Italian Social Marketing Association - Newsletter 185
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Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185
Marketing sociale. Health promotion. Social media.
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Systems and structures - Social Marketing  @Griffith

Systems and structures - Social Marketing  @Griffith | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it
Over time systems have been built delivering structure that enables and supports people to live, work and play. Our systems provide order, created between people through rules and social norms. As individuals, we may not always stop to think about how the institutions and structures surrounding us have come…
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Social marketing and conservation. R.Smith, G.Salazar, J.Starinchak, L.Walters, D.Verissimo

Social marketing and conservation. R.Smith, G.Salazar, J.Starinchak, L.Walters, D.Verissimo | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Most conservation issues stem from people’s actions and choices, so halting biodiversity loss depends on changing human behaviour (Schultz, 2011). The two main approaches traditionally used to achieve such behaviour change are based on education, where people are encouraged to understand and appreciate the natural world, and legislation, where people are punished for breaking

rules and laws designed to protect nature (Rothschild, 2000).....

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"L'amore non uccide. Femminicidio e discorso pubblico: cronaca, tribunali, politiche" a cura di Pina Lalli

"L'amore non uccide. Femminicidio e discorso pubblico: cronaca, tribunali, politiche" a cura di Pina Lalli | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Prof.ssa Pina Lalli, Lei ha curato l’edizione del libro L’amore non uccide. Femminicidio e discorso pubblico: cronaca, tribunali, politiche edito dal Mulino: cosa sono davvero i femminicidi? La nostra ricerca fornisce due tipi di risposte a questa domanda apparentemente semplice. Per comprendere meglio, facciamo un piccolo passo indietro. Il termine femminicidio fu utilizzato in contesto internazionale da Diana Russel di fronte.....

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Rumor Propagation is Amplified by Echo Chambers in Social Media. D.Choi et al.

Rumor Propagation is Amplified by Echo Chambers in Social Media. D.Choi et al. | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Spreading rumors on the Internet has become increasingly pervasive due to the proliferation of online social media. This paper investigates how rumors are amplified by a group of users who share similar interests or views, dubbed as an echo chamber. 

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Consigliato! One Health: un approccio e un metodo non più rinviabili. di F.Lirussi, E.Ziglio - Scienza in rete

Consigliato! One Health: un approccio e un metodo non più rinviabili. di F.Lirussi, E.Ziglio - Scienza in rete | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it
Una sola salute per gli umani, gli animali e l'ambiente: è questo il senso dell'approccio One Health, che ora più che mai è urgente adottare, e l'OMS ha recentemente redatto una giuda per una ripresa che lo segua. Ma al quadro concettuale si deve dar seguito con nuove pratiche innovative e con una coerenza e volontà politica che sono mancate in passato
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Seth Godin: «Gli influencer sono il passato, caduti nella trappola dei social»

Seth Godin: «Gli influencer sono il passato, caduti nella trappola dei social» | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Il futuro degli influencer appartiene già al passato. Perché nella maggior parte dei casi coloro che vengono definiti influencer non lo sono affatto. Piuttosto sono hacker egoriferiti legati alle pubbliche relazioni, e per giunta spesso scarsamente remunerati. D’altronde raccontarsi sui social media è una corsa che non porta alcun vantaggio, perché nel lungo periodo non genera né attenzione e né fiducia. Nella stragrande maggioranza dei casi i social sono una trappola.

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La scienza è una grande, fondamentale, questione democratica - Valigia Blu

La scienza è una grande, fondamentale, questione democratica - Valigia Blu | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it
L'affermazione "la scienza non è democratica" è diventata uno slogan ripetuto da molti. Il punto non è tanto decidere se essere d'accordo o meno con una simile affermazione, ma rendersi conto di quale sia il vero problema da affrontare quando si parla di scienza e democrazia.
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Effetto Thunberg: i ricercatori che misurano come Greta ha rilanciato l'attivismo climatico - WIRED.it

Effetto Thunberg: i ricercatori che misurano come Greta ha rilanciato l'attivismo climatico - WIRED.it | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Per la prima volta l'influenza della giovane attivista svedese sul pubblico è stata misurata in modo empirico, scoprendo che potrebbe stare contribuendo a creare una nuova generazione di persone impegnate per le cause collettive

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Environmental, Social, and Governance (ESG) Investing: A Balanced Analysis of the Theory and Practice of a Sustainable Portfolio. J.Hill

Environmental, Social, and Governance (ESG) Investing: A Balanced Analysis of the Theory and Practice of a Sustainable Portfolio. J.Hill | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Environmental, Social, and Governance (ESG) Investing: A Balanced Analysis of the Theory and Practice of a Sustainable Portfolio presents a balanced, thorough analysis of ESG factors as they are incorporated into the investment process. An estimated 25% of all new investments are in ESG funds, with a global total of $23 trillion and the U.S. accounting for almost $9 trillion. Many advocate the sustainability goals promoted by ESG, while others prefer to maximize returns and spend their earnings on social causes.

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Discrepancy in scientific authority and media visibility of climate change scientists and contrarians - Nature communications

Discrepancy in scientific authority and media visibility of climate change scientists and contrarians - Nature communications | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Since the early 2000s there has been little disagreement among scientific experts over the fundamental evidence supporting the existence, origin, and societal significance of anthropogenic climate change (CC). Yet, while an anthropogenic cause is supported by an overwhelming majority of climate change scientists (CCS), climate change contrarians (CCC) have successfully organized a strong voice within politics and science communication in the United States.

