Tuore artikkeli julkaistu, jossa Suomen koulujärjestelmää pohditaan myös hyvinvoinnin johtamisen kontekstissa oppilaitoksissa. "Rehtorit ovat avainasemassa terveyden edistämistoimien aloittamisessa, toteuttamisessa ja ylläpitämisessä, integroimalla ne koulun opetussuunnitelmaan ja kulttuuriin. Kuitenkin rehtoreiden tuki terveyskäytäntöihin on tällä hetkellä riittämätöntä. Artikkeli ehdottaa, että tehokas terveyttä edistävä johtaminen sisältää henkilökohtaisen terveyden hallintaa, henkilökunnan terveyden tukemista ja terveyttä edistävien toimien johtamista."
Tuore artikkeli julkaistu, jossa Suomen koulujärjestelmää pohditaan myös hyvinvoinnin johtamisen kontekstissa oppilaitoksissa. "Suomalaisissa kouluissa rehtorien rooli terveyden edistämisessä voi erota muista eurooppalaisista koulujärjestelmistä. Suomessa korostetaan koko kouluyhteisön hyvinvointia ja rehtorit voivat olla aktiivisempia terveyden ja hyvinvoinnin edistämisessä. Heillä on usein enemmän valtaa ja vastuuta koulun toiminnassa, mukaan lukien hyvinvointitoimien toteuttamisessa. Suomen koulutusjärjestelmässä korostetaan opettajien ammatillista kehitystä ja autonomiaa, mikä tukee myös hyvinvoinnin edistämistä kouluissa."
Kuopiossa lukioiden työyhteisöjen hyvinvoinnin johtamisessa ollaan otettu merkittäviä askeleita hyvinvointi-indeksijärjestelmän (QWL) käyttöönotossa ja toivomme tulosten alkavan vaikuttavan parin lukuvuoden aikana. Olemme nyt kokonaisuudessaan hyvällä tasolla, mutta miten nousta erinomaiselle tasolle, on seuraava haaste. Siinä rehtoreita auttaa AIMO tekoäly, joka tuottaa rehtorille työyhteisön hyvinvointijohtamiseen ehdotuksia QWL indeksiin perustuen.