Innovation and trends in tourism
28.2K views | +0 today
Follow
 
Scooped by Roland Schegg
onto Innovation and trends in tourism
Scoop.it!

Storytelling sera le thème du Tourism Professional Meeting le 5 décembre 2014

Storytelling sera le thème du Tourism Professional Meeting le 5 décembre 2014 | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Pour son 15ème anniversaire les organisateurs du « Tourism Professional Meeting » ont choisi de donner pour thème le storytelling et l’expérience digitale dans le Tourisme.

Cet événement qui fait partie des MUST du e-Tourisme se déroulera à la HEVs de Sierre le 5 décembre 2014.
No comment yet.
Innovation and trends in tourism
Scouting new trends, products and services in Tourism (French-English-German). Web: www.hevs.ch / www.tourobs.ch / www.etourism-monitor.ch
Curated by Roland Schegg
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Business Travel in the Age of Zoom

Business Travel in the Age of Zoom | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
The ‘road warriors’ will be back, but they will be rarer, forming a more select group, who will be conscious of their status and understand that they are required to prove their value to their stakeholders.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Revenge travel: L'heure de la revanche a sonné!

Revenge travel: L'heure de la revanche a sonné! | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
C’est l’expression en vogue, et non sans raison: place au revenge travel !

La « revanche par le voyage » serait ainsi une forme d’exutoire où le consommateur canadien, français, américain ou de toute autre origine cherche à compenser la perte de liberté et certaines formes de plaisir qui ont été évacués pendant la dernière année de pandémie. Une récente étude de la firme DCI vient d’ailleurs confirmer que « les Canadiens vont prioriser les dépenses de voyage après la pandémie – avant les vêtements, les voitures et les smartphones”.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

L’innovation, qu’est-ce que ça veut dire pour mon entreprise ? | Veilletourisme.ca

L’innovation, qu’est-ce que ça veut dire pour mon entreprise ? | Veilletourisme.ca | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Réservation obligatoire de plages horaires dans les attraits, fin des cohues dans les lieux touristiques : la pandémie a aussi eu des effets positifs sur l’industrie. Elle a contraint les entreprises à innover, et les bons outils vont perdurer.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Booking.com’s CMO Arjan Dijk on the emerging post-pandemic traveller

Booking.com’s CMO Arjan Dijk on the emerging post-pandemic traveller | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
On the future of travel and the travelling consumer

The pandemic has brought international travel to a standstill as countries tightened travel restrictions to contain the spread of the virus. A full recovery for the travel industry will take years, not quarters and when we do emerge from this global pandemic, the world and our industry will undoubtedly be different. The good thing is that travel will remain fundamental to people’s lives.

The financial legacy of Coronavirus is such that it will inevitably see people demand more bang-for-their-buck from the travel industry. The new narrative will have to be around deeper value, better choice, increased flexibility and transparency as well as more thoughtful experiences for tomorrow’s travellers as they scrutinize spend in 2021 and beyond.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Schweiz: Entscheidung zu Covid-Zertifikat gefallen

Schweiz: Entscheidung zu Covid-Zertifikat gefallen | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Das Schweizer Covid-Zertifikat wird mit der Lösung des Bundesamtes für Informatik und Telekommunikation (BIT) realisiert, wie das Bundesamt für Gesundheit (BAG) entschieden hat. Bis Ende Juni 2021 steht das System zur Ausstellung eines fälschungssicheren Covid-Zertifikats für geimpfte, genesene sowie zeitnah negativ getestete Personen auf Wunsch zur Verfügung.

Ausschlaggebend für die Wahl sei gewesen, dass die Lösung des BIT EU-kompatibel, sicher, und technisch schlank sei. Zudem werde der Quellcode (Open source) offengelegt.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Se préparer à accueillir la communauté LGBTQ+ | Veilletourisme.ca

Se préparer à accueillir la communauté LGBTQ+ | Veilletourisme.ca | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Le marché LGBTQ+ représente une clientèle à fort potentiel pour l’industrie touristique canadienne. Ces voyageurs dépensent sept fois plus que la moyenne de la population générale et se relèvent plus rapidement après une crise comme celle de la COVID-19. Les destinations et les entreprises touristiques doivent apprendre comment répondre adéquatement à leurs attentes.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Communiquer ses actions durables à ses clients | Veilletourisme.ca

Communiquer ses actions durables à ses clients | Veilletourisme.ca | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Les entreprises communiquent très peu leurs actions durables. Comment s’y prendre sans être accusé d’écoblanchiment? Il faut simplement adapter son message à sa clientèle.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

