Design de Service, Service Design Thinking, Design d'Expérience Agile
4.8K views | +1 today
Follow
Your new post is loading...
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Design d'expérience : transformez votre expérience client

Design d'expérience : transformez votre expérience client | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
Le design d'expérience est une méta discipline : elle amène à fusionner la psychologie cognitive, le marketing, le design de service, le design d’expérience utilisateurs (UX), le design d’interactions, l’interface utilisateurs (UI), la digitalisation des parcours clients mais aussi la stratégie de marque, l’innovation…
Philippe Neveu's insight:
Le Design d’Expérience, une méta discipline : amène à fusionner psychologie cognitive, design de service, le marketing, le design d’expérience utilisateurs (UX), le design d’interactions, l’interface utilisateurs (UI), mais aussi la stratégie et positionnement de marque, l’ethnographie, l’innovation produit, …
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Ten hidden benefits of customer journey mapping

Ten hidden benefits of customer journey mapping | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
The hidden benefits of customer journey mapping: it's a proven methodology that adds huge value to any organisation. The process itself though can surprise and delight too.
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

5 PRINCIPLES OF SERVICE DESIGN, DESIGN THINKING, AND LEAN STARTUP TO HACK YOUR LOST AGILITY

5 PRINCIPLES OF SERVICE DESIGN, DESIGN THINKING, AND LEAN STARTUP TO HACK YOUR LOST AGILITY | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
New methods of experience design or disruptive innovation may seem hard to implement in organizations where centralization and pyramidal mode prevail. How to get your lost agility back ? What do…
Philippe Neveu's insight:
[Publication Medium]  5 principes de la pensée Design pour retrouver son agilité et créativité. Utile dans des entreprises ou le mode de décision pyramidal et les process amènent de la rigidité systémique ...
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Let’s Talk About Design Sprints: Introduction – Prototypr

Hello everyone! In this series, I’d like to share my experiences with you based on Design Sprints I had with more than 25 startups from Turkey and abroad. Before I tell you the problems we faced…
Philippe Neveu's insight:
Quelques fondamentaux du design sprint...
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

The Top 10 Books on Creativity (To Improve Your Mind & Your Life) - Creativity 101

The Top 10 Books on Creativity (To Improve Your Mind & Your Life) - Creativity 101 | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
The following is my essential list for a curious and creative mind thirsty to absorb goodness. All of these books and writers are unique original thinkers.
Philippe Neveu's insight:
Lectures Créatives pour les vacances de Noel ! 
Un livre sur les méthodes de créativité a ajouter à la liste :     "101 Design Methods: A Structured Approach for Driving Innovation" - Vijay Kumar et "Design Sprint" de Trace WAX. 
Joyeux Noel !
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Ce que transformation digitale veut vraiment dire - HBR

Ce que transformation digitale veut vraiment dire - HBR | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
Plutôt qu’une simple numérisation de leur offre, les entreprises doivent entamer un processus de transformation globale basé sur l’expérience client, une révision de leurs process internes et leurs collaborateurs. Dans un monde secoué par la prolifération des nouvelles technologies (intelligence artificielle, Internet des objets, blockchain, réalité virtuelle, cloud…), par les …
Philippe Neveu's insight:
Innovation et transformation digitale sont deux approches différentes. Elles sont distinctes et complémentaires, elles se nourrissent l’une et l’autre.La transformation digitale aboutit dans la majorité des cas à une digitalisation de l’existant, lorsque l’innovation vise à élaborer un nouveau produit, process ou service, à aborder un nouveau marché, à imaginer un nouveau modèle d’affaires etc
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

9 Ideas Shaping The Future Of Design, According To Ideo, Microsoft, Autodesk, MIT, And More

9 Ideas Shaping The Future Of Design, According To Ideo, Microsoft, Autodesk, MIT, And More | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
“Our profession is in between ‘utopia and oblivion.’ It will be oblivion if we continue focusing on minor aesthetic problems.”
Philippe Neveu's insight:

The futur of Design is not the future of Humanity, but it is a part of it :)

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

How to Be a Service Designer ? – Prototypr

How to Be a Service Designer ? – Prototypr | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
10 outstanding recommendations for those who want to come across as savvy service design guys and gals.
Philippe Neveu's insight:

Beaucoup d'humour dans cet article ! Et une explication sur : qui a inventé le Post it ??

