"La gestión de organizaciones y el ejercicio del liderazgo es una disciplina fascinante"
Via Santiago Bonet
Get Started for FREE
Sign up with Facebook Sign up with X
I don't have a Facebook or a X account
Tags |
---|
Rescooped by
Ricard Lloria
from New Jobs
onto #HR #RRHH Making love and making personal #branding #leadership |
"La gestión de organizaciones y el ejercicio del liderazgo es una disciplina fascinante"
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scoop.it!
Por Douglas da Silva Via Juan Carlos Valda
Scoop.it!
From
www
Throughout history, creating a complete piece of music has always been a human process. There have been attempts to compose and render songs using computers before, but frankly they weren't great. Via Edumorfosis
Scoop.it!
From
hbr
A great onboarding experience can keep new hires engaged and committed, and increase their learning and preparedness for their new role. In trying to ensure new employees feel supported and properly prepared, some organizations flood new hires with far too much information. Even if managers have the best intentions, bombarding new hires with tasks — such as asking them to read every single page of the employee manual or requiring them to get set-up on Slack, email, Box, and all the other platforms all at once — will backfire. Three strategies can help organizations mitigate this overload and ensure employees have the space, time, and mental resources available to learn and thrive in their new job.
Scoop.it!
: In today's digital age the internet has made job hunting easier and more convenient than ever before. However, it has also opened the door to numerous scams targeting unsuspecting job seekers, especially with the increasing use of AI. According to the Federal Trade Commission in 2023, there were over 100,00 business and job opportunity scams in the US and LinkedIn blocked 90.1% of fake accounts from Jan - June 2023 as a result of automated defenses and 9.9% due to manual investigations. Via James Schreier
James Schreier's curator insight,
April 27, 8:00 PM
I love this site for veterans, in part because I've published several articles on it. This is an excellent article on a very important topic. I follow this field closely but I'll admit some of these statistics surprised me. Good advice for everyone!
Scoop.it!
In Team Anywhere #171, we explore how to cultivate joy and engaging Gen Z in the workplace with hosts Mitch Simon and Brett Putter.
Scoop.it!
Por Adrian Alberto El término empatía suele usarse mucho en el área de la psicología. Y se la define como aquella habilidad que puede desarrollar una persona para ponerse en el lugar de otra. Esta … Via Mariano Ramos Mejia
Scoop.it!
Whether it's occasionally or constantly, almost everybody has experienced Imposter Syndrome. Find out the most common types and how it may be hurting you. Via James Schreier
James Schreier's curator insight,
April 27, 7:50 PM
A lot of detailed information on this infographic.
Scoop.it!
Normalmente los que implementamos y desarrollamos sistemas de gestión para la evaluación de la conformidad en múltiples campos, nos enfrentamos al reto de que debemos implementar un sistema que log… Via Elias Miranda G
Elias Miranda G's curator insight,
April 28, 12:04 AM
Aborda de una manera práctica e integral el manejo de incidentes en los sistemas de gestión modernos.
Scoop.it!
From
www
The OpenAI and Sam Altman saga was one of the most debated in years. And for good reason: AI and the future of the companies bringing us these tools impact us all. Via Edumorfosis
Scoop.it!
Sometimes you just gotta break the rules. And there's no time like the present -- when there are a lot of outdated workplace rules and practices that need to be dropped like annoying clichés. Via James Schreier
Scoop.it!
El arte de planificar tu jornada laboral para desestresarte y maximizar la productividad es la clave del éxito a largo plazo. Pero es más fácil decirlo que hacerlo. Después de todo, todos tenemos diferentes horarios y picos de energía, y las distracciones nos bombardean constantemente.A continuación, te ofrecemos algunos consejos sobre cómo programar tu agenda para aumentar la productividad.Programa tiempo para la planificaciónDebes planificar tus tareas diarias como una práctica diaria, semanal o mensual, o incluso todo el año. Idealmente, deberías incorporarlo a tu horario, ya sea como un nuevo ritual de domingo por la noche o una hora que bloquees en tu agenda todos los viernes por la tarde.Cuando programes tiempo para la planificación, no olvidarás ningún plazo o tarea esencial. Cuando priorices la planificación, también ganarás confianza, ya que sabrás exactamente qué esperar cuando comience cada día. Y lo que es más importante, esto evitará conflictos de agenda o plazos incumplidos. Via Juan Carlos Valda
Scoop.it!
