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Impacts of e-social (media, mobile, solomo, smo) & AI / deep learning / IoT on customer insights and brand strategies
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A Look at the AI Tools Helping to Improve Marketing Productivity

A Look at the AI Tools Helping to Improve Marketing Productivity | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
Marketing agencies continuously strive to improve internal Productivity. One way to do this is by utilizing technology to help employees work better and smarter. Whereas once only large companies used Artificial Intelligence (AI) tools, the cost of this technology is much lower, putting it in the hands of the masses.

AI has many uses, and one that teams are capitalizing on now is Productivity. In an AI study, 44% of executives said that the most beneficial aspect of AI is “automated communications that provide data that can be used to make decisions.” The same study found that 80% of executives believe Artificial Intelligence improves worker performance and creates jobs.

Employees at Marketing agencies have incredibly hectic schedules. From multiple client requests to internal tasks, a marketer rarely has downtime. Luckily, there are AI tools that can help ease the daily burdens of a marketer’s life.

Here are five areas where marketers typically get bogged down and lose time and the AI tools that can alleviate these stresses.
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Smart Marketing: How Corporate Marketers Deploy AI

Smart Marketing: How Corporate Marketers Deploy AI | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it

The age of artificial intelligence (AI) in marketing is upon us. The August 2019 CMO Survey confirms this, with corporate marketers reporting a 27% increase in the implementation of AI and machine learning (ML) in marketing toolkits compared to just six months prior. This large uptick is just the beginning of marketers’ commitment to improving customer insights, personalization, targeting, and predictive capabilities, among other applications. Marketers project a 59% increase in the use of these tools in the next three years.

A deeper look at survey data, however, reveals substantial heterogeneity in firm adoption of AI. Perhaps even more important, we see a range of technical and organizational challenges that are limiting the full adoption and organizational impact of AI-driven tools.

Which Companies are Adopting AI Tools for Marketing?

Despite large aggregate increases in current and projected implementation, not all firms are adopting AI or using AI across the same types of marketing activities. Chief marketing officers (CMOs) at higher revenue companies report stronger current and projected adoption rates, as they use their greater resources to leverage data to increase customer engagement. This effect is most pronounced with companies with annual revenue of $1B or more. The same trend holds true with companies that have a higher percentage of internet sales. These firms are harnessing the skills of data scientists and abundant data about their online prospects and customers to optimize the customer experience, with the goal of driving revenues and profitability.

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Directeurs du marketing, tremblez… l’IA commence à vous remplacer

Directeurs du marketing, tremblez… l’IA commence à vous remplacer | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it

Vous craignez que la machine ne remplace l’homme ? Ne vous inquiétez pas... ou plutôt plus... car c’est déjà le cas…

Stéphane Amarsy doit faire cauchemarder les directeurs de marketing « à l’ancienne ». Vous vous souvenez du temps béni où vous pouviez définir les produits que vous souhaitiez mettre en valeur, le moment opportun pour lancer vos campagnes ? Eh bien ces pratiques ne sont plus de votre ressort ou, tout du moins, plus complètement. L’intelligence artificielle remplace peu à peu vos bons vieux neurones…

Les geeks sont à la mode

Voilà près de vingt ans que Stéphane Amarsy accompagne les entreprises dans la construction et l’enrichissement de leur connaissance client via l’exploitation des données. Sa première entreprise, baptisée Inbox, a longtemps eu des problèmes pour convaincre ses clients de l’utilité des solutions qu’elle leur proposait. En 2001, les spécialistes de la data étaient encore considérés comme des « geeks ». Mais les « nerds » sont aujourd’hui à la mode. « Notre marché commence à devenir mature car les sociétés se tapent contre des murs qu’elles n’arrivent pas à franchir, explique cet ancien étudiant toulousain en economotrics. Les produits que nous leur proposons sont également très probants et il n’y a rien de mieux que la preuve pour démontrer la viabilité de ses services ».