La transformation du travail reconfigure l’utilisation des espaces | hrtoday.ch

La transformation du travail reconfigure l’utilisation des espaces | hrtoday.ch | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Le travail agile et la technologie changent notre manière d’occuper les espaces de travail. Hybride et centré sur l’humain, ce nouvel écosystème intégrera télétravail, espaces de coworking et bureaux physiques. Avec un accent mis sur la santé. Enquête.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Tourisme d’affaires, un secteur contraint à se remettre en question

Tourisme d’affaires, un secteur contraint à se remettre en question | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
En Italie, la branche estime que l’hybridation des événements (digital et présentiel) doit rester une solution provisoire. D’autres professionnels pensent que les technologies mises en place pour pallier l’absence de déplacements devront de toute façon être amorties.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Future of City Hotels in Pandemic Times – An idea competition with attractive prizes to change the world of urban hotels

Future of City Hotels in Pandemic Times – An idea competition with attractive prizes to change the world of urban hotels | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
The global business travel market is expected to lose US$810.7 billion in revenue in 2020. The health situation has had a major impact on Switzerland's city hotels, a majority of whose clientele is business tourism and international tourists. Hotels in Swiss cities are struggling to keep their heads above water and limit the negative effects of the pandemic. In addition, the international air network remains largely paralysed and the recovery of MICE activities is still pending. It is therefore necessary to reflect on the need for business hotels to be creative and innovative.

In order to overcome this crisis and to reorient hotels towards other customers and business models, we call upon any person concerned by the issue, especially the students of EHL and HES-SO Valais Wallis, to share their ideas, and also their expectations as potential customers. There is no doubt that urban hotels must reinvent themselves to ensure the continuation of their business and to safeguard jobs. We believe that we are entering a new normality in which urban business hotels will lose a significant proportion of their business clientele for a lasting time and will not be able to compensate for this loss, which calls into question their profitability.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

The Underpromise - Overdeliver Conundrum

The Underpromise - Overdeliver Conundrum | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
The “Promise” part of the equation is what we tend to do as marketers. It’s the content we share in brochures, in videos, images, paid advertising, our website and social media. It’s how influencers convey their experience at our resort, our restaurant, using our car rental services or living it up in our destinations. We basically paint a beautiful picture, in order to convince travelers to choose our products and services over our competition.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Business travel is creeping back, but at what risk?

Business travel is creeping back, but at what risk? | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
The number of domestic and international business trips has started to rise again. But the imminent introduction of a complex traffic light system emphasises how crucial it is for businesses to thoroughly plan their journeys. Charline Gelin and Dr Mark Parrish of International SOS advise
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Tourisme: Les compétences du futur | Veilletourisme.ca

Tourisme: Les compétences du futur | Veilletourisme.ca | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
L’actuel marché du travail connaît d’importantes transformations. Pour se remettre sur les rails, tant les entreprises que les salariés doivent accepter de sortir de leur zone de confort et gagner de nouvelles compétences. Mais sur quoi miser ?
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

SI Trend Check: Bergsommer 2021

SI Trend Check: Bergsommer 2021 | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Sommer-Perspektiven, WhatsApp-Nutzung und Outdoor-Aktivitäten: Marketing-Experte Oliver Pichler stellt drei aktuelle Trends vor, die für die Seilbahn- & Tourismusbranche interessant sind.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Smart Social Report: How to reach Gen Z, and why it matters

Smart Social Report: How to reach Gen Z, and why it matters | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
To explore the latest in social media trends, we decided to work alongside our new partners at Khoros, award-winning leader in digital-first customer engagement software and services. This report focuses on Gen Z, one of the most digital savvy generations today, which also happens to have a very important buying power. With over $140B in their e-wallets, many brands are scratching their heads to come up with the best ways to connect with this young audience. 

This generation is different in the platforms they use, and the way they engage with brands. So everyone’s wondering, what does it take to win over the hearts and minds of Gen Z? 
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Mountainbiken hat sich vom Trend- zum Breitensport entwickelt.

Mountainbiken hat sich vom Trend- zum Breitensport entwickelt. | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Das Mountainbiken ist mittlerweile auch im österreichischen Alpenverein als Kernsport verankert. Deswegen hat der Verband von Oktober bis Dezember 2020 eine öffentliche Umfrage zum Thema MTB/e-MTB durchgeführt, nun liegen Ergebnisse vor.

Diese Zahlen sprechen für sich: Die Ergebnisse von 14.657 Teilnehmenden (rund die Hälfte davon Alpenvereinsmitglieder) bringen einen klaren Handlungsauftrag für den Verein mit sich und bestätigen das rege Interesse am Thema Mountainbike.

