Italian Social Marketing Network - Newsletter 169
16.5K views | +3 today
 
Scooped by Giuseppe Fattori
onto Italian Social Marketing Network - Newsletter 169
Scoop.it!

Prezzi dei farmaci generici gonfiati del 1000 per cento, quaranta Stati Usa contro le case farmaceutiche

Prezzi dei farmaci generici gonfiati del 1000 per cento, quaranta Stati Usa contro le case farmaceutiche | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

Coinvolte una ventina di società che avrebbero fatto cartello per gli aumenti ingiustificati. Tra i medicinali anche quelli prescritti per cancro e diabete.

 

"Abbiamo email, sms e telefonate registrate ed ex insider delle aziende con cui crediamo di poter provare una cospirazione pluriennale per stabilire i prezzi e dividere le quote di mercato per un grande numero di farmaci generici",

 

more...
No comment yet.
Italian Social Marketing Network - Newsletter 169
Marketing sociale. Health promotion. Social media.
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Social Marketing is so much more than communications

Professor Sharyn Rundle-Thiele, delivered a keynote presentation during the 8th Annual Social Marketing Conference that took place on 24th May 2018 at NUI Galway.
more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

«Greta Thunberg : quand l’écologie préfère le culte de l’indignation à la science» LE FIGARO

«Greta Thunberg : quand l’écologie préfère le culte de l’indignation à la science» LE FIGARO | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

La fascination qu’exerce la jeune militante est symptomatique d’une société fondée sur l’émotion, qui ne prête plus attention aux discours scientifiques, analyse Olivier Babeau, président de l’Institut Sapiens. L’urgence climatique mérite mieux que ces discours apocalyptiques.

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Perché non è una buona notizia il ritorno del vinile - Luca Melloni

Perché non è una buona notizia il ritorno del vinile - Luca Melloni | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it
I vinili sono belli, vero. Ma se vogliamo continuare ad avere un pianeta su cui ascoltarli forse è il caso di ridimensionarne l'uso.

Sono ancora fatti in PVC, il cloruro di polivinile, un composto chimico che potrebbe essere riciclabile, se non fosse che farlo ha dei costi molto alti. Inoltre, le compagnie che si occupano di questo tipo di riciclo tendono a evitare di ritirare dischi in vinile, perché insieme al PVC nella loro composizione ci sono metalli pesanti e polveri sottili, o, peggio ancora, diossina, che posso sprigionarsi con gravi rischi per la salute di chi viene a contatto con queste sostanze.

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Science organisations and Coca-Cola’s ‘war’ with the public health community: insights from an internal industry document - Journal of Epidemiology & Community Health

Science organisations and Coca-Cola’s ‘war’ with the public health community: insights from an internal industry document - Journal of Epidemiology & Community Health | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

Critics have long accused food and beverage companies of trying to exonerate their products from blame for obesity by funding organisations that highlight alternative causes. Yet, conclusions about the intentions of food and beverage companies in funding scientific organisations have been prevented by limited access to industry’s internal documents. Here we allow the words of Coca-Cola employees to speak about how the corporation intended to advance its interests by funding the Global Energy Balance Network (GEBN). The documents reveal that Coca-Cola funded and supported the GEBN because it would serve as a ‘weapon’ to ‘change the conversation’ about obesity amidst a ‘growing war between the public health community and private industry’. 

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Prezzi dei farmaci generici gonfiati del 1000 per cento, quaranta Stati Usa contro le case farmaceutiche

Prezzi dei farmaci generici gonfiati del 1000 per cento, quaranta Stati Usa contro le case farmaceutiche | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

Coinvolte una ventina di società che avrebbero fatto cartello per gli aumenti ingiustificati. Tra i medicinali anche quelli prescritti per cancro e diabete.

 

"Abbiamo email, sms e telefonate registrate ed ex insider delle aziende con cui crediamo di poter provare una cospirazione pluriennale per stabilire i prezzi e dividere le quote di mercato per un grande numero di farmaci generici",

 

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Six Ways to Boost Public Support for Prevention-Based Policy

Six Ways to Boost Public Support for Prevention-Based Policy | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it
Communications strategies for advocates, activists, and researchers who want to build support for preventative approaches to solving social problems.

Addressing massive challenges like climate change and poverty requires that we take a long-term view.

 

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

FDA launches nearly $60 million campaign against teen e-cigarette use.

FDA launches nearly $60 million campaign against teen e-cigarette use. | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

The Food and Drug Administration is launching its first TV ads to fight teen vaping. The FDA's nearly $60 million initiative, called "The Real Cost," includes new commercials featuring street magician Julius Dein using tricks to educate teens on the risks of e-cigarettes.