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Top Digital Marketing Trends for 2020

Top Digital Marketing Trends for 2020 | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
As John F. Kennedy aptly said: “Change is the law of life. And those who look only to the past or present are certain to miss the future.”.........For anyone in marketing, change is an integral part of the job. 2019 was a year of significant strides in digital advertising and marketing space. The evolution of artificial intelligence, voice search, rise in influencer marketing, increased personalization was some of the buzzwords this year and the outlook for 2020 remains on similar lines. To see the best return on investment (ROI), brands will have to be early adopters of a few social media marketing trends we’re shining a light on here. Let’s dive in!

Voice Search is on the Rise

We will see a large percentage of consumers finding details through voice search, instead of a traditional typed Google inquiry. Hence the best way to prepare for this influx of voice inquiries is by optimizing your website for voice specific keywords.

Influencer Marketing Will Continue to Grow

The key to discovering influencers for your business is finding someone that has a similar target audience. Marketers are flocking to YouTuber’s as their primary influencers due to their extensive reach, and the fact that social videos are highly shareable. Hence it’s no surprise that this trend is on the rise.

Personalization is the new marketing

Personalization is one of the most sought after traits consumers look for when shopping with a new business. People want to associate with brands that go out of their way to deliver personalized content and offers based on their past experiences. Businesses are also trying to personalize each and every single experience both online and offline. Marketing is going to become a game of personalization.
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Instagram est le réseau social le plus utilisé par les jeunes en France, devant Snapchat et Facebook

Instagram est le réseau social le plus utilisé par les jeunes en France, devant Snapchat et Facebook | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
Selon l’enquête menée par Diplomeo sur les pratiques des jeunes sur les réseaux sociaux, Instagram est le plus utilisé, avec 81% d’utilisation chez les jeunes âgés de 16 à 25 ans (+8 points par rapport à l’année dernière). Après avoir été au coude à coude avec l’application au fantôme l’an dernier, Instagram devance désormais Snapchat (74%, +1 point), tandis que la popularité de Facebook a sévèrement dégringolé auprès des millennials (61%, -6 points).

Sur la tranche des 16-18 ans, Instagram dépasse de seulement 4 points Snapchat, tandis que Facebook arrive loin derrière (36%). L’utilisation du réseau social co-fondé par Mark Zuckerberg est un peu plus massive auprès des 19-21 ans (66%) et des 22-25 ans, pour lesquels il reprend son ancien statut de leader, avec 77% d’utilisation, devant Instagram (70%) et Snapchat (56%).

Tous âges confondus, ils sont 33% à utiliser Twitter, 23% Linkedin et 17% Pinterest. Malgré des chiffres records de téléchargements en 2019, TikTok n’est utilisé que par 10% des 16-25 ans, selon l’étude, avec un pic à 15% pour la tranche des 16-18 ans.
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Tendances Forrester 2020 « Les marques françaises doivent accélérer leur transformation par l’expérience client »

Tendances Forrester 2020 « Les marques françaises doivent accélérer leur transformation par l’expérience client » | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
A l’occasion de sa seconde conférence à Paris dédiée à l’innovation technologique au service de l’expérience client et collaborateur, organisée en partenariat avec Adobe, le cabinet Forrester a réuni une centaine de dirigeants des plus grandes entreprises françaises pour échanger autour des dernières tendances et présenter les résultats de son baromètre de l’expérience client, le CX Index* (disponible sur demande).

Lors de cet événement, David Truog, Directeur de Recherche chez Forrester, a fait un constat alarmant : « malgré une nette amélioration entre 2018 et 2019, seuls 6% des consommateurs français estiment avoir une bonne expérience avec les marques présentes en France. Ces dernières accusent donc un retard visible par rapport à la plupart des pays où nous avons mis en place ce baromètre, et en particulier avec le Royaume-Uni».

