GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK
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GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK
#Gamification in #Healthace.. #seriousgames #ehealth #mhealth
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Rescooped by Lionel Reichardt / le Pharmageek from Digitized Health
December 11, 2024 4:52 AM
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The Rise of Health Gamification and Its Impact on Patient Engagement

The Rise of Health Gamification and Its Impact on Patient Engagement | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
The Rise of Health Gamification and Its Transformative Impact on Patient Engagement The healthcare... Tagged with healthcare.

Via Emmanuel Capitaine
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November 12, 2024 7:51 AM
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How Digital Health and Online Games Are Transforming Therapy

How Digital Health and Online Games Are Transforming Therapy | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
The integration of digital health and online gaming into therapeutic practices reflects a new understanding of health and wellness...

Via Emmanuel Capitaine
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May 28, 2024 5:06 AM
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Imagerie de haute technologie et réalité virtuelle utilisées pour cartographier le cerveau et comprendre les troubles du développement

Imagerie de haute technologie et réalité virtuelle utilisées pour cartographier le cerveau et comprendre les troubles du développement | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Imagerie de haute technologie et réalité virtuelle utilisées pour cartographier le cerveau et comprendre les troubles du développement

Via Rémy TESTON
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May 14, 2024 6:40 AM
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Une étude met en lumière le rôle prometteur de la réalité virtuelle dans le traitement de la dépression

Une étude met en lumière le rôle prometteur de la réalité virtuelle dans le traitement de la dépression | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Une étude met en lumière le rôle prometteur de la réalité virtuelle dans le traitement de la dépression

Via Rémy TESTON
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April 28, 2024 1:52 PM
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France 2030 : Lancement par le Gouvernement de l’appel à projets « Technologies innovantes des univers virtuels immersifs »

France 2030 : Lancement par le Gouvernement de l’appel à projets « Technologies innovantes des univers virtuels immersifs » | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
COMMUNIQUE DE PRESSE    Paris, le 11/04/2024 N°1760       France 2030 : Lancement de l’appel à projets « Technologies innovantes des univers virtuels immersifs »   Lors de sa visite sur le salon Laval Virtual à Laval (Mayenne), Marina Ferrari, Secrétaire d’État en charge du Numérique, a dévoilé l’appel à projets intitulé « […]

Via Jerome Leleu, Gabriel David
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November 1, 2023 6:01 AM
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Global Effect of Modifiable Risk Factors on C#ardiovascular Disease and Mortality #behaviorchanges #hcsm #hcsmeu #hcsmeufr

Global Effect of Modifiable Risk Factors on C#ardiovascular Disease and Mortality #behaviorchanges #hcsm #hcsmeu #hcsmeufr | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Harmonized individual-level data from a global cohort showed that 57.2% and 52.6% of cases of incident cardiovascular disease among women and men, respectively, and 22.2% and 19.1% of deaths from any cause among women and men, respectively, may be attributable to five modifiable risk factors. (Funde …

Via CARDIOPREV
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November 1, 2023 5:49 AM
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Cultural evolutionary behavioural science in public policy | Behavioural Public Policy

Cultural evolutionary behavioural science in public policy | Behavioural Public Policy | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Cultural evolutionary behavioural science in public policy
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August 13, 2023 8:14 AM
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Oubliez les 10 000 pas par jour ! Marcher seulement 4 000 pas au quotidien serait suffisant pour être en bonne santé

Oubliez les 10 000 pas par jour ! Marcher seulement 4 000 pas au quotidien serait suffisant pour être en bonne santé | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Combien faut-il marcher par jour pour préserver son capital santé et augmenter son espérance de vie ? Les études divergent et le nombre de pas quotidien recommandé semble plus ou moin
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August 13, 2023 1:01 AM
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L'ablation des tumeurs cérébrales plus efficace grâce à la réalité augmentée 

L'ablation des tumeurs cérébrales plus efficace grâce à la réalité augmentée  | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it

Chaque année, 1.400 patients subissent une intervention chirurgicale pour se faire retirer une tumeur cérébrale, une procédure souvent très délicate qui nécessite une préparation minutieuse. L'utilisation de la réalité augmentée (RA) rend la planification de l'ablation de ce type de tumeurs plus rapide et plus intuitive, en comparaison avec les systèmes conventionnels, ressort-il d'une étude de l'UZ Brussel 


Via Philippe Marchal
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July 21, 2023 7:19 AM
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#50851: Understanding patient perspectives on the use of gamification and incentives in mHealth applications to improve medication adherence: Qualitative Study

Journal of Medical Internet Research - International Scientific Journal for Medical Research, Information and Communication on the Internet...