The Centers for Disease Control says more than 1 in 5 high school students and nearly 1 in 20 middle school students vape. For high school students, that's a 78% increase between 2017 and 2018.

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Amazon Alexa offering NHS health advice

Amazon Alexa offering NHS health advice | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

People will be able to get expert health advice using Amazon Alexa devices, under a partnership with the NHS, the government has announced.

From this week, the voice-assisted technology is automatically searching the official NHS website when UK users ask for health-related advice.

 

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Sanità, il 62% degli oncologi riceve pagamenti da Big Pharma

Sanità, il 62% degli oncologi riceve pagamenti da Big Pharma | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

Un recente sondaggio pubblicato sul British Medical Journal e condotto dal Cipomo mette in luce una verità scomoda. Ben il 62% dei camici bianchi del settore oncologia riceve somme di denaro dalle Big Pharma.

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

The “online brain”: how the Internet may be changing our cognition

The “online brain”: how the Internet may be changing our cognition | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it
The impact of the Internet across multiple aspects of modern society is clear. However, the influence that it may have on our brain structure and functioning remains a central topic of investigation. Here we draw on recent psychological, psychiatric and neuroimaging findings to examine several key hypotheses on how the Internet may be changing our cognition. 
more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Bullying di Matt Mahurin. Una immagine utile per affrontare il problema del bullismo in classe

Bullying di Matt Mahurin. Una immagine utile per affrontare il problema del bullismo in classe | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it
Una interessante interpretazione sul fenomeno del bullismo è offerta dall'illustrazione intitolala Bullying di Matt Mahurin. Elisa Configliacco Bausano, ci offre una lettura approfondita e professionale del fenomeno, utilizzando l'opera dell'artista statunitense come spunto per alcune riflessioni.
more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Atlante italiano delle disuguaglianze di mortalità per livello di istruzione 

Atlante italiano delle disuguaglianze di mortalità per livello di istruzione  | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

 Un livello di istruzione inferiore spiega una quota rilevante dei rischi di mortalità, sia pure con effetti differenti per area geografica e causa di morte. In Italia, quindi, le disuguaglianze di mortalità sono ancora esistenti: rappresentano un mancato guadagno di salute possibile nel nostro Paese e suggeriscono spunti per una valutazione delle priorità e la definizione di target di salute. A 40 anni dall’istituzione del Servizio sanitario nazionale, c’è ancora spazio per guadagnare equità nella salute. 

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Pfas: alterano il ciclo mestruale e la fertilità nelle donne

Pfas: alterano il ciclo mestruale e la fertilità nelle donne | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it
Dopo il lavoro già pubblicato sulle interferenze nei maschi tra Pfas e testosterone, un nuovo studio condotto da Carlo Foresta e Andrea Di Nisio rivela che i Pfas interagiscono con il progesterone, ormone che regola le funzioni dell'utero, alterando il ciclo mestruale e la fertilità nelle donne
more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

16th Course of Social Marketing, Academic Year 2019/2020 - University of Bologna 

16th Course of Social Marketing, Academic Year 2019/2020 - University of Bologna  | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

After completing the course, students acquire conceptual, methodological and application skills of social marketing applied to issues of public interest, with particular reference to health promotion

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

La conoscenza e i suoi nemici. L'era dell'incompetenza e i rischi per la democrazia - Tom Nichols

La conoscenza e i suoi nemici. L'era dell'incompetenza e i rischi per la democrazia - Tom Nichols | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it
Il grande sviluppo tecnologico della nostra era ci ha dato accesso a una quantità di informazioni senza precedenti. Il risultato, però, non è stato l'inizio di un nuovo illuminismo, ma il sorgere di un'età dell'incompetenza in cui una sorta di egualitarismo narcisistico e disinformato sembra avere la meglio sul tradizionale sapere consolidato. Medici, professori, professionisti e specialisti di ogni tipo non sono più visti come le figure a cui affidarsi per un parere qualificato, ma come gli odiosi sostenitori di un sapere elitario e fondamentalmente inutile. 
more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Grey’s Anatomy effect: television portrayal of patients with trauma may cultivate unrealistic patient and family expectations after injury - BMJ

Grey’s Anatomy effect: television portrayal of patients with trauma may cultivate unrealistic patient and family expectations after injury - BMJ | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

Background Expectations of the healthcare experience may be influenced by television dramas set in the hospital workplace. It is our perception that the fictional television portrayal of hospitalization after injury in such dramas is misrepresentative. The purpose of this study was to compare trauma outcomes on television dramas versus reality.