The workplace, in particular, is in an ongoing state of evolution. For many businesses, the Covid-19 pandemic was a catalyst for massive change that’s still ongoing. And artificial intelligence – particularly the new generative AI tools – are already changing many aspects of day-to-day work across various industries and professions. Via Edumorfosis
Scoop.it!
Up to 85% of the jobs that today's college students will have in 11 years haven't been invented yet. That's according to a panel of experts assembled by the Institute for the Future, although an exact percentage is impossible to predict. Via Edumorfosis |
Scoop.it!
Lincoln Tech CEO Scott Shaw discusses how Gen Z is shifting away from college education to pursue blue-collar jobs that can't be done with artificial intelligence. Via James Schreier
Scoop.it!
From
glocalthinking
Concluimos el mes de abril de la mano, repasando los mejores posts en el mundo de RR.HH. A lo largo de este post, encontraremos autores como Xavi Roca, Arancha Ruiz Bachs, Manel Muntada, Eva Collado Durán, Juan Martínez de Salinas o Ángel Largo
Scoop.it!
Sabina Nawaz en hbr.org del pasado 1 de septiembre plantea que es tiempo de que dejemos de decir la frase: “No me traigas problemas, tráeme soluciones”, ya que aunque los defensores de este enfoque crean que reduce las quejas, que mejora la motivación y el desarrollo profesional, que ayuda a que los trabajadores gestionen y que impulsa las carreras, el responder a este reto puede ser complicado.No todos los problemas tienen soluciones sencillas. Abordar la complejidad de muchos asuntos puede requerir la participación de numerosos profesionales con talento que aporten diversos puntos de vista. Adam Grant opina que el pensamiento centrado exclusivamente en la búsqueda de soluciones no conduce a una cultura de defensa y no de indagación en la que cada persona afronta la situación encerrada en su forma de resolver el problema y lucha por esa solución en particular en lugar de considerar perspectivas múltiples.El enfoque de “tráeme una solución” puede originar que los profesionales se bloqueen y se callen por miedo, florezca una cultura de intimidación y prevenir que algunos problemas afloren hasta que se hayan convertido en crisis. Via Juan Carlos Valda
Scoop.it!
Las habilidades sociales, también llamadas “blandas” o soft skills, pueden y deben desarrollarse durante los primeros años de la educación Via Ramon Aragon
Scoop.it!
EL CONOCIMIENTO REALMENTE VALIOSO En cualquier época, las personas, se han desvinculado de su organización, abandonado aquel puesto d Via Ramon Aragon
Scoop.it!
por Oscar Castillero Mimenza Este concepto vinculado al mundo de la Física también puede ser utilizado por la Psicología. Imaginemos que una mosca vuela de manera constante a nuestro alreded…... Via Mariano Ramos Mejia
Scoop.it!
Los profesionales de cuello blanco, aquellos que tienen un nivel educativo y unos salarios más altos, serán quienes se verán más afectados por la generalización de la Inteligencia Artificial generativa IAG, al contrario de lo que sucedió en anteriores revoluciones cuyas consecuencias impactaron de manera más notoria en los trabajadores sobre todo manuales, según recoge un informe de la Agencia Vasca de Innovación Innobasque. Via Edumorfosis
Scoop.it!
Employees at Progressive and Chipotle Mexican Grill complain the most about burnout. Via James Schreier
Scoop.it!
Sustaining or growing a generative, respectful online community requires careful planning and regular attention. Via Vladimir Kukharenko
Scoop.it!
This article explores cutting-edge learning technologies and offers you a glimpse of what they offer in the field of employee training. Via Vladimir Kukharenko
Scoop.it!
You can’t pass or fail on a personality test, but you can make mistakes. Read this article to learn tips for how to take a personality test. Via James Schreier
Scoop.it!
With the weekly drumbeat of generative AI advancements and corporate leaders signaling the need for their organizations to harness the power of AI, larger questions are emerging for these same executives to address. Via Edumorfosis |
Los atributos del liderazgo en la era disruptiva: Conceptualizar + Comunicar + Convencer << Competente + Consciente + Compasivo + Comprometido | @XavierFerras @VIAEmpresa_es