Via Emmanuel Capitaine
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July 18, 2023 5:26 AM
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Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa: Gamification in digital mental health : effects of reward points and social comparison on users’ intrinsic motivation, self...

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July 9, 2023 2:02 AM
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Un casque de réalité virtuelle au service de la santé des yeux - Un monde de tech

Un casque de réalité virtuelle au service de la santé des yeux - Un monde de tech | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Une jeune pousse française a conçu des programmes d’animation, virtuels et interactifs en 3 dimensions pour les casques immersifs, en associant les images en relief projetées par l’appareil à des capteurs…
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July 1, 2023 1:58 AM
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VRAI OU FAKE. Faut-il vraiment faire 10 000 pas chaque jour pour être en bonne santé ?

VRAI OU FAKE. Faut-il vraiment faire 10 000 pas chaque jour pour être en bonne santé ? | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Cet objectif chiffré n'a pas de base scientifique. Mais augmenter son activité physique, surtout lorsque l'on a un mode de vie sédentaire, permet d'allonger son espérance de vie et de prévenir des maladies chroniques.
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November 12, 2024 7:51 AM
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Digital Escape Rooms and #educational #games for your students

Digital Escape Rooms and #educational #games for your students | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Learning is too important to be boring! Create your own digital Escape Room and Student Game for your students.

Via Ana Cristina Pratas
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October 7, 2024 9:43 AM
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Effectiveness of Virtual Reality in Healthcare Education: Systematic Review and Meta-Analysis

Effectiveness of Virtual Reality in Healthcare Education: Systematic Review and Meta-Analysis | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
As technology advances, virtual reality (VR) is increasingly being integrated into healthcare education to enhance learning outcomes. This systematic literature review and meta-analysis examined the effectiveness of virtual reality-based healthcare education.

Via Emmanuel Capitaine
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May 27, 2024 3:48 AM
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La réalité virtuelle pour mieux appréhender la sclérose en plaques 

À l'occasion de la Journée mondiale de la sclérose en plaques, le 30 mai prochain, l'hôpital de la Citadelle à Liège propose une initiative innovante pour sensibiliser aux défis quotidiens des patients atteints de cette maladie. Le jeudi 30 mai, de 9h à 14h, les professionnels de santé et le public pourront expérimenter la réalité virtuelle et les gants haptiques pour mieux comprendre les symptômes et les limitations induites par la SEP.

Via Philippe Marchal
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April 28, 2024 1:52 PM
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La formation en réalité virtuelle de DELiVR accélère la détection des cellules dans des ensembles de données cérébrales complexes

La formation en réalité virtuelle de DELiVR accélère la détection des cellules dans des ensembles de données cérébrales complexes | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Dans une étude récente publiée dans Méthodes naturelles, les chercheurs ont présenté DELiVR, un pipeline d'apprentissage en profondeur amélioré par la réalité virtuelle (VR) pour une détection efficace de l'activité neuronale en imagerie cérébrale, fournissant un outil convivial qui améliore l'annotation des données et la précision de la segmentation. Étude: Analyse d'apprentissage profond des cellules […]

Via Rémy TESTON, Philippe Marchal
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February 29, 2024 5:22 AM
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Réalité augmentée : Meta pourrait présenter un avant-goût de ses lunettes Orion

Réalité augmentée : Meta pourrait présenter un avant-goût de ses lunettes Orion | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Les lunettes de réalité augmentée sont encore un produit lointain que l'on ne risque pas de porter sur le nez avant plusieurs années. Ça n'empêche pas Meta de préparer le terrain : le groupe devrait présenter une démo de ses lunettes « Orion » à la rentrée, histoire de faire un point d'étape sur les technologies les plus avancées dans ce domaine… et peut-être aussi de marquer son territoire face à Apple ?

