Edumorfosis.it
353.6K views | +47 today
Follow
 
Scoop.it!

Connected Learning in the Workplace: the next generation of learning practices

Connected Learning in the Workplace: the next generation of learning practices | Edumorfosis.it | Scoop.it

As a result, through this knowledge sharing in the new connected workplace, employees are  learning very differently; they are learning continuously, autonomously and socially - as they carry out their daily work. In consequence, this now means that we need a new generation of “organised” learning practices – ones that are closer to the ways that people are now working and learning in their jobs.

 

At the Connected Workplace Consultancy we have developed a new approach to designing (organised) learning that is more appropriate for today’s connected workforce, we call it Connected Learning for the Workplace. The following chart summarises some of the key elements in order to show how it fits in between current structured e-learning practices  which focus on information transfer and the unstructured knowledge sharing that takes place in work teams and groups.

No comment yet.
Edumorfosis.it
New Learning Ecologies, Instructional Design, EdTech, eLearning, mLearning & more...
Curated by Edumorfosis
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scoop.it!

La Universidad 4.0

La Universidad 4.0 | Edumorfosis.it | Scoop.it

Mucho se habla de la Universidad 4.0 en difentes foros educativos realizados en Estados Unidos y Europa, pero muy poco se habla de este paradigma en el Caribe. La pandemia provocada por el Coronavirus está empeorando la fragilidad financiera global. Como consecuencia de esta crisis global, los avances y adelantos tecnológicos que estaban destinados a lanzarse dentro de unos años han tenido que adelantarse en esta cuarentena. A partir de hoy veremos el lanzamiento de nuevas herramientas web, programas de código abierto, sistemas, plataformas y aplicaciones móviles diseñadas para enfrentar el aislamiento físico que detiene las actividades empresariales, gubernamentales, organizacionales, políticas, económicas, ambientales y educativas.

No comment yet.
Scoop.it!

AR and VR in eLearning – What’s cool and what’s not!

AR and VR in eLearning – What’s cool and what’s not! | Edumorfosis.it | Scoop.it

Augmented Reality or AR is where digitally generated content is superimposed on the real world. The simplest way to experience AR is to download an AR app on your smartphone and try it. For more enhanced learning experiences, you will need special AR headsets (e.g. Google Glass).

Virtual Reality or VR in eLearning immerses learners in a completely virtual environment and requires learners to use a VR headset. Most VR headsets are connected to a gaming console (e.g. PlayStation VR) or computer (e.g. Oculus Rift). Google Cardboard which is a standalone VR device is one among the most popular.

One main difference between AR and VR in eLearning is that while AR uses digital elements to enhance real-world conditions, VR transports learners into a virtual environment that simulates the real world.

No comment yet.
Scoop.it!

Qué son las habilidades o competencias digitales

Qué son las habilidades o competencias digitales | Edumorfosis.it | Scoop.it

La competencia digital (CD) es aquella que implica el uso creativo, crítico y seguro de las tecnologías de la información y la comunicación para alcanzar los objetivos relacionados con el trabajo, la empleabilidad, el aprendizaje, el uso del tiempo libre, la inclusión y participación en la sociedad.

No comment yet.
Scoop.it!

A 2021 definition of EdTech

A 2021 definition of EdTech | Edumorfosis.it | Scoop.it

EdTech, or educational tech, is the utilization of apps and tech devices for the purpose of teaching and learning. EdTech can happen inside or outside of classrooms, at any time, and in any place. Most modern EdTech involves the use of a wireless internet connection and an electronic device such as a smartphone, tablet, or laptop, or desktop computer.

EdTech allows for one learner or five million to learn, anywhere on earth, and to take the same classes as each other. However, asynchronous learning is also a part of EdTech and allows learners to pace themselves while learning new information. EdTech includes most domains of the educational process. Its fundamental principles encompass the creation of collaborative learning environments in which peers help to coach, tutor, explain, and inspire one another.

No comment yet.
Scoop.it!

