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Student Centered Instructional Methods (Infographic)

Student Centered Instructional Methods (Infographic) | Technologies éducatives | Scoop.it
I'm a teacher. Now what do I do? There are several ways to engage learners in the classroom. Here are a few ideas if you get stuck. Additional resources: http://people.uwplatt.edu/~steck/Petrina%20Text/Chapter%204.pdf http://teaching.uncc.edu/learning-resources/articles-books/best-practice/instructional-methods/150-teaching-methods https://www.csn.edu/pages/2359.asp http://www1.appstate.edu/~wertsmg/teachmeth.htm ~Mia

Via Ana Cristina Pratas
Mar Mbodj's insight:

Déplacement de paradigme et les méthodes pédagogiques appropriées. 

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María Dolores Díaz Noguera's curator insight, 26 January 2016, 21:26

Como motivar a los estudiantes...Student Centered Instructional Methods (Infographic) | @scoopit via @AnaCristinaPrts http://sco.lt/...

Susanna Lavialle's curator insight, 25 March 2016, 21:14
We often tend to carry on with our typical teaching methods, and sometimes believe that the trainer needs to stay in charge of the learning event. It can be useful to check out this list... stop and evaluate the different options out there that shift the weight from teacher to learner. Surely there is a part of the learning objective that could be covered better through a learner centered approach.
Philip Smith's curator insight, 5 August 2016, 13:44

Not all learner-centered methods involve group work. Here are some other ideas.

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New Models of Open and Distance Learning ~ Stephen Downes

New Models of Open and Distance Learning ~ Stephen Downes | Technologies éducatives | Scoop.it
Online learning, new media, connectivism, MOOCs, personal learning environments, new literacy, and more from Stephen Downes
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Where Will Social Media Users Go In 2016? (Infographic)

Where Will Social Media Users Go In 2016? (Infographic) | Technologies éducatives | Scoop.it

A new infographic produced by AdWeek draws off data to break down 2015/2016 social network demographics. The data is reposted in its entirety.

Social Network Demographics: Key Takeaways
Embedded in these six pie charts is some very valuable information. If you’re not a data-person, we’ve got a few observations of our own for you to chew over. Find key takeaways from this chart at the article link.


Via Lauren Moss
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Sherry Bonelli's curator insight, 16 February 2016, 14:10

Interest social media channel stats.

María Dolores Díaz Noguera's curator insight, 16 February 2016, 20:54

Where Will Social Media Users Go In 2016? (Infographic) | @scoopit via @MYDstudio http://sco.lt/...

drula eric's curator insight, 17 February 2016, 04:04

De tous les moyens de promotion, il est probablement mieux adapté aux petites entreprises par son coût et surtout son efficacité.
Nous sommes tous inscrits sur les réseaux sociaux comme Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn, ... nous avons tous des relations liées (amis, abonnés) avec des gens en harmonie avec notre entreprise. Ces relations probablement lu vos messages et à tour de rôle au prorata de leurs amis. . Dans le temps nous l'avons appelé le bouche à oreille, il a très bien fonctionné, même si le nombre d'épis était limitée
Aujourd'hui, il est ce qu'on appelle «faire du marketing viral."
Avec l'apanage des réseaux sociaux du nombre d'épis est immense.
Les obstacles et les difficultés:
Le nombre d'abonnés pour être significative (de l'expérience promu 20.000 abonnés génère des dizaines de consultations. Moduler la figure en fonction de l'industrie)
l'extension rapide du mur ou de nouvelles RSS rend votre communication éphémère. Il est rare que votre abonné dépasse les 10 premiers postes. Tu vas avoir ?? poster ?? promotions à des moments adaptés à vos abonnés. Pour surmonter ces obstacles, vous devrez investir du temps.
Par contre cette méthode présente plusieurs avantages:
. Un coût de pas de communication
. L'assurance, même si vous êtes dans un secteur très concurrentiel
Le retweet, je voudrais le ou l'un qui transforme votre abonné prescripteur.

https://futurenet.club/u/esselte974

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Student Centered Instructional Methods (Infographic)

