eTourism Trends and News
59.1K views | +0 today
Follow
 
Scooped by Roland Schegg
onto eTourism Trends and News
Scoop.it!

Le concept Bring Your Own Device: en quoi bouleverse-t-il la gestion du voyage d’affaires ?

Le concept Bring Your Own Device: en quoi bouleverse-t-il la gestion du voyage d’affaires ? | eTourism Trends and News | Scoop.it

La frontière entre les univers professionnels et personnels tend à s’estomper. Les nouvelles pratiques comme le Bring Your Own Device (BYOD) y contribuent largement, bouleversant par la même occasion la gestion du voyage d’affaires au sein des entreprises.

En quoi le BYOD change-t-il la donne ?

 

Zoom sur le BYOD
BYOD (abréviation de l’anglais ‘Bring Your Own Device’) est une pratique qui consiste à utiliser ses équipements personnels (téléphone, ordinateur portable, tablette) dans un contexte professionnel. Cette pratique est largement favorisée par le Cloud, adopté par la grande majorité des entreprises, qui permet d’accéder à son Système d’Information via Internet.

 

more...
No comment yet.
eTourism Trends and News
Social media, mobile Internet, online distribution, online communication in tourism (French-English-German) Web: www.hevs.ch / www.tourobs.ch / www.etourism-monitor.ch
Curated by Roland Schegg
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Pourquoi l’intelligence artificielle ? Pour faire plus avec moins –

Pourquoi l’intelligence artificielle ? Pour faire plus avec moins – | eTourism Trends and News | Scoop.it
L’intelligence artificielle est dans toutes les conversations, tous les débats, tous les argumentaires commerciaux, toutes les prédictions… elle nous est présentée à la fois comme la principale cause du futur effondrement de notre civilisation, mais également comme la solution à tout. Nous sommes confrontés à une situation absurde dans la mesure où nous avons l’injonction d’en louer les mérites et de l’implémenter au plus vite, alors qu’il y a un déficit flagrant de compréhension de ce qu’est réellement l’intelligence artificielle, de ce qu’elle peut apporter au monde de l’entreprise ou à la société en générale, et de la façon dont elle peut le faire. Non, l’IA n’est ni magique, ni révolutionnaire, c’est l’évolution logique de l’outil informatique, ni plus, ni moins.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

What’s new with Google for hoteliers

What’s new with Google for hoteliers | eTourism Trends and News | Scoop.it
Priorities in Google for hoteliers now includes enhancing hotel pages with review filters, search and sorting options as well as reviews from other sources. The company is also very proactive about soliciting reviews from users. As a result, Google review volume has spiked for hotels around the world.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Iberia adopte la réalité virtuelle à bord de ses avions

Iberia adopte la réalité virtuelle à bord de ses avions | eTourism Trends and News | Scoop.it
La compagnie espagnole s’est associée avec Inflight VR pour proposer à ses passagers une nouvelle expérience de divertissement grâce à des casques de réalité virtuelle.

Les casques Pico seront disponibles à la location sur les deux vols quotidiens Madrid-New York et le vol Madrid-Tel Aviv. Les voyageurs pourront découvrir des contenus en trois dimension pour des jeux, films, visites de destinations et documentaires.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Uber's Losses Continue Despite Push Into Food Delivery and Freight –

Uber's Losses Continue Despite Push Into Food Delivery and Freight – | eTourism Trends and News | Scoop.it
Uber Technologies Inc.’s revenue growth slowed and losses persisted in the fourth quarter, casting a possible shadow over the ride-hailing giant as it prepares for a public offering this year.

Losses were down 15 percent for the full year over 2017, but still reached an adjusted $1.8 billion. That could pose a challenge to investors trying to figure out Uber’s value in the public markets. Last year, bankers vying to lead the company’s initial public offering told Uber the market could value it at $120 billion. News that the company is still burning through more than $1 billion annually may give some investors pause.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Retards ou annulations de vol : Air France leur dédie un chatbot

Retards ou annulations de vol : Air France leur dédie un chatbot | eTourism Trends and News | Scoop.it
Après Louis pour les bagages et Lucie pour l’inspirationnel, Air France active un troisième chabot sur Messenger.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Distributed ledger technology can bring rate parity to hotel distribution | PhocusWire / #blockchain

Distributed ledger technology can bring rate parity to hotel distribution | PhocusWire / #blockchain | eTourism Trends and News | Scoop.it
The last few years have seen a steady rise in the impact of rate parity and onward distribution issues on hotelier’s bottom line.