Eines hat sich klar herauskristallisiert: Das vorhandene Angebot an Strecken und Trails entspricht in Österreich schlichtweg nicht der Nachfrage.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Airbnb: Remote Workers Could Spur 'New Kind of Business Travel' | Business Travel News

Airbnb: Remote Workers Could Spur 'New Kind of Business Travel' | Business Travel News | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
"I don't think business travel is ever coming back the way it was before the pandemic," Airbnb CEO Brian Chesky said this week during the company's first-quarter earnings call. "At least it's not going to look like it did. I do think a new kind of business travel may emerge."

That new kind of business travel would include more employees working remotely and returning to headquarters occasionally, he explained, and they may prefer to rent an Airbnb accommodation. 

"If you think about where business travel is going in the future, it seems completely intuitive to me that as companies offer more flexibility, more people are going to live around the world, but they're not all going to want to live remote," he explained. "They're going to have to come back to visit, and so I think you're going to start to see longer stays. … You're going to see longer stays going in cities. We're seeing elevated bookings in urban markets for stays of longer than 28 days."
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Innovation Booster Technology & Special Needs - Lancement de deux appels à projets | HES⁠-⁠SO Haute école spécialisée de Suisse occidentale

Innovation Booster Technology & Special Needs - Lancement de deux appels à projets | HES⁠-⁠SO Haute école spécialisée de Suisse occidentale | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Lancement de deux appels à projet de l’Innovation Booster Technology & Special Needs, programme mené par la FRH - Fondation pour la Recherche en faveur des personnes Handicapées en collaboration avec la HES⁠-⁠SO Valais-Wallis et la HE-Arc.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Les cuisines fantômes, un nouveau modèle d’affaires | Veilletourisme.ca

Les cuisines fantômes, un nouveau modèle d’affaires | Veilletourisme.ca | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Cuisines fantômes, restaurants et marques virtuels, de nouveaux concepts se sont développés de manière accélérée dans la foulée de la pandémie. Que ce soit pour lancer un nouveau produit ou offrir des services de livraison, ils apportent une solution aux problèmes de coûts et de pénurie de main-d’œuvre qui minent le secteur.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Attirer les télétravailleurs | Veilletourisme.ca

Attirer les télétravailleurs | Veilletourisme.ca | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Un peu partout à travers le monde, les campagnes de séduction pour attirer les télétravailleurs abondent. Le leitmotiv : « si vous pouvez travailler de n’importe où, pourquoi ne pas le faire à partir d’ici ? ».
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Das Coronavirus veränderte das Reiseverhalten stark

Das Coronavirus veränderte das Reiseverhalten stark | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Wie stark die Reisepläne der Schweizer Bevölkerung durch den Ausbruch des Coronavirus beeinflusst wurden, zeigt der neuste TCS-Reiseba­ro­meter.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

So sieht die Zukunft der Geschäftsreise aus - travelnews.ch

So sieht die Zukunft der Geschäftsreise aus - travelnews.ch | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Videokonferenzen gehören zum täglichen Leben
In der Studie der Universität St. Gallen geht es zunächst um die Frage der Videokonferenzen und wie sich deren Nutzung jüngst entwickelt hat. Erst 38 Prozent der Befragten nutzten im Jahr 2019 die Möglichkeit von Videokonferenzen. Nun ist im vergangenen Jahr dieser Anteil auf 84 Prozent emporgeschnellt.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Impfen, Testen, Reisen – so wird 2021

Impfen, Testen, Reisen – so wird 2021 | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Zukunftsforscher Andreas Reiter vom Zukunftsbüro beschäftigt sich seit langem mit dem Thema Tourismus und Zukunft. Er erklärt, wo die Reisetrends hingehen und wie das neue „Normal“ aussehen kann.
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

La clientèle de randonnée pédestre itinérante

La clientèle de randonnée pédestre itinérante | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
Les grands itinéraires de randonnée sont aujourd’hui des destinations à part entière. Les hébergeurs constituent les maillons essentiels de cette chaîne de services. Les clientèle recherche un service personnalisé
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Etude Amadeus : 81 % des voyageurs français seraient enclins à utiliser les passeports sanitaires numériques  -  

Etude Amadeus : 81 % des voyageurs français seraient enclins à utiliser les passeports sanitaires numériques  -   | Innovation and trends in tourism | Scoop.it
L’étude, commandée par Amadeus et réalisée par Censuswide, rapporte des nouveaux résultats encourageants pour le secteur, puisque 36 % des voyageurs français expriment le souhait de réserver leur voyage dans les six semaines suivant la levée des restrictions.
L’étude démontre également l’importance de tenir compte des préoccupations des voyageurs en matière de confidentialité, de facilité d’utilisation et de sécurité
No comment yet.