GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües
3.5K views | +3 today
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by GREIP
Scoop.it!

La Dra. Melinda Dooly, IP del GREIP, guanya la plaça de catedràtica 

La Dra. Melinda Dooly, IP del GREIP, guanya la plaça de catedràtica  | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

On May 7th 2021, our dear colleague and GREIP IP, Dr Melinda Dooly, made her dissertation on technologý-enhanced language learning and got her post as catedratica en Didàctica de la Llengua i la Literatura. After an impressive curriculum presentation, the evaluators (Dr Daniel Madrid, Dr Carmen Muñoz and Dr Núria Planas) agreed that the candidate's merits were well beyond the required for a catedra, and that it could have been awarded earlier on her productive academic career.  From GREIP, we couldn't agree more... Congratulations Melinda, this is an extremely deserved recognition of your outstanding work!!!

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

GREIP's LOCALL project members' meeting

GREIP's LOCALL project members' meeting | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

A new step on the development of project LOCALL was advanced in April 21st, as GREIP members and collaborators held a local meeting to collaboratively advance in the implementation of linguistic landscapes as school methodologies. In-service EFL teachers Mónica López, Klaudia Kruszynska and Maria Mont are key figures in these implementations, with support from GREIP researchers and teacher-trainers Melinda Dooly, Dolors Masats, Emilee Moore and Claudia Vallejo. All in all, a great LOCALL team that is making a difference in and through our linguistic landscapes!

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Nou projecte europeu Erasmus+ KA3 per al GREIP: VALIANT

Nou projecte europeu Erasmus+ KA3 per al GREIP: VALIANT | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

El grup de recerca GREIP és membre d’un nou projecte europeu Erasmus+ KA3 intitulat “Virtual Innovation and Support Networks for Teachers” (VALIANT).

El projecte, liderat per Robert O’Dowd (Universidad de León) té com objectiu primer promoure la telecol·laboració i les xarxes virtuals d’innovació i suport, especialment per superar el sentiment d’aïllament i la baixa motivació del professorat de zones rurals i de contextos aïllats, i desenvolupar la seva capacitat per operar eficaçment a les xarxes internacionals de col·laboració professional en línia. Un segon objectiu és la integració dels programes d’intercanvi virtual a la formació inicial del professorat, per proporcionar als futurs mestres accés a les realitats de la professió docent mitjançant la interacció regular amb professors en servei en escenaris autèntics d'aprenentatge i ensenyament, integrats al seu programa d’estudis.

 Podeu veure més informació en la Pàgina web del projecte Valiant

 

 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Emilee Moore guanya plaça d'agregada a la UAB

Emilee Moore guanya plaça d'agregada a la UAB | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

La nostra companya Emilee Moore va concursar i guanyar una plaça d'agregada a la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB. El concurs es va celebrar el 25 de març de manera semipresencial. El tribunal, format per la Dra. Eva Codó, la Dra. Dolors Masats i el Dr. Mike Baynham, va donar a la candidata la màxima valoració (100 de 100) de manera unànime i va destacar la qualitat del seu currículum, la seva contribució a la recerca i a la formació en el camp del plurilingüisme, i la seva capacitat de lideratge col·laboratiu. Des del GREIP ens sentim enormement orgulloses i agraïdes de tenir a l'Emilee com a col·lega i celebrem aquesta plaça i aquesta avaluació tan merescuda.

GREIP's insight:

The GREIP team is extremely content and proud to have a new tenured member. After facing an international evaluation panel, Dr. Emilee Moore has been awarded a much deserved tenured post in our department. Congratulations! Well done!

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Membres del GREIP participen com a ponents al Màster en Recerca en Educació de la UAB

Membres del GREIP participen com a ponents al Màster en Recerca en Educació de la UAB | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

Cèlia Pratginestós, Nathaly González, Júlia Llompart i Claudia Vallejo, membres del GREIP, van participar en diverses sessions del curs 2021 del Màster de Recerca en Educació de la UAB. Les ponents van compartir amb les estudiants la seva experiència fent recerca etnogràfica en l'àmbit de l'educació plurilingüe dins i fora dels espais escolars i incorporant la diversitat lingüística i cultural de les aules i l´ús de les noves tecnologies per part dels infants. Cada sessió va ser rebuda amb molt entusiasme per les estudiants del màster, que van aprofitar per plantejar tota mena de dubtes i compartir experiències i reflexions. 

