Italian Social Marketing Association - Newsletter 189
24.1K views | +7 today
 
Scooped by Giuseppe Fattori
onto Italian Social Marketing Association - Newsletter 189
Scoop.it!

On Blogs in the Social Media Age - Study Hacks 

On Blogs in the Social Media Age - Study Hacks  | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

Blogs implement a capitalist attention market. If you want attention for your blog you have to earn it through a combination of quality, in the sense that you’re producing something valuable for your readers, and trust, in the sense that you’ve produced enough good stuff over time to establish a good reputation with the fellow bloggers whose links will help grow your audience.

Social media, by contrast, implements a collectivist attention market, where the benefits of receiving attention are redistributed more uniformly to all users.

No comment yet.
Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189
Marketing sociale. Health promotion. Social media.
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Corso gratuito di Marketing Sociale con Jeff French!    Designing and implementing campaigns in support of vaccination efforts to prevent and reduce the spread of COVID-19

Corso gratuito di Marketing Sociale con Jeff French!    Designing and implementing campaigns in support of vaccination efforts to prevent and reduce the spread of COVID-19 | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

Vaccine hesitancy

The world is in the midst of a COVID-19 pandemic. Countries are racing to develop and deploy safe and effective vaccines across the world. Vaccines save millions of lives each year...

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

The Problem with Paradigms - Barriers and Enablers to Effective Behaviour Change Practice.

A short talk presented by Luke van der Beeke at Change 2019. The presentation was delivered to behaviour and social change academics and practitioners. It covers barriers and enablers to effective practice.
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Overcoming Vaccine Hesitancy through Social Marketing William Douglas Evans and Jeff French

Overcoming Vaccine Hesitancy through Social Marketing William Douglas Evans and Jeff French | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

A 'little nudge' to the vaccine-hesitant , free beer at a Whitehorse bar

A 'little nudge' to the vaccine-hesitant , free beer at a Whitehorse bar | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

'We thought, let's give a little more carrot, a little less stick,' said Kai Miller of Polarity Brewing.A Whitehorse bar launched a promotion this week, to encourage more people to get the COVID-19 vaccine. Anybody who gets their first shot can then pop by the bar for a free beer. 

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Human Papillomavirus Vaccine Messaging on TikTok: Social Media Content Analysis

Human Papillomavirus Vaccine Messaging on TikTok: Social Media Content Analysis | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

The human papillomavirus (HPV) vaccine is viewed as a critical tool to protect against six HPV-related cancers. Vaccination is recommended from early adolescence through age 26 years. 

TikTok is a growing social media platform with approximately 70% of its users between the ages of 13 and 24 years.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Salute, ultimo lusso -  Giuseppe Costa  TEDxPisa

Nel corpo vivo della disparità economica. Professore di Igiene presso l’Università di Torino dal 2001. Vicepreside della Facoltà di Medicina e Chirurgia del San Luigi Gonzaga di Orbassano (TO)

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Comunicare la statistica? Non è facile, ma è importante per una partecipazione consapevole - Di Cristiana Conti

Comunicare la statistica? Non è facile, ma è importante per una partecipazione consapevole - Di Cristiana Conti | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it


L’Istat ha accelerato il suo processo di avvicinamento della statistica ai cittadini, assumendo anche nuovi modi e toni della divulgazione scientifica. Ecco le più recenti iniziative rivolte ai giovani e non solo a loro.
1 aprile 2021

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Il fenomeno dei medici influencer che sta rivoluzionando Instagram - Linkiesta

Il fenomeno dei medici influencer che sta rivoluzionando Instagram - Linkiesta | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it
Dall’urologo che spiega la disfunzione erettile nelle sue IG stories al concorrente di reality show e chirurgo plastico Giacomo Urtis, sempre più professionisti sanitari si sono lanciati nella carriera social. Perché? Per esserci, soprattutto. E, a volte, per interagire con potenziali pazienti
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

In base ai dati OMS l'aria del bacino del Po risulta la più inquinata d'Europa - National-Geographic Aprile-2021

In base ai dati OMS l'aria del bacino del Po risulta la più inquinata d'Europa - National-Geographic Aprile-2021 | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

The Science of Climate Change Explained: Facts, Evidence and Proof - The New York Times

The Science of Climate Change Explained: Facts, Evidence and Proof - The New York Times | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

The science of climate change is more solid and widely agreed upon than you might think. But the scope of the topic, as well as rampant disinformation, can make it hard to separate fact from fiction. Here, we’ve done our best to present you with not only the most accurate scientific information, but also an explanation of how we know it.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

A maggio Giuseppe Fattori con l'Università di Urbino: salute digitale.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Giovanna Zacchi, BPER Banca, ci parla di ESG (Environmental, Social, Governance) al  "Green social festival"

Giovanna Zacchi, BPER Banca, ci parla di ESG (Environmental, Social, Governance) al  "Green social festival" | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

Giovanna Zacchi BPER Banca intervistata da Giona Incerti e Claudia Panagia Marketing Sociale Compass - UNIBO

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Sanità Next - Con Alfredo Pascali e Andrea Cabrini

Sanità Next - Con Alfredo Pascali e Andrea Cabrini | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it
Verso una rivoluzione digitale nella salute
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Giuseppe Fattori con l'Università di Cardiff "Social Media and Health Promotion"  in Ethical approches to Marketing. A cura di Carolyn Strong. In uscita da De Gruyter.

