e-turismo
923 views | +0 today
Follow
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Rescooped by Lydia Gracia from Educación, TIC y ecología
Scoop.it!

Catálogos digitales de turismo

Catálogos digitales de turismo | e-turismo | Scoop.it
Editafacil te ofrece gratis plantillas para que crees tus catalogos digitales de tu Hotel, Casa Rural, aventura o servicios de ocio

Via Ramon Aragon
No comment yet.
Rescooped by Lydia Gracia from eTourism Trends and News
Scoop.it!

Triptwin : le Tinder de la réservation hôtelière

Triptwin : le Tinder de la réservation hôtelière | e-turismo | Scoop.it
Un design épuré inspiré par Airbnb, un système de recommandations emprunté à Netflix et un service de match rendu populaire par Tinder : l’application Triptwin ambitionne de faire évoluer la recherche d’hôtels.

Via Roland Schegg
No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

#Wine Can Offer a Lesson in History and Emotions

#Wine Can Offer a Lesson in History and Emotions | e-turismo | Scoop.it
Empty description
No comment yet.
Rescooped by Lydia Gracia from eTourism Trends and News
Scoop.it!

6 Blockchain Takeaways From Tour Operator TUI’s Hotel Initiative

TUI Group is one of the few travel companies keen to talk up the power of blockchain technology.

A blockchain is an open, decentralized database, where each transaction recorded is linked and made secure with cryptography. It is perhaps best-known at the moment through the cryptocurrency bitcoin but anything of value can be recorded.02

Chief Executive Fritz Joussen is an enthusiastic believer in the technology and its ability to transform the travel industry.

Via Roland Schegg
Lydia Gracia's insight:

How technology can transform the travel industry. TUI group believes in blockchain power.

No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

Últimas tendencias en viajes de negocios: del “bleisure” al “workventure”.

Últimas tendencias en viajes de negocios: del “bleisure” al “workventure”. | e-turismo | Scoop.it
Últimas tendencias en el business travel: en este artículo te explicamos qué es el workventure.
No comment yet.
Rescooped by Lydia Gracia from Destination Management Issues
Scoop.it!

Journée Infopresse marketing tourisme 2016: un bilan

Journée Infopresse marketing tourisme 2016: un bilan | e-turismo | Scoop.it
J’ai eu le plaisir d’assister à la journée Infopresse sur le marketing touristique aujourd’hui. Conférences forts intéressantes avec des conférenciers internationaux de grand calibre qui nous ont présenté des études de cas inspirantes.

Via Roland Schegg
No comment yet.
Scooped by omiralbell
Scoop.it!

Type No More: How Voice Search is Going to Impact the SEO Landscape

Type No More: How Voice Search is Going to Impact the SEO Landscape | e-turismo | Scoop.it
No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

Baromètre e-tourisme - Comment les internautes français réservent leurs vacances en ligne ?

Baromètre e-tourisme - Comment les internautes français réservent leurs vacances en  ligne ? | e-turismo | Scoop.it


ContentSquare, spécialiste de l’expérience utilisateur, a analysé le comportement d’achat des internautes durant le premier semestre 2016.

En (...)
No comment yet.
Rescooped by Lydia Gracia from Animation Numérique de Territoire
Scoop.it!

TOURISME : LES TENDANCES DIGITALES 2016 – 2017

TOURISME : LES TENDANCES DIGITALES 2016 – 2017 | e-turismo | Scoop.it
Les Tendances Digitales qui bouleversent le Tourisme. L’Innovation Digitale et la révolution des usages qui l’accompagne ont donné le Pouvoir au CLIENT.

Via Animation Numérique de Territoire
Lydia Gracia's insight:

LEl cliente tiene el poder en la era digital. Veamos cuáles son las tendencias a seguir de cerca para no bajarse del tren ;-)

No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

Guía completa para entender el marketing online turístico [INFOGRAFÍA]

Guía completa para entender el marketing online turístico [INFOGRAFÍA] | e-turismo | Scoop.it
Cada vez existe más información sobre los nuevos hábitos de los usuarios en lo que se refiere a su ciclo del viaje: cómo se inspiran, cómo buscan un viaje, en qué canales reservan... No siempre es sencillo ver toda esta información de un modo rápido pero una nueva infografía diseñada y publicada por
No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

4 Pages n°56 - L’e-réputation, un enjeu pour les professionnels du tourisme | Direction Générale des Entreprises (DGE)

4 Pages n°56 - L’e-réputation, un enjeu pour les professionnels du tourisme | Direction Générale des Entreprises (DGE) | e-turismo | Scoop.it
Plus d’un partant sur neuf au cours de l’été 2015 a témoigné de son expérience touristique sur Internet.
No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

Expérientiel versus inspirationnel : la bataille des sites de destination! | Etourisme.info

Expérientiel versus inspirationnel : la bataille des sites de destination! | Etourisme.info | e-turismo | Scoop.it
L'expérience touristique a de beaux jours devant elle. Illustration avec deux sites web de destination: la Somme et l'Alsace.
No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

Quels sont les leviers pour un Brand Content de qualité ? (Vidéo)

Quels sont les leviers pour un Brand Content de qualité ? (Vidéo) | e-turismo | Scoop.it
Afin de gagner du trafic sur votre site internet, il est indispensable de personnaliser votre contenu. Cette personnalisation permettra en outre de fidéliser vos clients. Il est devenu essentie
No comment yet.
Rescooped by Lydia Gracia from Innovation and trends in tourism
Scoop.it!

