(s) Numérique(s)
January 3, 2015 10:20 AM
|
Quelle place pour le toucher dans notre monde ultra connecté où une grande partie des relations s’effectuent par écrans interposés ? Avec leur installation "Saving Face" le duo d’artistes Karen Lancel et Hermen Matt tentent d’apporter de la sensualité dans les données.
Si les médias sont peu à peu devenus une extension de notre corps, comment y intégrer les gestes qui communiquent la confiance, l’amitié comme une poignée de main, une bise, une accolade ? Ce sont ces questions que Karen Lancel et Hermen Matt ont souhaité poser sur une place publique de Dessau avec leur installation "Saving Faces".
Via Jacques Urbanska
|