Selon un récent sondage de la banque d’investissement américaine Piper Jaffray, les ados délaissent de plus en plus Facebook au profit d'Instagram.
Via CLEMI - Centre de Liaison de l'Enseignement et des Médias d'Information
Get Started for FREE
Sign up with Facebook Sign up with X
I don't have a Facebook or a X account
Tags |
---|
Rescooped by
Bruno De Lièvre
from CLEMI - Veille sur l'Education aux médias et à l'information
onto Pédagogie & Technologie |
Selon un récent sondage de la banque d’investissement américaine Piper Jaffray, les ados délaissent de plus en plus Facebook au profit d'Instagram.
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scoop.it!
Bravo Sarah Descamps Nous sommes tous très heureux pour toi et très fiers du travail que tu réalises pour former les enseignants, les étudiants, les enfants et les citoyens en général sur cette thématique de la sobriété numérique. Belle reconnaissance que de représenter la Belgique et l’#UMONS auprès de l’#unesco
Scoop.it!
Selon un sondage de l'institut Viavoice pour l'entreprise SII, le rapport des Français aux IA génératives est encore léger : une grande majorité de personnes ne l'utilisent pas, même si plus d'une entreprise sur cinq commence à l'adopter dans l'environnement professionnel. Via cdi
Scoop.it!
From
leonfurze
"The AIAS emerged from discussions with colleagues about the need for a more nuanced approach to integrating Generative Artificial Intelligence (GenAI) into assessments. We felt that a simple yes/no to using GenAI would be unsustainable and that we needed a framework that could account for the rapid advancements in the technology while also honouring our students’ integrity and creativity. The AIAS was designed from the start to be flexible, with the understanding that multimodal GenAI will impact all disciplines." Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
April 19, 1:33 PM
"[T]he AIAS offers a practical, flexible, and adaptable framework for integrating GenAI into educational assessments."
Scoop.it!
From
fltmag
By Johnathon Beals, University of Michigan On “Ontological Shock” and the Existential Question This past year I was acquainted with the phrase “ontological shock”. The sense that how you conceive of the world you inhabit, what exists therein, and your Via Nik Peachey, juandoming, michel verstrepen
Nik Peachey's curator insight,
April 20, 1:57 AM
This is quite a long and deep read, but worth it if you want to explore some of the ethical issues we are facing.
Scoop.it!
From
www
Scoop.it!
Le numérique rend bien des services et bouleverse nos habitudes de vie. Aujourd'hui il nous accompagne partout et à chaque instant, à tel point (...) Via Réseau Canopé
Scoop.it!
Microcredentials are evolving to help different student groups in higher education demonstrate expertise and capabilities. Via EDTECH@UTRGV, juandoming
EDTECH@UTRGV's curator insight,
April 22, 8:53 AM
"Microcredentials help different students in different ways through flexibility and skills demonstration"
Scoop.it!
Retrouvez les derniers chiffres des réseaux sociaux, mis à jour régulièrement. Via Didier Caradec CEH/DPO/RSSI
Scoop.it!
Artificial general intelligence (AGI) is a theoretical AI system with capabilities that rival those of a human. Many researchers believe we are still decades, if not centuries, away from achieving AGI. Via Canadian Vocational Association / Association canadienne de la formation professionnelle
Scoop.it!
Based on my research around the psychology of AI and student learning, I have defined five key skills I believe students need to effectively use generative AI. To help you target and teach these skills, I’m also sharing a framework I developed and a corresponding sample assignment that you can use to incorporate this learning into your own classroom. In my experience, building into the syllabus activities that help students develop these skills has not only enhanced student engagement and learning, but has also led to a noticeable improvement in their work. Via Edumorfosis, LGA, Bruno De Lièvre
Scoop.it!
Vers une cybersécurité plus robuste pour tous les produits ayant des éléments numériques Via Intelligence Economique, Investigations Numériques et Veille Informationnelle
Scoop.it!