Conclusions Trauma patients as depicted on television dramas typically go from ED to OR, and survivors usually return home. Television portrayal of rapid functional recovery after major injury may cultivate false expectations among patients and their families.

 

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

"Diamo un calcio in culo a quei mostri!" Il discorso di Harrison Ford

Siamo di fronte a una delle più grandi crisi morali di tutti i tempi” Queste sono le parole di Harrison Ford al Global Climate Action Summit di San Francisco in California, dove le sue parole hanno colpito tutti gli spettatori e il mondo intero: “Se non la smettiamo di dare fiducia a persone che non credono (o fingono di non credere nella scienza) le conseguenze potrebbero essere disastrose. E non saremo noi a pagarne le più prezzo ma le generazioni futuri e soprattutto quelle più deboli che sono anche le meno responsabili”.
more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Getting Social: Physicians Can Counteract Misinformation With an Online Presence - JAMA 

Getting Social: Physicians Can Counteract Misinformation With an Online Presence - JAMA  | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

Physicians need to recognize that patients are getting much of their information about health care via social media, often from unreliable sources trying to sell questionable products who is board-certified in internal medicine and obesity medicine. Instead of scoffing at Instagram and Twitter, he says, physicians should regard the social media platforms as tools with which to inform patients and connect with colleagues.

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Wi-Fi is an important threat to human health - Martin Pall -Consigliato!

Wi-Fi is an important threat to human health - Martin Pall -Consigliato! | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it
Repeated Wi-Fi studies show that Wi-Fi causes oxidative stress, sperm/testicular damage, neuropsychiatric effects including EEG changes, apoptosis, cellular DNA damage, endocrine changes, and calcium overload. Each of these effects are also caused by exposures to other microwave frequency EMFs, with each such effect being documented in from 10 to 16 reviews. Therefore, each of these seven EMF effects are established effects of Wi-Fi and of other microwave frequency EMFs. Each of these seven is also produced by downstream effects of the main action of such EMFs, voltage-gated calcium channel (VGCC) activation
more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Terapia della dignità . Di Harvey Max Chochinov - Consigliato da Erina Pozzato

Terapia della dignità . Di Harvey Max Chochinov - Consigliato da Erina Pozzato | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it
Il fine della terapia è creare qualcosa che durerà, qualcosa la cui influenza si estenderà oltre la morte del paziente, che sarà ascoltata dalle generazioni a venire. Il ruolo del terapeuta consiste nell’impregnare di dignità l’interazione terapeutica e nel far sì che il paziente si senta accettato, considerato e celebrato. 
more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Prescription drugs are the third leading cause of death - Peter C Gøtzsche, Nordic Cochrane Centre

Prescription drugs are the third leading cause of death - Peter C Gøtzsche, Nordic Cochrane Centre | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it
Our prescription drugs are the third leading cause of death after heart disease and cancer (1). Based on the best research I could find, I have estimated that psychiatric drugs alone are also the third major killer (2), mainly because antidepressants kill many elderly people through falls (3). This tells us that the system we have for researching, approving, marketing, and using drugs is totally broken (1,2).
more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Cause di morte con possibilità preventive: le maggiori priorità - Allineare Sanità e Salute

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Social and Behaviour Change

Social and Behaviour Change | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

Therefore, these guidelines cover a topic that goes beyond these four dimensions by addressing the existing scope for behavioural changes in any given environment.

Our joint vision to overcome hunger and malnutrition in all its forms by 2030 will only come true, if we not only strengthen the socio-economic capacities of people but also strengthen the capacities to make the right nutrition choices and stick to them.

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Social Marketing Applied to HIV/AIDS Prevention: The Case of a Five-Year Governmental Response in Portugal - Beatriz Casais, João F. Proença, Henrique Barros

Social Marketing Applied to HIV/AIDS Prevention: The Case of a Five-Year Governmental Response in Portugal - Beatriz Casais, João F. Proença, Henrique Barros | Italian Social Marketing Network - Newsletter 169 | Scoop.it

HIV infection has been a concerning health issue prioritised by health governmental institutions that has required the development of public health policies with an integrated social marketing intervention in an upstream dimension. A behaviour change strategy should invest in segmented communication for priority targets, in partnership with multiple stakeholders.

more...
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

ÍNDEX DE AUTORES DE MARKETING SOCIAL DE LÍNGUA PORTUGUESA - 5-7-2019. COORDENAÇÃO Carlos Oliveira Santos, José Afonso Mazzon

more...
No comment yet.