La France est également l’un des pays où le pourcentage des décideurs marketing qui se disent responsables de l’expérience client est le plus faible : 33% contre 44% au global, selon une étude Forrester Analytics menée auprès de plus de 1900 décideurs marketing en septembre 2019. Thomas Husson, Vice-Président et analyste principal déclare ainsi : « Les marques françaises lancent de nombreuses initiatives et innovations technologiques, mais leurs dirigeants ne priorisent pas suffisamment l’expérience client comme une discipline d’entreprise transverse, nécessitant davantage d’ambitions, de moyens et surtout une évolution des modèles culturels et organisationnels. »
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Ces marques qui claquent la porte au nez d’Amazon

Ces marques qui claquent la porte au nez d’Amazon | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
La fin de l’année 2019 aura amené son lot de surprises à bien des égards : en décembre dernier, c’est chez Amazon qu’on ne cachait pas sa stupeur après les annonces de deux retailers, Nike et Ikea, de quitter le navire du géant californien. Pour la petite histoire, les deux marques avaient commencé à distribuer leurs produits sur la plateforme en 2017, plus par capitulation sous la pression du marché que par réel enthousiasme de s’associer à ce nouveau partenaire.

Mais pourquoi quitter le navire aujourd’hui, alors que la plupart des marques sont lancées dans une course effrénée à l’omnicanalité (site, marketplace, magasin, concept store, click&collect…) ? Pourquoi abandonner la plateforme maintenant, alors qu’elle est en train de se tailler une place de choix au sein des stratégies de distribution des marques et de leurs plans média ? Les décisions de Nike et de Ikea ont fait l’effet d’une petite révolution dans le monde du e-commerce : nous nous proposons d’observer de plus près les réflexions par lesquelles elles ont été motivées.
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IoT in Marketing – Be Ready For non-Human Customers

IoT in Marketing – Be Ready For non-Human Customers | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
The impact of IoT in marketing is evolving rapidly and is playing a vital role in delivering dynamic experiences.

3 Ways in Which Account-based Marketing Can be Successful in 2020

With the advancement of technology, marketing is now a data-driven discipline and a more complicated process. With the proliferation of data and the shift in customer preferences, it has become competitive and in 2020, B2B marketers are set to experience many innovations and thus increasing their budget for tech-powered marketing.

But, what if the customers soon aren’t just only humans? How are marketers supposed to act and respond?

With the time ahead, it is expected that smart-devices will not only influence their owners (humans), they could make the buying decisions too. As more smart-devices are entering the frame, B2B marketers are analyzing and responding to ever-changing consumer behaviors. Today, marketers are getting an in-depth understanding of their buyers at every level of their customer journey in real-time.
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Riding the wave of AI: Is your marketing campaign as smart as it can be?

Riding the wave of AI: Is your marketing campaign as smart as it can be? | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
As 2019 gets underway and your marketing plan unfolds, you’ve probably set some goals for the coming year:

We’re going to break down the data silos that keep us from understanding our customers.

We’re going to improve our messaging relevance.

We’re going to target customers more accurately on their preferred channels

Sound familiar? What if you could just find the time to make any one of these resolutions a reality?

Although the promise of one-to-one marketing has been around for many years, brands still send customers too many marketing messages that are irrelevant, generic or only slightly personalized. The problem is that marketers today have too much data and not enough creative time to respond to soaring customer expectations for a personalized buying experience.

Enter artificial intelligence (AI) and machine learning-based marketing tools that are changing the nature of how marketers make decisions and deploy campaigns. For example, an AI-powered marketing assistant can help you quickly analyze campaign performance with simple verbal commands. An automated content management system can tag images, allowing you to easily create better content for your campaigns. An AI-powered software enables you to see what your customers are doing along every stage of their journey. The list goes on.
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With AI poised for growth, marketers need more clarity from vendors

With AI poised for growth, marketers need more clarity from vendors | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
Marketers from across all industries have widely embraced tools and solutions boasting artificial intelligence (AI), machine learning (ML) and deep learning (DL) capabilities — but marketing is suffering from definition murkiness. These phrases are often used interchangeably by martech vendors to describe their solutions, leading to confusion around their actual meanings — and disproportionate expectations for users.