GREIP's insight:

The students were highly appreciative of all the presentations and having the opportunity to interact so closely with researchers who have recently been in their same place. This type of 'up close and personal' interaction is a valuable venue for mutual learning.

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

IP de GREIP nomenada per premi d'excel·lència

IP de GREIP nomenada per premi d'excel·lència | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

Melinda Dooly ha estat nomenada per la facultat d'educació pel Premi d'Excel·lència Docent a la Universitat Autònoma de Barcelona. El premi té com objectius reconèixer la trajectòria professional docent del professorat, així com la dedicació i la implicació per a la millora de la docència, valorar la funció docent d’excel·lència mitjançant el reconeixement públic i estimular i promoure l’excel·lència docent. Com a candidata competirà amb nominats de totes les facultats de la universitat.

GREIP's insight:

Melinda has been nominated by her faculty as a candidate for the Excellence in Teaching Award, given annually by the Universitat Autònoma de Barcelona.

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Successful closure of the GREIP PhD school 2021

Successful closure of the GREIP PhD school 2021 | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

Despite the current situation - and indeed with the pandemic in mind, we finished our (virtual) doctoral school with diverse, yet equally inspirational talks by all three speakers. On day 1, Dr. Elizabeth J. Erling (University of Vienna) pushed the audience to really think deeply about key points in her talk entitled "Ethical issues in language education research'. On day 2, Dr. Adriana Patiños-Santos (University of Southampton) provided an extremely useful (virtual) hands-on workshop on narrative inquiry. In her workshop, "Narrative inquiry and language education", the participants had a chance to think about the ways in which narratives shape identities, looking at plurlingual life-stories through different blog entries. On the third day, Dr. Teppo Jakonen (University of Jyväskylä), gave a talk called: Technology and Interaction: Tackling Challenged in Analysing Telepresence Robot Mediated Language Learning Interactions" in which he nudged the participants to new boundaries of understanding regarding the complexity of studying interaction in these increasingly common -yet still treated as uncommon- learning ecologies.

 

With 40 participants from across the world (Iran, Italy, US, Canada, Colombia, UK, France, Austria, Germany, Slovenia and Spain), the GREIP team is content to start 2021 on a high note. A befitting end to the 3-day theme: Research in times of uncertainty.

 

GREIP's insight:

Tot un èxit! Esperamos contar con más investigadores en las próximas ediciones. Stay tuned.

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Día 2 de la Escuela Doctoral GREIP 2021

Día 2 de la Escuela Doctoral GREIP 2021 | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

El segundo día de la Escuela Doctoral GREIP 2021 (11 de febrero) estuvo a cargo de la Dra. Adriana Patiño-Santos, quien presentó una sesión / taller sobre "Investigación en narrativas y enseñanza de lenguas" (Narrative Inquiry and language education). La sesión, que se desarrolló en línea y en modo plurilingüe, fue seguida por participantes de lugares tan diversos como Algeria, Irán, Reino Unido y Alemania. Las personas asistentes mostraron un amplio interés por la temática  y participaron activamente de la discusión y el análisis propuesto por la Dra. Patiño-Santos.  Desde el GREIP estamos encantados de reencontrarnos con una amiga, colaboradora y gran investigadora cuyo trabajo es siempre un estímulo!  

GREIP's insight:

Quina gran xerrada! Un autèntic plaer conèixer més sobre les últimes investigacions de la doctora Patiño-Santos. Podem aprendre molt d’ella!

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Maria Mont and Dolors Masats in APAC-ELT convention 2021

Maria Mont and Dolors Masats in APAC-ELT convention 2021 | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

On January 29th, 2021, GREIP members Dolors Masats and Maria Mont, along with fellow members of the A+ project from ICE-UAB, participated at the APAC_ELT 2021 conference.

Their presentation included some very interesting and useful resources for English teachers, which they have applied within the A+ project to encourage students' participation and to create meaningful opportunities for English language learning and use. 

 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Jornada de cloenda dels projectes DATE i Let's Go!