Giuseppe Fattori con l'Università di Cardiff "Social Media and Health Promotion"  in Ethical approches to Marketing. A cura di Carolyn Strong. In uscita da De Gruyter. | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

Ethical Approaches to Marketing offers readers a wide and inspiring perspective on how powerful marketing can have a positive and ethical impact on society. It brings together a wealth of internationally acclaimed academics who share their thoughts on a broad range of ethical approaches to marketing.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Giuseppe Fattori a UniBocconi: Social media e promozione della salute nella "Società delle Mangrovie"

Giuseppe Fattori a UniBocconi: Social media e promozione della salute nella "Società delle Mangrovie" | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Ridurre disuguaglianze e riaffermare diritti - Intervista a Fabrizio Barca a cura di Rebecca De Fiore

Ridurre disuguaglianze e riaffermare diritti - Intervista a Fabrizio Barca a cura di Rebecca De Fiore | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it
I cambiamenti necessari nelle economie politiche per una rinascita. L'intervista a Fabrizio Barca, Forum Disuguaglianze e Diversità.
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Può esistere una crescita verde ? Ecco cosa dice l'economia

Si può avere una crescita verde ? Che differenza c'è tra sviluppo e crescita ? A che benefici ambientali porta una crescita economica ? Fino a che punto ci si può spingere senza avere impatti ambientali irreversibili ?
Su Spotify
https://open.spotify.com/show/6nGmqLs...​

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

L'intervista di Diego Bianchi alla senatrice a vita Elena Cattaneo

La senatrice a vita Elena Cattaneo è intervenuta a Propaganda Live, intervistata da Diego Bianchi, per parlare anche del rapporto tra politica, comunicazione e scienza.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Public Health Messaging in an Era of Social Media. Coronavirus (COVID-19) 

Public Health Messaging in an Era of Social Media. Coronavirus (COVID-19)  | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it
Interview with Raina M. Merchant, MD, author of Public Health Messaging in an Era of Social Media
No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

“Un mondo, una salute”. One Health, da covid-19 all’antibiotico-resistenza - Senti chi parla

“Un mondo, una salute”. One Health, da covid-19 all’antibiotico-resistenza - Senti chi parla | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

One Health” è un approccio fondamentale per affrontare le sfide per la salute globali dalle zoonosi all’antibiotico-resistenza...

 Nell’ambito della prevenzione e del controllo di emergenze sanitarie come le pandemie e l’antibiotico-resistenza il concetto di One Health deve necessariamente sposarsi con quello di “Global Health”, fondato su una visione multidisciplinare della salute e sull’assunto di interdipendenza tra fenomeni locali e globali.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Non solo videogames, Twitch cresce anche in Italia e si apre a un nuovo pubblico - Il Sole 24 Ore

Non solo videogames, Twitch cresce anche in Italia e si apre a un nuovo pubblico - Il Sole 24 Ore | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

Non c’è solo TikTok. O meglio non c’è più solo TikTok. Twitch sembra ufficialmente uscito dalla sua “niccha” di servizio alla “YouTube”. La piattaforma di streaming acquisita da Amazon per un miliardo di dollari si sta aprendo sempre di più a nuovi contributi, ospitando streamers che intrattengono sugli argomenti più disparati. 

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

Heart healthy cities: genetics loads the gun but the environment pulls the trigger - European Heart Journal

Heart healthy cities: genetics loads the gun but the environment pulls the trigger - European Heart Journal | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

We highlight new paradigms of integrative thinking such as the exposome and planetary health, challenging the one-exposure-one-health-outcome association and expand our understanding of the totality of human environmental exposures.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

How Social Marketing Theory has managed communication around Covid-19

Social Marketing has adapted the commercial marketing mix to focus on social issues, such as public health, rather than profit making. This mini-lectures explores how this adapted marketing mix can be applied to how policy makers have approached communicating about the Covid-19 pandemic.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

BUILDING PROGRAMS PEOPLE VALUE - SOCIAL MARKETING @ GRIFFITH

BUILDING PROGRAMS PEOPLE VALUE - SOCIAL MARKETING @ GRIFFITH | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it

Social marketing is difficult to apply. Our team have built CBE™ to explain the process social marketers apply to centre people at the heart of everything we do.

No comment yet.
Scooped by Giuseppe Fattori
Scoop.it!

“No, Mr President” - Di Gianfranco Pasquino. ParliamoneOra.it 

“No, Mr President” - Di Gianfranco Pasquino. ParliamoneOra.it  | Italian Social Marketing Association -   Newsletter 189 | Scoop.it
All’interrogativo, di grande e persistente rilevanza, “governo degli scienziati o governo dei politici”, mi sorge spontanea una risposta: governo degli scienziati politici. Poi penso ai miei colleghi “scienziati politici”, molti dei quali non vorrei certamente al governo, e subito torno indietro nel tempo. Come sappiamo, Platone si schierò a favore degli scienziati del suo tempo: i filosofi-re. Duemila anni…
No comment yet.