Business spending on AI, DL and ML will grow to nearly $98 billion by 2023, according to an International Data Corporation (IDC) forecast. Establishing an understanding of the fundamental differences between these terms and knowledge of how they work together will be key for marketers as their organizations increase investments and use of these technologies. “A high-level understanding of AI and ML is important because marketers need to be able to avoid being a victim of ‘AI-washing’,” said Mike McGuire, vice president analyst at Gartner for Marketers.

AI is an umbrella term. Artificial intelligence is a broader concept that encompasses machine and deep learning. The term describes how tools mimic the qualities of human cognition. AI is the ability to acquire and apply knowledge within an application or program, simulating natural intelligence to solve complex problems for the end-user.
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Dentsu Aegis Network Acquires 4Cite Marketing to Boost Merkle’s Identity Capability

Dentsu Aegis Network Acquires 4Cite Marketing to Boost Merkle’s Identity Capability | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it

Dentsu Aegis Network has acquired 4Cite Marketing, a leading people-based identification and data services technology company. 4Cite will join Merkle, a leading technology-enabled, data-driven performance marketing company and part of Dentsu Aegis Network.

Founded in 2010, 4Cite is a leading data services technology company in the eCommerce sector. All 50 employees, located in Albany, N.Y. and Peterborough, New Hampshire, will join Merkle.

4Cite has capabilities that helps retailers influence purchase activity by reaching more customers with personalized engagements. Its proprietary technology platform aggregates and distills personally identifiable actions using advanced analytics and real-time decisioning to understand when to best market to each consumer and trigger individualized content. 4Cite is also a repository of first-party consumer information captured across its client and partner base. The resulting 4Cite Data Network enables a broader, in-depth understanding of each individual, which supports Merkle’s focus on growth in its identity technology capabilities.

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Tendances : De quoi sera fait le shopping de demain ?

Tendances : De quoi sera fait le shopping de demain ? | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it

Quelles seront les grandes tendances de consommation dans les 10 années à venir ? Pour tenter de répondre à cette question, l’étude “How We Shop” a interrogé plus de 15 000 consommateurs, à travers 10 pays européens, sur leur façon d’acheter…

Le géant mondial des centres commerciaux Unibail-Rodamco-Westfield vient de publier les résultats de l’enquête « How We Shop : décrypter la décennie à venir » menée en juin et juillet 2019 auprès de pas moins de 15 700 consommateurs à travers 10 pays européens !

Cette étude confirme « la montée en puissance de l’expérience comme dimension clé du commerce physique et identifie 5 tendances majeures appelées à structurer le shopping au cours des 10 prochaines années ».

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Influence marketing en 2020 : nouveaux acteurs, nouvelles opportunités ?

Influence marketing en 2020 : nouveaux acteurs, nouvelles opportunités ? | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
Le marché du marketing d’influence est actuellement estimé à $20 MM : autant dire qu’il devrait continuer à briller en 2020 et dans les années à venir … même si son seuil de maturité n’est pas encore atteint, et qu’il reste à conquérir bien des acteurs, en dehors des early-adopters. Il y aura par ailleurs de nouveaux challenges à relever mais aussi pléthore d’opportunités. Décryptage.


La menace « made in Facebook » ?