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

5 minutes to understand the User Experience Definition

5 minutes to understand the User Experience Definition | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
This article teaches designers how to understand the user experience definition and become a successful user experience designer
Philippe Neveu's insight:

Synthétique explication du UX ....

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Design Sprints: Fusionnez Customer Experience et Agile Thinking - Liveworkstudio

Design Sprints: Fusionnez Customer Experience et Agile Thinking - Liveworkstudio | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
Combining service design and design sprints has lots of advantages. Service design forces us to think in terms of context – both user needs and a service as a whole.
Philippe Neveu's insight:

Comment les Service Design Sprint inscrivent la transformation de  l'expérience clients ou l' experience ( humaine ) du digital dans une dimension agile  et le change management...

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

10 Design Thinking Principles for Innovative Organizations

10 Design Thinking Principles for Innovative Organizations | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it

At the start of 2013, IBM Design kicked off a brand-new program called IBM Design Thinking in order to revitalize the company: taking their then engineering-centric approach and turning it into a sustainable, user-centered culture. The company has invested more than $100 million trying to recast its corporate culture as design-friendly. 

Philippe Neveu's insight:

IBM DESIGN : 100 millions de $ pour  transformer sa culture de l'innovation via la pensée design , ca fait réfléchir ...

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Essential Design Thinking Videos and Methods

Essential Design Thinking Videos and Methods | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
The following resources are recommended in order to assist you to better understand Design Thinking. These resources, videos, and tools should be explored so as to familiarise yourself with how Design Thinking is being taught and applied currently. The resources listed below are only a sample of a wide array of information available on the subject. In the resources below, you will notice that different organisations and people would use different models of Design Thinking. For example, th
Philippe Neveu's insight:

Quelques belles ressources de Design Thinking. 

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

L'intelligence collective : Nouvelles perspectives managériales - HBR

L'intelligence collective : Nouvelles perspectives managériales - HBR | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
L’intelligence collective peut être un fantastique levier pour libérer la créativité, générer de l’engagement et accroître les performances de l’entreprise. Quand on parle d’intelligence collective, on fait référence à la capacité qu’a un groupe à s’auto-organiser et à faire preuve d’un comportement global qui témoigne d’une aptitude cognitive plus importante …
Philippe Neveu's insight:

Article éclairant sur le management de l'intelligence collective. L éco-système étant toujours plus fluctuant, la seule façon de réaliser un projet de transformation ( expérience clients, digital, innovation,...) va consister à faire confiance au collectif. Ceci afin qu’il s’adapte et innove en permanence. Ce sera la marque des leaders de demain de cesser de se comporter en "surhommes" mais davantage d'adopter une posture bienveillante de « coachs » de l’organisation...

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

WORKSHOP D'INITIATION AU SERVICE DESIGN THINKING ! | Service Design Thinking France - by Different FactorY (Paris, France)

WORKSHOP D'INITIATION AU SERVICE DESIGN THINKING ! |  Service Design Thinking France - by Different FactorY (Paris, France) | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
Session Initiation au SERVICE DESIGN THINKING avec un workshop "Design d'Expérience" . La méthode et l'état d'esprit "Service Design Thinking" fait la synthèse entre CX, UX et DX ...Pour "hacker" les
Philippe Neveu's insight:
WORKSHOP D'INITIATION AU SERVICE DESIGN THINKING ! Paris - le Jeudi 29 Mars - 
Session Initiation au SERVICE DESIGN THINKING avec un workshop "Design d'Expérience" . 
La méthode et l'état d'esprit "Service Design Thinking" fait la synthèse entre CX, UX et DX ... 
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

7 hacks for your Google Design Sprint

7 hacks for your Google Design Sprint | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
After running several Design Sprints we’ve changed 7 things in the way we operate and organize our Sprints and it changed the methodology for the better!
Philippe Neveu's insight:
Un bon récap pour ceux qui veulent mieux connaitre le Google Design Sprint ...
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

The Top 10 Misconceptions about Design Sprints – Muzli -Design Inspiration

The Top 10 Misconceptions about Design Sprints – Muzli -Design Inspiration | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
If you work in tech, product management or design and haven’t spent the last three years at some hot yoga retreat on a uninhabited island, it’s very likely that you heard the term “Design Sprint“ at…
Philippe Neveu's insight:
Le Design Sprint est une méthode qui permet de sortir du cadre habituel des initiatives innovation, de design de services ou "transfo digitale". 
Quelques erreurs à éviter ici . 
La première étant de confondre sprint et précipitation [en outre dans la bonne compréhension des  besoins users ...]
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

The four most common customer journey mapping mistakes

The four most common customer journey mapping mistakes | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
Journey mapping isn’t easy. That’s why almost two-thirds of journey maps
Philippe Neveu's insight:
4 erreurs basiques lorsqu'on initie une démarche de Customer Journeys ...
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

The Five New Forces In Innovation Strategy

The Five New Forces In Innovation Strategy | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it

“When organizations lack a formal innovation pipeline process, project approvals tend to be based on who has the best demo or slides, or who lobbies the hardest.