Jornada de cloenda dels projectes DATE i Let's Go! | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

El 27 de gener de 2021 es va realitzar la jornada de cloenda dels projectes DATE (Recercaixa, IP: Dolors Masats) i Let's Go! (coordinat per la Fundació Autònoma Solidària), adreçats a promoure l'aprenentatge de l'anglès dels adolescents de Badia del Vallès, i dels quals el GREIP ha format part activa al llarg de més de quatre anys.

La jornada de cloenda, anomenada "Creem ponts entre la universitat i l'institut" va comptar amb la participació de membres dels diversos equips i comunitats que van formar part d'aquests projectes (estudiants, docents, investigadors, voluntàries, autoritats locals...) i va ser una oportunitat per conèixer els fonaments, les accions i els assoliments d'aquesta aventura col·laborativa. 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Des del GREIP celebrem el llegat de Jan Blommaert

Des del GREIP celebrem el llegat de Jan Blommaert | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

La mort de Jan Blommaert aquesta setmana ens fa lamentar la pèrdua d'un gran acadèmic i un gran ésser humà. Per recordar-lo i celebrar la seva vida i la seva contribució, volem compartir aquest escrit que va publicar al seu blog.

Com diu la Luci Nussbaum d'aquest text, ens va emocionar la seva posició ètica com a acadèmic i, a estones, també ens va fer somriure la seva ironia. Però encara més important, va posar en paraules idees que des del GREIP subscrivim i per les quals creiem que val la pena fer recerca i continuar endavant.

Gràcies a Jan Blommaert per la seva obra i el seu exemple.

Compartim aquí el seu text:

“Looking back: What was important?”


No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Bones festes / Felices fiestas / Christmas greetings

Bones festes / Felices fiestas / Christmas greetings | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

Des del GREIP us desitgem a tots i totes un bon nadal, i que el 2021 ens porti salut i bones notícies. 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Nathaly González' PhD viva 

Nathaly González' PhD viva  | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

On December 10, 2020, our GREIP colleague Nathaly González Acevedo presented her PhD dissertation entitled Making Visible Potentially Transformative Engagements: Preschoolers 'Peer Interacció en Autonomous and Collaborative Tasks Supported by iPads and Beebots, supervised by Dr. Melinda Dooly. 

Tribunal members included Dr. Randall Sadler (U. of Illinois Urbana Champaign, president); Dr. Anna Czura (Marie Curie Fellow, U. Autònoma de Barcelona, secretary) and

Dr. Kristiina Kumpulainen (U. of Helsinki, spokesperson). 

The candidate did an engaging presentation of her complex, highly detailed research process, and got a very positive evaluation from the tribunal. 

 

GREIP's insight:

Des del GREIP volem felicitar la Nathaly per tota la feina feta i per aquest merescut títol de Doctora. 

Felicitem també a la seva supervisora, la Melinda, per guiar-la i per treure el millor de la seva recerca.

Enhorabona a les dues! 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Nou seminari GREIP amb Víctor Corona

Nou seminari GREIP amb Víctor Corona | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

El 29 d'abril del 2021 es va celebrar un nou seminari GREIP, en aquesta ocasió a càrrec de Víctor Corona, qui va fer una presentació sobre l'ús del reggaeton com a eina per reivindicar varietats minoritzades de l'espanyol. La xerrada, entitulada 'Bad Bunny o el prestigio del estigma', va resultar molt motivadora i va donar peu a un llarg debat. Entre altres temes, es va reflexionar sobre la responsabilitat dels formadors i les formadores de mestres en la valoració dels repertoris i varietats lingüístiques de l'alumnat d'origens llatinoamericans a l'escola, així com de la necessitat de fer més recerca i visibilitzar aquesta temàtica dins de la sociolingüística catalana. 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Nou projecte europeu Erasmus+ KA2 per al GREIP: DIGITASK4IC

Nou projecte europeu Erasmus+ KA2 per al GREIP: DIGITASK4IC | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

El grup de recerca GREIP és membre d’un nou projecte europeu Erasmus+ KA2 intitulat “Digitizing Pedagogical Task Design for Interactional Competence” (DIGITASK4IC).

El projecte, liderat per Ufuk Balaman (Hacettepe University), té com a objectiu crear una plataforma (DIGITASK) amb una sèrie de productes (un generador digital de tasques didàctiques, un catàleg internacional de tasques, una biblioteca de recursos educatius en accés obert i una aplicació mòbil), per a acostar els formadors de mestres i els mestres de llengua estrangera en formació a l’ensenyament de llengües basat en tasques i al desenvolupament eficaç de tasques didàctiques que fomentin la competència interactiva en L2.