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I'm a teacher. Now what do I do? There are several ways to engage learners in the classroom. Here are a few ideas if you get stuck. Additional resources: http://people.uwplatt.edu/~steck/Petrina%20Text/Chapter%204.pdf http://teaching.uncc.edu/learning-resources/articles-books/best-practice/instructional-methods/150-teaching-methods https://www.csn.edu/pages/2359.asp http://www1.appstate.edu/~wertsmg/teachmeth.htm ~Mia

Via Ana Cristina Pratas
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María Dolores Díaz Noguera's curator insight, 26 January 2016, 21:26

Como motivar a los estudiantes...Student Centered Instructional Methods (Infographic) | @scoopit via @AnaCristinaPrts http://sco.lt/...

Susanna Lavialle's curator insight, 25 March 2016, 21:14
We often tend to carry on with our typical teaching methods, and sometimes believe that the trainer needs to stay in charge of the learning event. It can be useful to check out this list... stop and evaluate the different options out there that shift the weight from teacher to learner. Surely there is a part of the learning objective that could be covered better through a learner centered approach.
Philip Smith's curator insight, 5 August 2016, 13:44

Not all learner-centered methods involve group work. Here are some other ideas.

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Utiliser les ressources en ligne : le parcours sur mesure

Utiliser les ressources en ligne : le parcours sur mesure | Technologies éducatives | Scoop.it
Si les ressources en ligne ne sont pas plus souvent utilisées ce n’est ni en raison de leurs qualités, ni de leur accessibilité mais bien de leurs conditions d’utilisation qui ne peuvent pas dépendre que d’un professeur isolé.
L'effort d'intégration des ressources éducatives est complexe. On a besoin du support de toute l’institution. La plupart des «meilleures pratique» le démontrent. On commence à comprendre pourquoi. Suggestions
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#ClasseTICE - Les 10 habiletés de l'enseignant(e) moderne

#ClasseTICE - Les 10 habiletés de l'enseignant(e) moderne | Technologies éducatives | Scoop.it

Via Elena Pérez
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Stéphanie Léonard's curator insight, 21 January 2016, 00:05

"Savoir ralentir" "Etre capable de déconnecter"... 

VLEBOIS's curator insight, 20 March 2016, 10:46

Avec l'article original : http://www.edudemic.com/the-10-skills-modern-teachers-must-have/

Pour info : un RAP c'est un reseau personnel d'apprentissage traduction de PLN "personal learning network". On dit aussi Environnement d'apprentissage personnel EAP ...

 

Brigitte Noirhomme's curator insight, 21 May 2016, 13:59
Surtout "Savoir ralentir" (du moins pour moi :-)
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Authôt, logiciel de retranscription automatique

Authôt, logiciel de retranscription automatique | Technologies éducatives | Scoop.it
Accédez à une technologie française de reconnaissance vocale multi-locuteurs ! Une application idéale pour rendre accessible les contenus audio ou vidéo de vos cours en ligne ou MOOC.
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Social Tutoring - MOOCs et tutorat - Brest - Juillet 2014

Du tutorat en formation à distance au Social Tutoring dans les MOOCs (ou ailleurs). Comment partir des fondements d'un tutorat qui se veut systémique pour l'ét…

Via Bruno De Lièvre
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Construire un projet collaboratif : démarche et outils

Construire un projet collaboratif : repères, enjeux, méthodologie, typologies et fonctionnement des outils.


Via Alain MICHEL
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Une présentation très complète et fouillée...

De quoi aider à choisir les outils les plus adaptés à ses besoins.

Sommaire du support de cours :

IntroductionMéthodologie et démarche d'un projet collaboratifOrganiser un brainstormingGérer un projetStocker, gérer et partager des fichiersL'écriture collaborativeGérer un agenda collaboratifPlanifier une réunionOrganiser une réunion à distanceRessources
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Willem Kuypers's curator insight, 26 April 2016, 21:23
quelques repères autour du travail collaboratif
Nicole Gévaudan's curator insight, 27 April 2016, 09:37
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Céline Nauleau's curator insight, 28 April 2016, 13:14

A l'heure du collaboratif... ce document de l'URFIST donne des pistes pour construire un projet collaboratif...