General managers and revenue managers are scrambling to find best practices to adapt to these new distribution challenges.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Réseaux sociaux : une influence très forte sur les voyageurs, d’après Booking[.]com

Réseaux sociaux : une influence très forte sur les voyageurs, d’après Booking[.]com | eTourism Trends and News | Scoop.it
17% des voyageurs du monde entier s’inspirent des vacances de leur influenceur préféré pour organiser leur vacances
7% des sondés avouent avoir déjà prétendu être toujours en vacances alors qu’ils étaient déjà rentrés chez eux
43% des voyageurs préparent leur valise en se demandant quelle impression ils souhaitent véhiculer sur les photos de vacances qui seront publiées sur leur profil
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Regulators vs. online travel agencies - a level playing field coming for hotels? | PhocusWire

Regulators vs. online travel agencies - a level playing field coming for hotels? | PhocusWire | eTourism Trends and News | Scoop.it
The announcement earlier this month that hotel booking sites are committing to changing their ways must be considered a small victory for hoteliers and travelers alike.

It is the latest development in what often feels like a David vs. Goliath-scale tussle to own the direct booker.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

The Mobile-First World Creates Tremendous Revenue Potential for Hoteliers | HEBS Digital Blog : HEBS Digital Blog

The Mobile-First World Creates Tremendous Revenue Potential for Hoteliers | HEBS Digital Blog : HEBS Digital Blog | eTourism Trends and News | Scoop.it
Hoteliers face a challenge in 2019: Creating and managing a robust digital presence in an increasingly mobile-first environment. This means investing in mobile technology and marketing that enables the best user experience while achieving maximum engagement, regardless of device. The explosion of mobile customer engagements creates a tremendous upside opportunity for smart hoteliers who invest in and take advantage of this rising tide of mobile-obsessed travel consumers.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Cartographie : Strava teste un outil qui facilite la création d'itinéraires

Cartographie : Strava teste un outil qui facilite la création d'itinéraires | eTourism Trends and News | Scoop.it
Strava, l’application qui permet aux cyclistes et joggeurs de créer et partager leurs itinéraires teste une nouvelle fonctionnalité qui semble intéressante pour l’industrie du Tourisme. Elle permet aux utilisateurs de dessiner un itinéraire en toute simplicité avec son doigt.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Etude Booking : comment les réseaux sociaux poussent-ils les voyageurs à mentir ?

Etude Booking : comment les réseaux sociaux poussent-ils les voyageurs à mentir ? | eTourism Trends and News | Scoop.it
Dans une étude, Booking s’intéresse à l’impact des réseaux sociaux sur le comportement des voyageurs. On y apprend qu’ils déterminent beaucoup leurs choix et que beaucoup d’entre eux embellissent la réalité… Signe de fin de civilisation ou nouvelles pratiques qu’il faut assimiler ?

Pour réaliser cette étude, Booking a interrogé 21 500 voyageurs de 29 pays différents. Voici les chiffres qu’il faut retenir :

– 17% des sondés s’inspirent des vacances de leur influenceur préféré et tentent même de séjourner dans un hébergement similaire

– 28% des voyageurs admettent que résider dans des hébergements attrayants et instagrammables fait partie de leurs critères de sélection
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Why customer data platforms hold immense potential for travel companies | PhocusWire

Why customer data platforms hold immense potential for travel companies | PhocusWire | eTourism Trends and News | Scoop.it
A few years ago, nobody had heard of customer data platforms (CDPs). Now we are in peak hype cycle, and it seems lots of vendors want to ride the wave.

The perfect storm of device fragmentation, the explosion of marketing tech tools, the shift to identity and the rise of the API economy are a few of the factors that have led us to where we are today. A single customer view to drive cross-channel personalization is something almost every brand is currently chasing. As Forrester analyst Joe Stanhope writes in a new report (Forrester subscription required), “Brands need a modern data fabric to support high stakes customer engagement.”
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Des cybercriminels utilisent Uber et Airbnb pour blanchir de l’argent

Des cybercriminels utilisent Uber et Airbnb pour blanchir de l’argent | eTourism Trends and News | Scoop.it
Plusieurs annonces visant à recruter des hôtes et des chauffeurs en tant que complices circulent sur le dark web. Plusieurs malfaiteurs ont blanchi de l’argent à l’aide d’une combine basée sur les plateformes Uber et Airbnb. L’information a été révélée par le site d’informations CNBC. Les techniques de blanchiment employées
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

How to diagnose traffic drops on your hotel website

How to diagnose traffic drops on your hotel website | eTourism Trends and News | Scoop.it
A drop in traffic to your hotel’s website can be perfectly normal. It might be due to a seasonal flux, a technical anomaly in your analytics report, or you might be comparing with a previous period that had an unexpected surge in traffic that can’t be sustained.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Internet : la recherche vocale dépassera-t-elle la recherche mobile ?

Internet : la recherche vocale dépassera-t-elle la recherche mobile ? | eTourism Trends and News | Scoop.it
Médiamétrie a publié un rapport qui analyse le rapport  des Français à Internet et leurs comportements d’utilisation. En 2018, ils sont 19 millions a avoir navigué sur les sites d’e-commerce à l’occasion du Black Friday. Dans une autre étude, Juniper Research prévoit que le marché des assistants vocaux réunira 8
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Hotel distribution trends and other notable topics from HEDNA LA

Hotel distribution trends and other notable topics from HEDNA LA | eTourism Trends and News | Scoop.it
The OTA is in transition. In a post-session conversation with TechTalkTravel, Booking.com’s Todd Dunlap highlighted the global brand’s expansion beyond just the accommodations.