Airbnb Now Offers “Social Impact Experiences.” How Much Good Will They

Airbnb Now Offers “Social Impact Experiences.” How Much Good Will They | e-turismo | Scoop.it
In November, Airbnb announced a plan to become a one-stop shop for the next generation of travelers. In a Steve Jobs-style address, the company’s CEO Brian Chesky announced new Airbnb initiatives, including the possibility of booking air travel and restaurant reservations. Airbnb now offers what it calls Experiences, where users pay to book a three-day pottery workshop in Tokyo, for instance, burlesque classes in London, or a day with a reality TV exec in Los Angeles. Or you could pick one with a charitable twist. About 10% of the Experiences currently on offer are called “social impact experiences” and are run by local non-profits that collect 100% of Airbnb’s fee from each transaction.

Via Roland Schegg
No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

Airbnb works with Nuki to make physical keys a thing of the past

Airbnb works with Nuki to make physical keys a thing of the past | e-turismo | Scoop.it
No comment yet.
Rescooped by Lydia Gracia from eTourism Trends and News
Scoop.it!

How Destination Marketers can Engage with Travelers on Facebook

How Destination Marketers can Engage with Travelers on Facebook | e-turismo | Scoop.it
For tourist boards and Destination Marketing Organizations (DMOs) Facebook is great way to inspire travelers to visit your destination. Why? An impressive 70% of travel-related content shared by consumers occurs on Facebook. And while these numbers are encouraging, simply getting more ‘likes’ isn’t really going to drive more visits to your destination.
In order to turn potential visitors into actual guests, Destination Marketers should treat Facebook the same as their other online advertising efforts, which means engaging with them in a meaningful, targeted way. Here, we share our tips for how Destination Marketers for how best to reach and interact with travelers on Facebook.

Via Roland Schegg
Lydia Gracia's insight:

70% of travel content shared by consumers occurs on Facebook. But getting "likes" isn't drives more visits to your destination. You need to engage them using a (targeted) content marketing strategy.

No comment yet.
Rescooped by omiralbell from Economie sociale et solidaire à l'international
Scoop.it!

La Tricyclerie : collecte de biodéchets en triporteur et compostage à Nantes

La Tricyclerie : collecte de biodéchets en triporteur et compostage à Nantes | e-turismo | Scoop.it
La Tricyclerie propose de collecter les biodéchets en vélo-remorque pour les composter !
Moins de déchets/Zéro impact carbone/Pour une alimentation saine

Via Collporterre, socioeco-fr
No comment yet.
Rescooped by Lydia Gracia from eTourism Trends and News
Scoop.it!

Les avis clients : pourquoi doit-on les traiter, comment y répondre ?

Les avis clients : pourquoi doit-on les traiter, comment y répondre ? | e-turismo | Scoop.it
L’avis client s’impose aujourd’hui comme un indicateur de performance dans de nombreuses entreprises, particulièrement dans le secteur du tourisme, où 90% de la clientèle admet consulter les avis publiés sur le web avant de réserver dans un établissement.
Dans le secteur du tourisme donc, l’E-réputation s’impose comme l’un des principaux vecteurs de succès.

Via Roland Schegg
No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

¡El turismo, qué gran invento!

¡El turismo, qué gran invento! | e-turismo | Scoop.it
Desde los egipcios que surcaban el Nilo a los veraneantes playeros actuales, el turismo ha recorrido un largo y sorprendente camino.
No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

Du e-elearning pour former et fidéliser les prestataires touristiques | Etourisme.info

Du e-elearning pour former et fidéliser les prestataires touristiques | Etourisme.info | e-turismo | Scoop.it
En cette semaine de rentrée quoi de mieux que de parler de e-learning ?
No comment yet.
Rescooped by omiralbell from eTourism Trends and News
Scoop.it!

Travel Bots on Messaging Platforms Are the Trend Now

Travel Bots on Messaging Platforms Are the Trend Now | e-turismo | Scoop.it
Since major messaging platforms like Facebook Messenger and workplace-chat app Slack introduced bots earlier this year, four travel brands -- Kayak, Skysca
Via Roland Schegg
No comment yet.
Rescooped by Lydia Gracia from E-tourisme et communication
Scoop.it!

Les Champs-Élysées disposeront du WiFi pour l’Euro 2016

Les Champs-Élysées disposeront du WiFi pour l’Euro 2016 | e-turismo | Scoop.it
Vous avez rêvé du WiFi sur les Champs Élysées ? La Mairie de Paris l’a fait et il arrive pile au bon moment pour profiter de l’Euro 2016…

Via Murice Rodolphe
No comment yet.
Scooped by Lydia Gracia
Scoop.it!

Pourquoi opter pour une stratégie Mobile First ?

Pourquoi opter pour une stratégie Mobile First ? | e-turismo | Scoop.it
Une journée pour appréhender, comprendre et connaitre les enjeux de la mobilité : tel était le challenge que s’était fixé Next Tourisme, pour son édition 2016, dans les locaux de Googl
No comment yet.
Rescooped by Lydia Gracia from E-tourisme et communication
Scoop.it!

Club Med continue de renforcer sa stratégie digitale

Club Med continue de renforcer sa stratégie digitale | e-turismo | Scoop.it
Depuis quelques années, Club Med a renforcé sa transformation digitale. i-tourisme a rencontré Anne Browaeys-Level, directrice générale marketing, digital et technology, afin de décrypte

Via Murice Rodolphe
No comment yet.