Es sabido, que existen diferentes concepciones de enseñanza a distancia, entre la que se encuentra la enseñanza virtual, también denominada e-learning, on-line learning, formación on line, formación por Internet donde se esta ante una forma de enseñanza...
What images come to your mind when you think of Artificial Intelligence(AI)? Popular illustrations include human-like robots, or a brain intertwined with chips and wires. However, these images and metaphors do not accurately reflect what AI is. The field of AI encompasses a wide range of techniques and methods that perform functions we may not typically associate with it, such as facial recognition, personalized news feeds on social media, customized suggestions and advertisements, route planning (e.g., Google Maps), and search engines (e.g., Google Search, which uses AI to improve accuracy and relevance of search results). Generative AI is an umbrella term for any AI system that can generate content--such as images, texts, audio and codes-based on the data on which the GPT-based Large Language Model (LLM) is trained (Bender et al., 2021; Chiang, 2023). Much of the Worldwide Web on the Internet is the core dataset of current LLMs, which are then fed additional selective data to tune their responses for particular purposes.
Educator Perspectives: We asked nearly 800 educators to share their opinions on AI use in education, and found a division between administrators and teachers. Learn more about the prevailing attitudes that we uncovered.
Educator Practices: Learn about educators' favorite AI tools and the varied ways in which they use them. Read about the biggest benefits and challenges they've experienced and what to consider in your own practice.
Educator Outlook: Many educators report feeling optimistic about the future of AI in education, with a few caveats. Learn more about their nuanced view and what they report needing for better implementation.
Home Teaching and learning active learning What should universities do about AI for teaching and learning? Teaching and learningactive learningStrategies, planning and managementadministrative software systemsanalyticsTechnologyartificial intelligence (AI)assessmentBlogschange managementdeveloping intellectual skillscreativitycritical thinkingfaculty development and traininginnovationMonthly Featureplanning, policies and management - institutionalTony's BlogTweets Am I qualified to comment on this topic? It is with some hesitation that I am publishing this post.
D’Youville University thought its selection would be fun and relevant in an age of AI. Not everyone agreed. Each year, D’Youville University, a small, private institution in upstate New York, strives to bring in a commencement speaker to address a topic that’s both timely and relevant to its...
DirectoINTEF comentará en el evento en directo de facilitación, cómo la Inteligencia Artificial está impactando en las redes sociales. Tendencias sobre la creación de influencers virtuales, la necesidad de educar en pensamiento crítico para identificar deepfakes, la importancia de educar en un uso responsable de aplicaciones de IA (caso de las "IAs de desnudos"), así como a utilizar aplicaciones de IA generativa de forma creativa con nuestros hijos. Del mismo modo se abordará un debate sobre derechos de autor y copyright en IA generativa y a utilizar herramientas como ChatGPT de forma positiva (y crítica/consciente). Podríamos preguntarnos: ¿Qué pasará cuando nuestros hijos, en lugar de buscar en Google, le pregunten a una IA y sólo obtengan una única respuesta que, además puede no ser del todo veraz? Contaremos con la ponente María Lázaro Ávila (especialista en social media, desarrollo de negocios y educación digital) moderado por Carmen Escárate (dinamizadora del NOOC)
Ante la innegable realidad digitalizada en que vivimos, apreciable en el relacionamiento humano de toda índole: en las actividades sociales, laborales y académicas, se devela la necesidad de poder frenar, moderar, y neutralizar los efectos nocivos que produce el indebido uso o abuso de la tecnología, de la Inteligencia artificial, y sus vertientes, que vienen impactando negativamente el desarrollo humano en la atrofia de competencias cognitivas, afectivas, comunicativas, laborales, profesionales y sociales, haciendo más paquidérmicos a quienes ven en ella la solución, sin hacer el más mínimo esfuerzo.
On 17 April 2024, UNESCO convened the Public Seminar on the “Digital Futures of Education”. Attended by some 300 participants in-person and online, the Seminar provided a platform to engage with national experts piloting the Open School initiative in various countries and to explore strategies to steer the human-centred approach to the use of digital technology, especially artificial intelligence, in education.
Employers, on the other hand, have started to use micro-credentials in their hiring procedures. In a recent study, 5,000 university students, recent graduates and employers across 11 countries were surveyed by Coursera, a leading micro-credential provider, in collaboration with Repdata and Dynata, two market research companies.
It was revealed that 72% of employers tend to employ a candidate who holds a micro-credential. Similarly, 90% of students and recent graduates agree that micro-credentials enable them to stand out to potential employers.
Several global companies have indeed already started to hire candidates who have micro-credentials rather than a university degree. In an interview he gave to Auto Bild, Elon Musk noted that “there’s no need even to have a college degree at all” to work for Tesla, a leading electric car manufacturer.
Aunque existen algunas tendencias, no se puede afirmar que las Micro-credenciales están sustituyendo los estudios universitarios. Investigaciones recientes han concluido que algunas empresas están volviendo a contratar egresados universitarios por su nivel de preparación profesional. La verdadera ruta de éxito es tener estudios universitarios que sean complementados con las Micro-credenciales. En donde las Universidades fallan es en expandir sus ofertas académicas con altos niveles de flexibilidad para atender la diversidad de necesidades de la sociedad contemporánea.
En el campo de la inteligencia artificial, poder evaluar de manera fiable los modelos de lenguaje natural (la categoría en la que entran GPT-4, LLaMa-3 o...
En los últimos años, se ha observado un aumento en las reivindicaciones del mundo académico con el objetivo de modificar los modelos de evaluación de la actividad científica. Declaraciones y coaliciones para un nuevo modelo de evaluación de la investigación: DORA, Leiden y CoARA
Una Universidad Algorítmica se caracterizaría por integrar de manera profunda el estudio y la aplicación de algoritmos en su currículo educativo. Los algoritmos, definidos como conjuntos ordenados y finitos de operaciones que permiten resolver problemas, serían fundamentales en diversas áreas académicas y prácticas cotidianas. En este enfoque educativo, se promovería la comprensión y aplicación de algoritmos en la resolución de problemas, desde tareas simples hasta cálculos computacionales complejos.
With the weekly drumbeat of generative AI advancements and corporate leaders signaling the need for their organizations to harness the power of AI, larger questions are emerging for these same executives to address.
In addition to the ethical challenges that AI presents for their customers, employees, and society, companies must grapple with how AI will fundamentally shift their operating model, including the workforce. Almost two-thirds (65%) of American executives believe generative AI will have a high or extremely high impact on their organization in the next three to five years, but 60% say they are still one to two years from deploying their first GenAI solution, per a recent KPMG survey.
Un nuevo informe de la UNESCO advierte que, aunque las tecnologías digitales pueden mejorar la enseñanza y el aprendizaje, también presentan riesgos como la invasión de la intimidad, la distracción en el aprendizaje y el ciberacoso. Concretamente, el informe explica cómo amplifican los estereotipos de género las redes sociales, produciendo efectos negativos en el bienestar, el aprendizaje y las opciones profesionales de las niñas.
To get content containing either thought or leadership enter:
To get content containing both thought and leadership enter:
To get content containing the expression thought leadership enter:
You can enter several keywords and you can refine them whenever you want. Our suggestion engine uses more signals but entering a few keywords here will rapidly give you great content to curate.