HuggingChat est un chatbot d’intelligence artificielle (IA) qui rivalise avec ChatGPT d’OpenAI. Depuis son lancement à l’automne 2022, il a attiré des millions d’utilisateurs quotidiens. Tout comme ChatGPT, Copilot, Gemini (Bard) et d’autres chatbots d’IA, HuggingChat est un outil génératif d’intelligence artificielle capable de créer divers types de textes, tels que des résumés, des lettres, des courriels et même des paroles de chansons. Via Tice Doc Reims
Scoop.it!
From
alicekeeler
Why gamify with badges? Providing a visual display of student achievement can be fun and motivating. Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
March 12, 9:45 AM
"Gamification is a great way to increase student engagement and make your class more fun." |
Scoop.it!
From
bernardmarr
Generative AI is an utterly transformative technology that is already impacting how organizations and individuals work. Via Nik Peachey, juandoming
Nik Peachey's curator insight,
April 15, 10:11 AM
Worth a quick read to see what the future might look like.
Scoop.it!
From
www
"Discover how generative AI is revolutionizing video game development by automating content creation, enhancing realism, and streamlining testing processes ..." Via Leona Ungerer
Scoop.it!
From
www
L'inclusion scolaire et la différenciation pédagogique sont des incontournables du métier qu'on ne sait pas toujours par quel bout attraper 😅La Conception Universelle de l'Apprentissage (CUA) offre un cadre méthodologique précieux pour concevoir des apprentissages accessibles à tous les élèves.Et l'IA (Intelligence Artificielle), représente une assistance et une aide précieuse pour la conception.La CUA, c'est quoi ?La conception universelle de l'apprentissage (CUA) est un cadre d'enseignement
Via Sandrine Decamps
Scoop.it!
Intégré à Workspace à partir de juin 2024, Google Vids se place comme un complément vidéo aux applications collaboratives Docs, Sheets et Slides.
Via Sandrine Decamps, michel verstrepen
Scoop.it!
The International Center for Academic Integrity (ICAI) cultivates. integrity in academic communities throughout the world to promote ethical institutions and societies. ICAI offers assessment services, resources, and consultations to its member institutions, and facilitates critical conversations about integrity. Via Vladimir Kukharenko
Scoop.it!
Notre collaborateur Sylvain Desautels a été, comme plusieurs, entraîné dans la vague de l’intelligence artificielle en éducation au cours des derniers mois. Dans ce texte, il prend un pas de recul pour se poser la question : est-ce que l’intelligence artificielle apporte à l’enseignement une véritable valeur ajoutée?
Via Sandrine Decamps
Scoop.it!
"While AI offers numerous benefits, it's crucial to remember that it is a tool to empower educators, not replace them." Via EDTECH@UTRGV
EDTECH@UTRGV's curator insight,
March 28, 11:00 AM
"By harnessing the power of AI, educators can create dynamic and effective classrooms that cater to each student's individual needs. This paves the way for a more engaging and enriching learning experience that empowers students to thrive."
Scoop.it!
Mymind est une application de prise de notes IA qui se souvient de tout à votre place. Un deuxième cerveau pour booster votre productivité. Via Fidel NAVAMUEL, michel verstrepen
Scoop.it!
Based on my research around the psychology of AI and student learning, I have defined five key skills I believe students need to effectively use generative AI. To help you target and teach these skills, I’m also sharing a framework I developed and a corresponding sample assignment that you can use to incorporate this learning into your own classroom. In my experience, building into the syllabus activities that help students develop these skills has not only enhanced student engagement and learning, but has also led to a noticeable improvement in their work. Via Edumorfosis, LGA
Scoop.it!
Découvrez les résultats du baromètre d’ACSEL concernant la confiance des Français, dans le web, les réseaux sociaux et l’intelligence artificielle. Via Intelligence Economique, Investigations Numériques et Veille Informationnelle
Scoop.it!
From
cursus
Empêcher l’utilisation de l’I.A. revient à nier le futur. On s’en servira de toutes façons. Alors, que fait-on ? Les étudiants vont vite se lasser de ces enseignements «augmentés» auxquels ils ne participent pas.
Via Sandrine Decamps, michel verstrepen, juandoming |
Mince, je ne suis plus à la mooooode !!!