Así será la Educación después de la pandemia del coronavirus según expertos

Así será la Educación después de la pandemia del coronavirus según expertos | Edumorfosis.it | Scoop.it

Son muchas las preguntas e incertidumbres que flotan en el aire en medio de esta coyuntura sobre el futuro. Sin embargo, parece haber solo dos caminos por tomar una vez se termine la pandemia: volver ‘a lo de siempre’ o el camino que conduce a nuevas ideas. De esta disyuntiva no está exenta la educación. La pandemia de la covid-19 ha puesto de relieve cuestiones arraigadas que se remontan a 200 años en el sistema educativo global, desde la desigualdad de financiación entre las escuelas
hasta la falta de enfoque en el bienestar emocional, con muchos matices de por medio.

No comment yet.
Scoop.it!

¿Es necesaria la Planificación de Escenarios educativos inciertos? ¿Por qué? ¿Hacia qué situaciones reales vamos?

¿Es necesaria la Planificación de Escenarios educativos inciertos? ¿Por qué? ¿Hacia qué situaciones reales vamos? | Edumorfosis.it | Scoop.it

La planificación de escenarios usa múltiples visiones para el futuro. Al proponer y prepararse para los diferentes entornos que pueden ocurrir a largo plazo, es posible hacer una mejor predicción. En la actualidad, la planificación de escenarios es ampliamente utilizada por organizaciones gubernamentales y privadas para apoyar la planificación estratégica. El horizonte de planificación de las decisiones estratégicas es largo, y es muy difícil predecir con precisión el estado con el que encontraremos la educación y mmás si nos referimos a aspectos pedagógicos y tecnológicos. durante este largo período.

 

Debido a esta dificultad, los legisladores tienen la idea de que tienen que tomar decisiones que van más allá del conocimiento disponible. Y lo difícil que es tomar una decisión que podría tener efectos importantes en el futuro, pero en realidad no hay ninguna base para tomar la decisión.

No comment yet.
Scoop.it!

La ONU pide reabrir escuelas para evitar una “catástrofe generacional”

La ONU pide reabrir escuelas para evitar una “catástrofe generacional” | Edumorfosis.it | Scoop.it

Crece el temor a que 24 millones de alumnos de todos los niveles en el mundo abandonen el sistema educativo para siempre a causa de los cierres por la crisis del coronavirus

No comment yet.
Scoop.it!

Who will bear the brunt of Lockdown Policies? Evidence from tele-workability measures across countries

Who will bear the brunt of Lockdown Policies? Evidence from tele-workability measures across countries | Edumorfosis.it | Scoop.it

Lockdowns imposed around the world to contain the spread of the COVID-19 pandemic are having a differential impact on economic activity and jobs. This paper presents a new index of the feasibility to work from home to investigate what types of jobs are most at risk. We estimate that over 97.3 million workers, equivalent to about 15 percent of the workforce, are at high risk of layoffs and furlough across the 35 advanced and emerging countries in our sample. Workers least likely to work remotely tend to be young, without a college education, working for non-standard contracts, employed in smaller firms, and those at the bottom of the earnings distribution, suggesting that the pandemic could exacerbate inequality. Crosscountry heterogeneity in the ability to work remotely reflects differential access to and use of technology, sectoral mix, and labor market selection. Policies should account for demographic and distributional considerations both during the crisis and in its aftermath.

No comment yet.
Scoop.it!

Blockchain Applications in Education

Blockchain Applications in Education | Edumorfosis.it | Scoop.it

The education industry is just as important as healthcare, manufacturing or finance — and it has the same willingness to look to new technology for solutions. A number of schools and higher educational institutions are either already using or planning to implement blockchain platforms and tools (as new as they are) to improve different aspects of their systems.

While blockchain may be most well known as the technology that underpins Bitcoin and other cryptocurrencies, its uses range far beyond that — particularly in education — where it touches sectors like cloud storage, record management, tracking donations and security for the verification of academic qualifications.

Distributed ledger technology (DLT) is still in its infancy, and its successful application by a few institutions could pave way for wider use cases in the future. How then can this technology be used to transform and improve education?

No comment yet.
Scoop.it!

Rapid Authoring Tools for eLearning Development

Rapid Authoring Tools for eLearning Development | Edumorfosis.it | Scoop.it

Packed with interesting features and templates to design effective and interactive courses speedily, rapid authoring tools can be your new best friend, helping you and your team of designers develop and roll out courses that appeal to your learners. Keeping that in mind, this article presents a list of the top five rapid authoring tools to look out for in 2020.

An authoring tool (as you already know) is a software that comes with pre-programmed features that help develop interactive multimedia content.