Després del llançament de DIGITASK, la plataforma es millorarà amb paquets metodològics per a l'ensenyament de llengües estrangeres (turc, alemany, francès, espanyol, anglès) basada en seqüències de tasques utilitzant DIGITASK. El resultat final del projecte serà el Mòdul de Capacitació Digital, una eina d'autoaprenentatge per ser utilitzada pels participants. A llarg termini, esperem que DIGITASK tingui un paper central en la formació del professorat, i que s'utilitzi també a les escoles, principalment a través de la transformació dels docents en formació en professors en actiu, i a través dels recursos en línia, inclòs el Mòdul de Formació Digital.

 

Aquí podeu trobar més informació sobre el projecte DIGITASK4IC

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Invitation to speak in SOLD webinar series (Mälardalen University)

Invitation to speak in SOLD webinar series (Mälardalen University) | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

Dr. Melinda Dooly was invited to give a talk to an international audience in the SOLD webinar series, run by Dr. Olcay Sert of Mälardalen University, Sweden. Dr. Sert is head of the MIND research group, with whom GREIP has a very productive and inspiring ongoing exchange of ideas and research.

GREIP's insight:

Sempre un plaër treballar amb Dr. Sert i el seu grup de recerca, MIND.

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Nova sessió de la xarxa de recerca plurilingüe EDUPLUS

Nova sessió de la xarxa de recerca plurilingüe EDUPLUS | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

El 25 de març es va celebrar un nou seminari de la xarxa de recerca en educació plurilingüe EDUPLUS, de la qual el grup GREIP forma part. La sessió, organitzada pel grup GLAUR de la Universidad de la Rioja, va incloure una sèrie de ponències al voltant del tema central: "Insights ino the vocabulary output and input of plurilingual and bilingual EFL learners". 

GREIP's insight:

The national network of excellence continues to provide stimulating insight into the different ways each team in the network deals with plurilingual education and research. It has been illustrative to see the variety of perspectives from all the groups. GREIP will be presenting in May.

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Nuevo seminaro de la red EDUPLUS organizado por GREIP

Nuevo seminaro de la red EDUPLUS organizado por GREIP | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

El 5 de marzo de 2021 se realizó una nueva actividad en línea de la red temática EDUPLUS, organizada por el grupo de investigación GREIP. Esta 2a mesa redonda para estudiantes de doctorado y máster tuvo como título "Métodos de investigación en educación plurilingüe: desafíos e innovación (II)". La actividad contó con presentaciones de Mikel Gartziarena (grupo de investigación DREAM), Jaclyn Wilson (grupo de investigación CILCEAL) y Balbina Moncada-Comas (grupo de investigación CLA)

y fue moderada por Melinda Dooly (grupo de investigación GREIP). Estamos muy satisfechas de haber organizado un nuevo evento que fue seguido por un amplio público local e internacional. 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

GREIP participates in Ed Camp on Teaching English in times of COVID

GREIP participates in Ed Camp on Teaching English in times of COVID | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

Several GREIP members participated in the Ed Camp: Teaching & Learning English in the time of COVID-19, organized by our colleague Maria Mont (on behalf of the 'Centre de Recursos Pedagògics del Vallès Oriental IV') and with invited speakers including Melinda Dooly and Dolors Masats.  The activity, which took place on February 17th, 2021,  included 10 online sessions of 1 hour, organized in two rounds of 5 parallel sessions each, and counted with close to 100 participants including people from USA and Italy.  All in all, an extremely successful experience! 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

GREIP PhD School - Day 3: Teppo Jakonen closes our 2021 edition

GREIP PhD School - Day 3: Teppo Jakonen closes our 2021 edition | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

Our third and final session of GREIP's 2021 PhD school (February 12th) was led by Dr Teppo Jakonen, who presented "Technology and interaction: tackling challenges in analysing telepresence robot mediated language learning interactions". In a very stimulating presentation, Dr. Jakonen introduced us to some highly innovative approaches to video-mediated interaction conversational analysis, while highlighting the challenges and affordances that technology-rich educational settings can bring for teaching and learning in times of COVID-19.