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Twitter: social marketing influencers - Gennaio 2021 Listly

Twitter: social marketing influencers - Gennaio 2021 Listly | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it
The Social Marketing Influencers - From "Social Marketing: Behavior Change for Social Good" by Nancy Lee, Philip Kotler 2019
Lista ordinata in base al numero di follower dell’ultima rilevazione effettuata.
Visualizzare nella modalità “curated”.
Potete segnalate gli account mancanti a fattori@marketingsociale.net - Italian Social Marketing Association
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Salvatore Settis: "L'ambiente, un bene comune per le generazioni future"

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Disuguaglianze: dal Titanic a Canning Town

Disuguaglianze: dal Titanic a Canning Town | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it
Ricordate la storia del Titanic affondato nel 1912 con 2200 passeggeri, durante il naufragio ne morirono circa 1550. Con una differenza: in prima classe morì il 40% dei passeggeri mentre in terza classe l’86 % più del doppio. Si seppe soltanto dopo che il Titanic non aveva scialuppe per tutti e favorirono i passeggeri della…
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Il Marketing sociale nelle diverse lingue e culture - A cura di: Italian Social Marketing Association

Il Marketing sociale nelle diverse lingue e culture - A cura di: Italian Social Marketing Association | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Giuseppe Fattori, Karine G.Morvan - Viêt Nguyen Thanh, Gerard Hastings - Christine Domegan, Nancy Lee - Philip Kotler, Hans Lichtsteiner - Robert Purtschert, Julie Huibregtsen, Jeff French & Ross Gordon, Daniel Eber Mendive, Carlos Oliveira Santos

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I social media per promuovere l'ambiente e la salute. UNIMORE/ISDE - Marketing sociale

Il ruolo dei social media e dei competitor per la salute umana e del pianeta. Tra terrapiattisti e negazionisti.

"I martedì di ambiente e salute" UNIMORE e ISDE - 2 Marzo 2021

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Manuale di marketing sociale per la salute e per l'ambiente. Non solo saponette - Recensione di Ada Aliprandi

Manuale di marketing sociale per la salute e per l'ambiente. Non solo saponette - Recensione di Ada Aliprandi | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Una freccia nella faretra del Settore pubblico. Giuseppe Fattori - medico, ex dirigente Ausl, docente presso l’università di

Bologna - nel suo libro “Manuale di marketing sociale per la salute e per l'ambiente. Non solo saponette” ci accompagna nei meandri di questo potente strumento al servizio del benessere sociale, sviscerando tutti i “trucchi” di una buona progettazione per il miglioramento della salute (e non solo).

Cultura e Salute Editore Perugia

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2° Conferenza nazionale sull'economia circolare 

Presentazione del Rapporto nazionale sull’economia circolare in Italia 2020, realizzato dal Circular Economy Network (CEN), la rete promossa dalla Fondazione per lo sviluppo sostenibile e da 14 aziende e associazioni di impresa, e da ENEA.

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The '3.5% rule': How a small minority can change the world - BBC Future

The '3.5% rule': How a small minority can change the world - BBC Future | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it
Nonviolent protests are twice as likely to succeed as armed conflicts – and those engaging a threshold of 3.5% of the population have never failed to bring about change.
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#IYFV2021: Fruits and vegetables, your dietary essentials

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"Alexa, Am I pregnant?": A content analysis of a virtual assistant's responses to prenatal health questions during the COVID-19 pandemic

"Alexa, Am I pregnant?": A content analysis of a virtual assistant's responses to prenatal health questions during the COVID-19 pandemic | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Ensuring that mobile health (mhealth) tools, such as Amazon Alexa, are evidence-based and credible in answering common prenatal questions has important implications for this pandemic and future consumer needs.

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Clubhouse, più che un social è un sequestro di persona - Domani

Clubhouse, più che un social è un sequestro di persona - Domani | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

Chi non conosce questo nuovo social network, ideato nella Silicon Valley e ormai diventato affare a nove zeri di venture capital, per prima cosa sappia che lo invidio perché ha ancora tempo per scappare e vivere in pace la sua vita. All’app si accede solo se ti arriva un invito. E se hai un iPhone. Per chi ha passato la pandemia a casa da solo, tutte queste conversazioni accessibili sembrano una rivoluzione

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The Science of Changing Behavior for Environmental Outcomes

The Science of Changing Behavior for Environmental Outcomes | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

In this review, we identify and describe behavior change interventions that tackle components of five leading environmental challenges: biodiversity conservation, climate mitigation, water management and conservation, waste management, and land management. We review these interventions from three main perspectives: the strength of evidence, their integration of insights from behavioral science, and their integration of insights from social science.

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Social marketing: Citizen focused social policy. Jeff French

The Social Marketing team at Griffith University have pulled together a 24-hour stream of presentations from leading practitioners and academics from across the globe...
Hhow COVID-19 has changed the way government and public sector organisations communicate.

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Social marketing: Segmenting Adults to Change Nutrition Behaviors - Agents of Change Summit 2020

Watch Shiloh Beckerley, Ph.D., Senior Research Scientist at Rescue Agency, explain how psychographic segmentation can help public health organizations develop messages that result in healthy behavior change before joining the other panelists for an in-depth discussion 

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Taking the Pulse of Social Marketing - Diogo Veríssimo, 2020

Taking the Pulse of Social Marketing - Diogo Veríssimo, 2020 | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 185 | Scoop.it

The papers presented at WSMC can tell us a lot about the current state of social marketing, where the field is going, what topics are receiving the most attention and how different aspects of the discipline are framed. To gain some insights I carried out a text mining analysis looking at the most frequent single words appearing in the full texts of all papers accepted for WSMC 19.

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