Reading between the lines, it's clear that the major OTAs see deceleration in market share growth, and are looking beyond bookings. This evolution becomes especially critical as the costs of distribution technology drop alongside the growing dominance of Google Hotel Ads.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Facebook is set to pay a multibillion-dollar fine to settle a US privacy probe

Facebook is set to pay a multibillion-dollar fine to settle a US privacy probe | eTourism Trends and News | Scoop.it
The fine is likely to be the largest the Federal Trade Commission (FTC)  has ever imposed on a technology company.

The fine: Facebook will pay the multibillion-dollar fine to settle an FTC investigation into its privacy practices, according to the Washington Post. The final sum is yet to be negotiated, but it will certainly dwarf a $22.5 million settlement with Google in 2012.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Etude Deloitte : Le secteur de l'hôtellerie entre dans une nouvelle ère

Etude Deloitte : Le secteur de l'hôtellerie entre dans une nouvelle ère | eTourism Trends and News | Scoop.it
Dans l’industrie hôtelière, la technologie n’est plus une option mais une nécessité pour améliorer l’expérience du client et du collaborateur en interne. Intelligence artificielle, robotique, automatisation des processus … Si le secteur a pris un certain retard par rapport à d’autres industries, il va aujourd’hui devoir innover pour répondre à
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

This is why AI has yet to reshape most businesses

This is why AI has yet to reshape most businesses | eTourism Trends and News | Scoop.it
For many companies, deploying AI is slower and more expensive than it might seem.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

TripAdvisor Places Big Bets on Experience Bookers Rather Than Hotel Shoppers –

TripAdvisor Places Big Bets on Experience Bookers Rather Than Hotel Shoppers – | eTourism Trends and News | Scoop.it
The bulk of TripAdvisor's business, despite outsized growth in experiences and restaurants, is still in hotel search, but the company's heart, if TripAdvisor CEO Steve Kaufer said the lifetime value of bookers of experiences — whether it might be for a tour or an attraction ticket — is potentially much more meaningful for the company than that of hotel shoppers.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

Enforcement action against OTAs ‘does not go far enough’

Enforcement action against OTAs ‘does not go far enough’ | eTourism Trends and News | Scoop.it
Industry figures have welcomed the Competition and Markets Authority enforcement action against major online travel agents on hotel bookings but said it does not go far enough.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

HEBS Digital: The Q1 2019 Hotel Marketer’s Whitepaper

HEBS Digital: The Q1 2019 Hotel Marketer’s Whitepaper | eTourism Trends and News | Scoop.it
The whitepaper covers current trends and industry insights hoteliers should be paying attention to in order to have a strong digital presence.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

OUIbot : quand un écran publicitaire permet de réserver un billet de train en gare

OUIbot : quand un écran publicitaire permet de réserver un billet de train en gare | eTourism Trends and News | Scoop.it
OUI.sncf vient de dévoiler une campagne d’affichage interactive réalisée en partenariat avec JCDecaux. Durant 5 jours, les voyageurs transitant en gares de Lyon et Saint Lazare pourront rechercher une destination en conversant avec OUI.bot, l’assistant personnel de OUI.sncf. À l’occasion de son 1er anniversaire, OUI.sncf dévoile une « campagne publicitaire » pilotée
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

EU / Distribution /P2B : "Vereinbarung könnte Wendepunkt zu den Plattformen darstellen"

EU / Distribution /P2B : "Vereinbarung könnte Wendepunkt zu den Plattformen darstellen" | eTourism Trends and News | Scoop.it
Der Verband HOTREC begrüßt die heute zwischen den europäischen Institutionen erzielte Einigung über die zukünftige Verordnung zur Förderung von Fairness und Transparenz für gewerbliche Nutzer von Online-Vermittlungsdiensten. Durch die P2B-Regulierung soll unlauteren Geschäftspraktiken Einhalt geboten werden.
more...
No comment yet.
Scooped by Roland Schegg
Scoop.it!

TripAdvisor credits “reinvigorated” hotel segment, sees growth in experiences and restaurants during 2018 | PhocusWire

TripAdvisor credits “reinvigorated” hotel segment, sees growth in experiences and restaurants during 2018 | PhocusWire | eTourism Trends and News | Scoop.it
TripAdvisor’s total revenue rose 8% in the fourth quarter of 2018 to $346 million and grew 4% for the full year to $1.62 billion.

In prepared remarks, CEO Steve Kaufer says the company “reinvigorated hotel segment profitability while growing experiences and restaurants, two key strategic investment areas.”
more...
No comment yet.