Fin 2019 : on annonce la plateforme Brand Collabs Manager, extension de l’univers Instagram. Et cela fait grincer des dents, particulièrement les acteurs de solutions business d’influence marketing. Quant aux marques, elles craignent pour leurs campagnes au quotidien. C’est qu’il faut lire entre les lignes : derrière la disparition des likes sur Instagram, officiellement pour le « bien-être » des utilisateurs, il pourrait y avoir d’autres explications – pour le coup nettement moins louables : Zuckerberg n’envisagerait-il pas de développer pour sa firme de nouveaux services, voire à terme de carrément couper l’accès à ses API aux fournisseurs de solution d’influence marketing ? Cela n’a rien d’incongru : celui qui détient la data (likes, interactions, accès aux followers et au contenu, … ) détient le pouvoir. Reste que, pour l’heure, cette menace est toute relative.

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56% of marketers think AI will negatively impact branding in 2020, study says

56% of marketers think AI will negatively impact branding in 2020, study says | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
The majority of marketers (77%) are concerned about how automation and artificial intelligence (AI) will affect branding, according to new research from Bynder that was shared with Marketing Dive.


The 2020 State of Branding Report found that 56% of surveyed marketers think AI could negatively affect their brands by diminishing creativity, reducing jobs or impacting differentiation. About a quarter (24%) said they think AI would benefit their branding. Another 23% said that branding can't be automated. The study includes feedback from 500 marketing and branding professionals in the U.S. and 500 in the UK.


The research also suggests that the martech industry is poised for further growth. According to the report, 68% of marketers will increase the number of vendors they use this year. Only 10% of those surveyed plan to scale back. As the tech stack increases in importance, marketing teams are struggling with new issues. For instance, 21% of marketers identified a skills gap, 20% data overload and 18% were overwhelmed with options.

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ML-fairness-gym : l'outil de Google pour évaluer les effets de l'IA à long terme

ML-fairness-gym : l'outil de Google pour évaluer les effets de l'IA à long terme | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
Pour que les systèmes d’intelligence artificielle se démocratisent, les géants technologiques vont devoir prouver qu’ils ont des effets positifs à court terme, mais aussi à long terme. Une équipe de chercheurs de Google vient dans cet objectif, de développer le ML-fairness-gym, un système qui permet d’évaluer l’équité algorithmique d’une intelligence artificielle dans un environnement social simulé.


Le ML-fairness-gym : l’étape indispensable pour les IA de demain ?

De plus en plus d’intelligences artificielles composent notre quotidien. Certains sont anodines, mais d’autres peuvent avoir de grandes répercussions sur nos vies. En effet, il existe par exemple des intelligences artificielles capables de déterminer le risque criminel d’un individu. Concrètement c’est une machine qui peut décider de la continuité de la vie d’un humain. L’intelligence artificielle peut envoyer des gens en prison. Comment ça marche ? Le système apprend des différents jugements rendus et se base sur ces informations pour formuler une décision. Le ML-fairness-gym va permettre de comprendre les effets à long terme de ce genre de modèle.

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Marques de demain : faire son mea culpa aujourd’hui

Marques de demain : faire son mea culpa aujourd’hui | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it

Soyons clair, toutes les marques sont en train de revoir leur modèle en essayant d’être davantage éco-responsables. Mais font-elles le pas crucial d’admettre publiquement cette remise en question ? Faut-il faire son mea culpa, montrer ses limites pour mieux avancer avec ses consommateurs ?

La nouvelle étude « 50 expériences inspirantes pour aller vers l’éco-responsabilité » d’Urban Sublime montre à quel point il est important de faire preuve de transparence et surtout de cohérence dans le processus d’éco-responsabilité. L’une des étapes cruciales consiste à admettre de ne pas être parfait mais de montrer une volonté claire de faire moins pire. Si l’on a beaucoup parlé de la campagne Fly Responsibly de KLM, les initiatives françaises ne sont pas en reste.

Savoir poser un constat clair

Chez Balzac Paris, on ne tourne pas autour du pot, on admet la contradiction de travailler pour la mode – soit la deuxième industrie la plus polluante du monde – tout en essayant de préserver l’environnement.