Via Rémy TESTON
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November 1, 2023 5:50 AM
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ACCUEIL - NON PHARMACOLOGICAL INTERVENTION SOCIETY

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Association d’intérêt général NON-PHARMACOLOGICAL INTERVENTION SOCIETY Accélérer par la science, l’intégration des Interventions Non Médicamenteuses (INM) dans les parcours individuels de soin et de santé ADHEREZ https://youtu.be/i04qr64Wsbo NON-PHARMACOLOGICAL INTERVENTION SOCIETY Société savante d’intérêt général à but non lucratif INM : Interventions non pharmacologiques, non invasives, ciblées et fondées sur des données probantes. Deux personnes sur
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August 31, 2023 4:19 AM
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L'utilisation de la réalité virtuelle par les start-ups israéliennes pour répondre à la pénurie d'infirmières dans le système de santé américain

L'utilisation de la réalité virtuelle par les start-ups israéliennes pour répondre à la pénurie d'infirmières dans le système de santé américain | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
L'utilisation de la réalité virtuelle par les start-ups israéliennes pour répondre à la pénurie d'infirmières dans le système de santé américain - Game Is Hard

Via Rémy TESTON, Gabriel David
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August 13, 2023 1:27 AM
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Helping patients with chronic diseases quit smoking by understanding their risk perception, behaviour, and smoking-related attitudes | PLOS ONE

Helping patients with chronic diseases quit smoking by understanding their risk perception, behaviour, and smoking-related attitudes | PLOS ONE | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Continued smoking among patients with chronic diseases detrimentally affects their health and treatment outcomes. However, a majority of smokers with chronic diseases appear to have no intention to quit. Understanding the needs and concerns of this population is a crucial step in facilitating the design of an appropriate smoking cessation intervention. This study aimed to understand the risk perception, behaviours, attitudes, and experiences related to smoking and smoking cessation among patients with chronic diseases, including cardiovascular diseases, chronic respiratory diseases, and/or diabetes in Hong Kong. Individual semi-structured interviews with smokers with chronic diseases (n = 30) were conducted from May to July 2021. The methods and results are reported according to the COREQ. Four themes were generated: (1) perceptions of the association between chronic diseases and smoking/smoking cessation; (2) perceptions of the health/disease status; (3) quitting smoking is not the first priority; and (4) perceived barriers to quitting smoking. This study addressed a gap in the literature by gathering data concerning the perspectives of smokers with chronic diseases on smoking and smoking cessation. The deficit of knowledge among smokers with chronic diseases warrants the reinforcement of health education targeting this population. Our findings indicate the need for further efforts in designing appropriate smoking cessation interventions targeting smokers with chronic diseases, which will match the needs and concerns identified in this study.

Via CARDIOPREV
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July 24, 2023 12:39 AM
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VR Can Alleviate Brain Tumor Patients’ Anxiety During Treatment, Study Finds

VR Can Alleviate Brain Tumor Patients’ Anxiety During Treatment, Study Finds | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
AppliedVR teamed up with the National Cancer Institute to study the feasibility of VR to alleviate anxiety in brain tumor patients undergoing imaging scans. The research partners recently announced interim analysis results from their clinical study — they said that not only would VR intervention...

Via Emmanuel Capitaine
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July 19, 2023 3:53 AM
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Australian scientists use AI to predict engagement in health programs-Xinhua

Australian scientists use AI to predict engagement in health programs-
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July 15, 2023 1:16 AM
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Exploring The Impact Of Gamification On E-Health Services

Exploring The Impact Of Gamification On E-Health Services | GAMIFICATION & SERIOUS GAMES IN HEALTH by PHARMAGEEK | Scoop.it
Uncover how gamification is revolutionizing e-health services, boosting user engagement, and transforming healthcare experiences. Dive in now!
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July 8, 2023 2:34 AM
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APHP - Serious Game - Pharmacovigilance


Via Doc-Ifsi-Narbonne
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