Philippe Neveu's insight:
L'innovation nécessite un changement de culture d'entreprise et pas seulement faire des ateliers ou formations. C'est le systéme qui doit être changé pour alimenter l'esprit d'innovation et non pas seulement faire des actions par accoups, ou un coup de ceci et puis de cela .... 
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

What is UX Design? Common Misconceptions and UX Myths

What is UX Design? Common Misconceptions and UX Myths | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
Even after all these years, it seems like “UX” is still a buzzword at many companies — “We don’t just need a designer,” the VP of Product declares, “We need a UX Designer!” An audible gasp is heard…
Philippe Neveu's insight:
Pour ne plus confondre UX et UI ou UX et interface digitales 
more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

REUSSIR SES WORKSHOPS DE DESIGN THINKING - SERVICE DESIGN THINKING

REUSSIR SES WORKSHOPS DE DESIGN THINKING - SERVICE DESIGN THINKING | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
Découvrez 5 facteurs de succès d’un workshop de Design Thinking / Service Design Thinking : stimulez l’intelligence collective d
Philippe Neveu's insight:

Le workshop est une nouvelle manière de travailler et de co-construire avec agilité. C’est une méthode idéale pour éviter le syndrome du « projet fait par des experts pour des experts ».

Découvrez quelques uns des facteurs de succès et bonnes pratiques d’un workshop de Design Thinking et Service Design [Thinking]

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Moving to service design – Laura Patti – Medium

Moving to service design – Laura Patti – Medium | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
As a tech-centric service provider, our customer journey at Bellhops spans many channels—from web, email, SMS, concierge/call center to in-person interactions with our beloved bellhops on move day…
Philippe Neveu's insight:

Le futur de l'innovation et de l'expérience digitale "human centric" serait il dans le Service Design et l'intelligence collective ? 

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Do Not Confuse UX With CX - Usability Geek

Do Not Confuse UX With CX - Usability Geek | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
User Experience (UX) focuses on the end user, whereas Customer Experience (CX) concentrates on the customer. Customers are not always the end users!
Philippe Neveu's insight:

Ux ≠CX

L'un est dans l'autre mais c'est différent ...

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Design d'expérience service ou User Experience Design : C'est quoi l'Enjeu ?   uxdesign.cc – 

Design d'expérience service ou User Experience Design : C'est quoi l'Enjeu ?   uxdesign.cc –  | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
service experience design
Philippe Neveu's insight:

Design d'expérience service : ce que vos concurrents ne pourront pas copier c'est votre compréhension de l'humain !

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Parcours client : les 6 fondamentaux pour réussir - Different FactorY

Parcours client : les 6 fondamentaux pour réussir - Different FactorY | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it

Parcours clients ou Customer Journey... Different FactorY présente les 6 fondamentaux pour réussir ses parcours clients aujourd'hui que ce soit en BtoC ou en BtoB.

Philippe Neveu's insight:

Parcours client, parcours clients omnicanal, parcours clients digital, customer decision journey, parcours utilisateurs, … »
Quelles sont les nouvelles clefs pour réussir ses « Customer Journey » ?

more...
No comment yet.
Scooped by Philippe Neveu
Scoop.it!

Les 8 écueils à éviter du Design Thinking - HBR

Les 8 écueils à éviter du Design Thinking - HBR | Design de Service, Service Design Thinking,                                   Design d'Expérience Agile | Scoop.it
Grande tendance du monde de l’entreprise, le design thinking peut pourtant s’avérer décevant si les conditions clés de la méthodologie ne sont pas respectées. Pour que le succès soit au rendez-vous, voici les pièges à esquiver. Le design thinking, ou « human centered design », est un mode de résolution de problèmes associé …
Philippe Neveu's insight:

So juste !

more...
No comment yet.