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Des vidéos et activités pour apprendre ou réviser ses sciences !

Des vidéos et activités pour apprendre ou réviser ses sciences ! | Technologies éducatives | Scoop.it
Des questionnaires sur quelques 113 épisodes de l’émission scientifique culte « C’est pas sorcier », pour apprendre (ou réviser) toutes les matières scientifiques du primaire.

Via Thot - Cursus
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Répertoire des sites de financement participatif - $ € -

Répertoire des sites de financement participatif - $ € - | Technologies éducatives | Scoop.it
Le répertoire le plus complet. Lancement d'entreprises, d'initiatives, de projets, financement de causes, de défis, d'activités...
Ces sites peuvent servir de leviers de motivation pour faire avancer son projet; on peut assurément les intégrer aux activités pédagogiques et aux projets scolaires pour peu que ces projets aient une envergure suffisante. On est dans le concret : plus de 70 sites de financement.
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UNESCO Office in Bangkok: Collection of E-Learning Tools. Recommended for learners age 3-13

UNESCO Office in Bangkok: Collection of E-Learning Tools. Recommended for learners age 3-13 | Technologies éducatives | Scoop.it
The UNESCO Bangkok ICT in Education Programme has created this CD-ROM which contains a collection of free e-learning tools suitable for children age 3-13. They are useful for instructed learning and self-learning.

Via Nik Peachey
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Nik Peachey's curator insight, 24 December 2015, 06:51

You can download the complete contents of the CD in a zipfile from this page.

Carey Leahy's curator insight, 25 December 2015, 05:52

Interesting to check out some time soon!

Jennifer Hincapie's curator insight, 4 May 2016, 03:07
I decided to share this article to all my fellows, as it proposes very interesting tools to work with young learners and E learning, and it is of utmost importance to teach our kids how to use technology appropriately. We cannot reject the use of technology, we need to accept it, confront it, and better teach our learners how to use it
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Exploiter les traces d’apprentissage lors d’une activité d’écriture collaborative assistée par ordinateur

Exploiter les traces d’apprentissage lors d’une activité d’écriture collaborative assistée par ordinateur | Technologies éducatives | Scoop.it

Exploiter les traces d’apprentissage lors d’une activité d’écriture collaborative assistée par ordinateur.


Via Gaëtan Temperman, Bruno De Lièvre
Mar Mbodj's insight:

Intéressant article à rapprocher d'un autre article que je viens de lire sur  "Les enfants peuvent-ils réellement créer du savoir?" de Carl Bereiter et Marlene Scardamalia, Université de Toronto

Traduction française : Natalie Dallaire et Stéphane Allaire, Équipe Affordance (http://affordance.uqac.ca), Université du Québec à Chicoutimi

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Questions to Ask Oneself While Designing Learning Activities | Design | Learning To Learn

Questions to Ask Oneself While Designing Learning Activities | Design | Learning To Learn | Technologies éducatives | Scoop.it

Jackie GERSTEIN: I absolutely love planning lessons from scratch.  I just got a job teaching technology units for a summer camp for elementary age students. I can design and teach whatever I want – planning for a different theme each week. Some of the themes I am planning are: Expanding and Showing Your Personal Interests Through Blogging, Photos, and Videos; Coding and Creating Online Games; Tinkering and Making – Simple Robotics; Hacking Your Notebook; and Creating Online Comics, Newspapers, and Magazines.  I have begun the process of planning these classes through reflecting on what the lessons will look like.


Learn more:


https://gustmees.wordpress.com/2014/10/03/design-the-learning-of-your-learners-students-ideas/



Via Gust MEES
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María Dolores Díaz Noguera's curator insight, 19 May 2015, 13:02

Diseñando creativamente...Questions to Ask Oneself While Designing Learning Activities | Design | Learning To L... | @scoopit via @knolinfos http://sco.lt/...

Nancy Jones's curator insight, 20 May 2015, 20:45

I like the comment that suggest also adding "Do they care?"

Dr. Deborah Brennan's curator insight, 24 May 2015, 21:57

more questions uoon which to reflect when designing lessons