GREIP's insight:

Va ser molt inspirador conèixer les pràctiques educatives innovadores que està investigant el doctor Teppo.

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Dia 1 de l'Escola Doctoral GREIP 2021

Dia 1 de l'Escola Doctoral GREIP 2021 | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

La primera sessió de l'Escola Doctoral GREIP 2021 (10 de febrer) va anar a càrrec de la Dra. Elisabeth Erling (U. de Viena), qui va presentar "Qüestions ètiques en la recerca en didàctica de la llengua". La presentació de la Dra. Erling va comptar amb una gran participació i va donar lloc a un interessant debat sobre el paper de l'ètica en la recerca en educació, i en els projectes i treballs de recerca de docents i estudiants. Tot plegat va ser un èxit, i ja tenim ganes de participar en la resta de sessions!

GREIP's insight:

Dr. Erling definitely gave us food for thought. A very good way to start a PhD school, a very insightful look at the many challenges of carrying out research while seeking to promote a socially just agenda.

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Dolors Masats invited to give an online seminar 

Dolors Masats invited to give an online seminar  | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it
On November 26th, 2020, our colleague Dolors Masats was invited by the group 'Integrating Migrant Students at School' to present an eTwinning online seminar.
Her presentation, titled 'Building Bridges Between Peoples and Across Cultures', introduced a series of projects where she has been involved along with other GREIP colleagues and school teachers, and which share a common interest in creating dialogues and networks between local students and migrant and refugee children and families.
You can watch the entire presentation in the following link: 
 
GREIP's insight:

https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR1rYjdBU6zQieFpcr1AUObD0apCfWGi_kuwCfP3klk3pdqQ5vz7qUe21_8&v=x6qNWCnbW4s&feature=youtu.be

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

EDUPLUS' new seminar

EDUPLUS' new seminar | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

El 22 de gener de 2021 va tenir lloc un nou seminari de la xarxa EDUPLUS. Aquesta activitat, organitzada pel grup de recerca LAELA, va tenir com a titol "Sociopragmatic choices and attitudes in the multilingual classroom / Decisiones y actitudes sociopragmáticas en el aula multilingüe". 

L'activitat va comptar amb una nombrosa participació i va obrir un interessant debat sobre els significats, potencials i limitacions del 'translanguaging' per a la investigació i l'ensenyament de segones llengües. 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Jackie Robbins' PhD viva on learners' engagement

Jackie Robbins' PhD viva on learners' engagement | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

On December 22, 2020, Jackie Robbins presented her PhD dissertation, co-supervised by Dr. Laia Canals (UOC) and Dr. Dolors Masats (UAB). Jackie's PhD research, entitled LANGUAGE LEARNER ENGAGEMENT IN ASYNCHRONOUS DISCUSSION FORUMS: AN EXPLORATORY STUDY, was as innovative approach to language learners' engagement, and it was very positively evaluated by tribunal members Dr. Melinda Dooly, Dr. Anna Comas-Quinn and Dr. Mar Gutiérrez-Colón. 

GREIP's insight:

Des del GREIP donem l'nhorabona a la Jackie, i li desitgem bones festes i un molt merescut descans!!! 

No comment yet.
Scooped by GREIP
Scoop.it!

Luci Nussbaum, ponent convidada dins del Cicle de Sessions Formatives 2020 del Programa de Doctorat en Educació - UAB 

Luci Nussbaum, ponent convidada dins del Cicle de Sessions Formatives 2020 del Programa de Doctorat en Educació - UAB  | GREIP Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües | Scoop.it

La Dra. Luci Nussbaum, membre honorària del grup GREIP, va fer una presentació en línia dins del Cicle de Sessions Formatives 2020 del Programa de Doctorat en Educació de la UAB, àmbit de didàctica de la llengua i la literatura. La presentació, titulada "Estudiar pràctiques plurilingües als centres educatius", va presentar diverses experiències de recerca col·laborativa a l’escola i, particularment, de les formes d’intervenció didàctica que ha experimentat el GREIP. A partir d'aquests exemples, la Dra. Nussbaum va ensenyar algunes eines i conceptes d’anàlisi d’interaccions plurilingües que poden ser útils per a estudiants que emprenen o ja han emprès una recerca en aquest camp.

 
 
No comment yet.