Authoring tools make redesigning or rebuilding of your eLearning courses quite simple. Each tool offers a distinct set of features that suit the specific requirements of different types of eLearning courses. Plus, rapid authoring tools can be used to develop mobile-friendly courses in HTML5. This comes in very handy, not only because the mobile learning industry is expected to grow by $60.7 billion by 2020, but also because old Flash-based courses will soon become obsolete given the imminent end of support for Adobe Flash at the end of this year.

No comment yet.
Scoop.it!

Tecnología, educación y autocontrol

Tecnología, educación y autocontrol | Edumorfosis.it | Scoop.it

¿Puede la tecnología por si sola transformar cómo enseñamos y aprendemos?

Las EdTech (tecnologías para la educación) se pueden utilizar para reforzar diferentes formas de aprendizaje. A día de hoy, por ejemplo, los estudiantes pueden aprender a distancia desde casa durante el cierre de las escuelas. Es importante, sin embargo, que la implementación de la tecnología para la educación se despliegue de manera que beneficie a todos los niños. Esto significa usar tecnología que ya existe o cuyo uso está extendido, considerando también la baja tecnología (por ejemplo, radio y televisión) y combinando tecnologías para la comunicación multimodal, como la radio con mensajes de texto.

Bien integrada, la tecnología puede facilitar el acceso de los maestros al contenido y a la información mejorando así la enseñanza y el aprendizaje. Sin embargo, no es suficiente para transformarlos.

No comment yet.
Scoop.it!

Training on the Future of Work

Training on the Future of Work | Edumorfosis.it | Scoop.it

Many wonder what exactly the future of work will look like, especially in a constantly changing post-2020 pandemic landscape. Businesses and organizations are transitioning away from “crisis” mode and into “the new normal” with the understanding that we live in a VUCA world where disruptions are part of the norm. Now is an important time to become aware of and analyze what the future of the workplace is shaping to become and how your business or organization can adapt to these changes in your specific environment. Design thinking workshops can help your organization gain empathy, definition, alignment, and ideas from your own colleagues who make up the future of your workplace – in whatever form that may take. In today’s post, we’ll dive into some of these recent trends and insights, as well as how you can receive customized innovation workshops or training on adapting to the future of work.

No comment yet.
Scoop.it!

Educación Disruptiva: Una nueva manera de vivir

Educación Disruptiva: Una nueva manera de vivir | Edumorfosis.it | Scoop.it

La Educación Disruptiva no puede encorsetarse ni en un curso de formación, ni en una organización educativa (escuela, universidad). Responde a la idea de una nueva sociedad que está construyendo su cultura para la que necesita unos valores a definir y como consecuencia, otra forma de vivir.

Todos aquellos que establecen formaciones, cursos, másters, etc…con el nombre de Disrupción, lo que hacen verdaderamente es una INNOVACION= BUENA PRACTICA, por lo tanto nada que se parezca a lo que es. La Educacion Disruptiva no responde a nada que se parezca al Connectivismo de Siemens, ya que lo de ellos nació en un sentido localizado de la edcuacin, la Educacion Disruptiva, a pesar de su nombre, responde a la transformación social donde eso si, el eje vertebrador será sin lugar a dudas la educacion, pero no lo único, ya que entre sus características está su TRANSDISCIPLINARIEDAD, por tanto.

No comment yet.
Scoop.it!

Se pronostica desastre educativo

Se pronostica desastre educativo | Edumorfosis.it | Scoop.it

La BBC en Londres inició el uso de la televisión abierta para fines educativos escolares a finales de los años 50 y principios de los 60. En México existe formalmente la Telesecundaria desde los años 70. A 50 años de esas prácticas tenemos certeza de sus alcances y limitaciones. Lo más grave es que hoy existen herramientas infinitamente más poderosas como el internet y los muchos ejercicios educativos montados en la red mundial de información. Optar por la TV es retroceder en la historia y las evidencias de investigación pedagógica: la televisión es un medio frío, unidimensional, unidireccional. No hay retroalimentación, carece de interacción en tiempo real, imposibilita el uso de herramientas didácticas modernas

No comment yet.
Scoop.it!

Los aprendices no abandonan porque no se ven capaces, si no que no son capaces de aprender lo que "no quieren"​

Los aprendices no abandonan porque no se ven capaces, si no que no son capaces de aprender lo que "no quieren"​ | Edumorfosis.it | Scoop.it

El Aprendizaje Abierto, Inclusivo y Ubicuo, los MOOCs...pueden sufrir tasas de abandono pero en la realidad no son una señal de fracaso, más bien los aprendices están recibiendo para lo que estan diseñados y debemos seguir alentando a los estudiantes a sacar y conservar su propio aprendizaje. Van más alla del aprendizaje tradicional, porque en realidad no tienen nada que ver con el, son propios de otra sociedad y de otra manera de entender la propia sociedad. Son como herramienta de aprendizaje para ayudarnos a detectar el talento calificado, en el sentido personalizado de la palabra - un concepto interesante cuando se añade a una organización.

No comment yet.
Scoop.it!

Top EdTech trends for 2020

Top EdTech trends for 2020 | Edumorfosis.it | Scoop.it

Are you ready to look ahead?

Schools will soon be reflecting on what’s been working this year and what’s not. They’ll also begin thinking about their budgets for next year. It’s not too soon to look at what 2020 will bring in edtech trends.

Instruction must take into consideration several factors. All students should have equitable access to the curriculum and materials. We must find ways to engage students at deep levels of learning. And finally, we must prepare them to become their personal best.

You can expect that digital learning will continue to be a mainstay in K-12 classrooms, especially in four areas: assistive technology, adaptive technology, simulated learning, and growth coaching.

No comment yet.
Scoop.it!

No quiero que mis hijos vuelvan al Colegio

No quiero que mis hijos vuelvan al Colegio | Edumorfosis.it | Scoop.it

No por temor a que se contagien sino porque me importa que aprendan y no que estudien y las instituciones educativas no fueron diseñadas para aprender. El mundo necesita que los colegios abran para que los adultos puedan concentrarse en trabajar, mientras alguien se hace cargo de los niños… Lo único acuciante es que mis hijos retomen las relaciones con sus amigos, compañeros y familiares para evitar la principal enfermedad que inocula el modelo educativo, el individualismo. Que pierdan asignaturas y contenidos no tendrá el más mínimo impacto en su vida.

 

Si eres sensible, te prevengo que será mejor que te detengas aquí porque vas a seguir leyendo cosas que no te van a gustar...

No comment yet.
Scoop.it!

Reimaginar el futuro de las habilidades: ¿Qué piensan los jóvenes?

Reimaginar el futuro de las habilidades: ¿Qué piensan los jóvenes? | Edumorfosis.it | Scoop.it

Este momento es una oportunidad importante para reimaginar cómo, y qué, se imparte la educación y las habilidades para preparar a los estudiantes para un mundo laboral que cambia rápidamente. Pero los gobiernos y las empresas no pueden abordar este problema por sí solos.


En el debate virtual, moderado por Mari-Lisa Njenga, una defensora de la juventud de Kenya, se identificaron cuatro principios importantes que deberían guiar el cambio:

No comment yet.
Scoop.it!

Pepe Menéndez: El aprendizaje en tiempos de pandemia

Pepe Menéndez: El aprendizaje en tiempos de pandemia | Edumorfosis.it | Scoop.it

Lo primero que debemos reconocer es la excepcionalidad del momento. Nadie está preparado para una situación como la que está suponiendo la pandemia del COVID-19. Y, en segundo lugar, como consecuencia de la primera observación, debemos afrontar la situación con la lógica propia de una emergencia. En el ámbito de la educación, esto requiere pensar, conjuntamente con nuestros compañeros docentes y otros agentes sociales, cuáles son las prioridades de alumnos, familias y docentes en estos momentos.

No comment yet.
Scoop.it!

Remote Learning, EdTech & COVID-19

Remote Learning, EdTech & COVID-19 | Edumorfosis.it | Scoop.it

Large-scale, national efforts to utilize technology in support of remote learning, distance education and online learning during the COVID-19 pandemic are emerging and evolving quickly.

This page attempts to curate useful resources and publish related documents collected and prepared by the World Bank's edtech team in support of national dialogues with policymakers around the world. Other institutions are welcome to redistribute any of what appears below. Updates are frequently posted on this page.

No comment yet.
Scoop.it!

Cómo liderar un equipo de Trabajo a Distancia

Cómo liderar un equipo de Trabajo a Distancia | Edumorfosis.it | Scoop.it

Lejos han quedado los tiempos en los que las plantas de oficinas estaban organizadas con filas y columnas de escritorios y en un lugar destacado “el despacho del jefe”, que desde su atalaya vigilaba el trabajo de sus subordinados. Cincuenta años atrás, las teorías del liderazgo en las organizaciones se basaban en el contacto directo visual entre líderes y seguidores. Ahora todo es diferente.

No comment yet.
Scoop.it!

EdTech trends that disrupt Education in 2020

EdTech trends that disrupt Education in 2020 | Edumorfosis.it | Scoop.it

EdTech stands for educational technology. It is the practice of integrating IT tools into the educational process to create a more engaging and individualized learning experience.

Teacher and student communities have already embraced EdTech products. According to the survey published by Gallup and NewSchools Venture Fund in 2019, 65% of teachers used digital learning tools in their classrooms every day, and 89% of students used digital learning tools at least a few days a week in class. The numbers are expected to be even bigger in 2020, as education has been digitized.

The potential of EdTech has also been recognized by investors. As of January 2020, 14 EdTech companies had a valuation of over 1 billion US dollars, with ByJu (India) being valued at 5.8 billion dollars.

No comment yet.
Scoop.it!

Hay que reducir el tiempo de las clases para limitar la exposición al virus (Martin Kriegel)

Hay que reducir el tiempo de las clases para limitar la exposición al virus (Martin Kriegel) | Edumorfosis.it | Scoop.it

Clases de media hora con pausas de 15 minutos para ventilar las aulas. Martin Kriegel (1975, Kiel, Alemania) admite que su propuesta es “controvertida”, pero cree que es necesaria para advertir sobre un reto inminente: la falta de preparación de los Gobiernos ante el retorno de un curso escolar marcado por la epidemia del coronavirus.

No comment yet.
Scoop.it!

Upskilling Instructional Design Talent: Preparing for quality online learning

Upskilling Instructional Design Talent: Preparing for quality online learning | Edumorfosis.it | Scoop.it

In this time of crisis, instructional designers have emerged as essential change agents within institutions—they are the force that is propelling this technology-enabled revolution in teaching and learning. According to an Inside Higher Ed article in April, the hottest job in higher education is instructional designer.1 These professionals are normally responsible for designing online and hybrid courses, evaluating and implementing new technologies, and addressing critical issues related to accessibility. But in the short term, they have been the individuals who have worked around the clock to support moving entire institutions online, in some cases overnight. Moreover, this sudden shift does not allow for the development of robust online learning experiences. As mentioned in the joint statement from the WICHE Cooperative for Educational Technologies (WCET,) University Professional and Continuing Education Association (UPCEA,) Quality Matters (QM,) and the Online Learning Consortium (OLC,) "Online learning requires intentional instructional design as well as an exploration of the learning modality and pedagogy that must be aligned to a larger institutional strategy with intentionality, and collaboratively operationalized by various stakeholder groups within and across organizations."2

No comment yet.
Scoop.it!

6 factores críticos que afectan cómo aprenden las personas

6 factores críticos que afectan cómo aprenden las personas | Edumorfosis.it | Scoop.it

Los diseñadores de cursos eLearning deben ampliar su rol más allá de la simple creación de cursos visualmente llamativos.

Un elemento importante del diseño de cursos eLearning es tener en cuenta cómo aprenden las personas y qué afecta su aprendizaje. Conocer cuáles son los diferentes factores que influyen en el proceso de aprendizaje y qué es lo que hace que una experiencia de eLearning sea efectiva es clave para triunfar.

No comment yet.
Scoop.it!

Scenario-based eLearning: 5 tips to get it right

Scenario-based eLearning: 5 tips to get it right | Edumorfosis.it | Scoop.it

Learning as a function of “activity, context and culture” is more effective than passive learning that involves simple intake of theory without any active involvement. That is exactly where the effectiveness of scenario-based learning lies – learners learn better (qualitatively) and more (quantitatively) when they are actively involved in the process of learning.

But to make the most of this high-returns learning strategy, one needs to get it right. Scenario-based learning is a strategy wherein learners are placed in virtual work-like situations where they have to make decisions and face the consequences of their actions in a safe, risk-free environment. This translates into highly engaging experiential learning that is retained for a long time.

No comment yet.