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De l'incapacité des entreprises traditionnelles à s'adapter à l'accélération numérique

De l'incapacité des entreprises traditionnelles à s'adapter à l'accélération numérique | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
Saviez-vous qu’il y a près de 4 milliards de smartphones en circulation dans le monde ? Une réalité qui a profondément modifié les conditions de marché : d’un quotidien régi par les contraintes d’espace et de temps, dominé par la télévision et les supermarchés, les consommateurs sont passés à un quotidien libéré de toutes contraintes (consommation à la demande, livraison gratuite le lendemain…), dominé par les médias individualisés (Netflix, Molotov…) et les marketplaces (Amazon, Booking…). Il en découle des habitudes et exigences qui ont irrémédiablement changé, que les entreprises traditionnelles ont bien du mal à appréhender. Rajoutez à cela de nouvelles formes de concurrence (micro-marques, plateformes…) et vous aurez une situation très inconfortable pour des acteurs historiques qui souffrent cruellement de leur faible culture de la donnée et de leur absence de relation directe avec les consommateurs.

Après avoir parlé des enjeux du numérique, des capacités d’apprentissage et de modèle d’entreprise, je conclu cette série d’articles sur la transformation digitale avec une réflexion sur la capacité d’adaptation. Je ne vous ferai pas l’affront de palabrer sur l’accélération des usages ou du temps, d’autres l’ont très bien fait avant moi : Nous manquons de temps, car nous avons de plus en plus de choses à faire.
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Rescooped by Dominique Godefroy from LAB LUXURY and RETAIL ® : MARKETING & COMMUNICATION : Retail - Expérience Client - Luxe - Digital in Store - Future of Retail - Commerce Connecté - Omnicanal - Social Marketing - Influence - Réseaux Sociaux -Transformation Digitale
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Comment Instagram a généré 20 milliards de dollars de revenus publicitaires en 2019

Comment Instagram a généré 20 milliards de dollars de revenus publicitaires en 2019 | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it

Depuis son acquisition par Facebook pour 1 milliard de dollars en 2012, l’application Instagram est progressivement devenue la nouvelle vache à lait de la firme de Mark Zuckerberg. En effet, le géant américain a dupliqué sa stratégie publicitaire sur le réseau social de photos et de vidéos pour obtenir des résultats qui sont aujourd’hui largement à la hauteur des attentes de Facebook.

 

Instagram a ainsi généré environ 20 milliards de dollars de revenus publicitaires en 2019, soit plus d’un quart du chiffre d’affaires total de Facebook sur l’année écoulée, selon des sources proches du dossier citées par Bloomberg. En 2019, Facebook a enregistré un chiffre d’affaires annuel de 70,7 milliards de dollars, en progression de 27%, dont la quasi-totalité provient de la publicité, à l’origine à elle seule de 69,7 milliards de dollars de revenus, notamment via Instagram, son application qui compte plus d’un milliard d’utilisateurs actifs mensuels.


Via Jérôme MONANGE
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"Nous vivons les prémices de la banque conversationnelle", Céline Ansquer (BNP Paribas)

"Nous vivons les prémices de la banque conversationnelle", Céline Ansquer (BNP Paribas) | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
Personnalisation, mobile, paiement... A quoi ressemblera la banque de demain ? C’est l’objet de cet entretien avec Céline Ansquer, Directrice Marketing et Digital Retail de BNP Paribas, qui interviendra le 6 février lors d’IN BANQUE 2020 sur le thème "Les nouveaux modèles hybrides au service de l’expérience client".

Via Philippe Serafin
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Opinion: Business isn't ready for AI  | Ad Age

Opinion: Business isn't ready for AI  | Ad Age | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
CES 2020 could have been called the Great AI Festival. There was a home system that signals when appliances need maintenance or are being misused; a retail body scanner that records shopper demographics and moods as they try on clothes virtually; even a digital billboard that projects individualized video and images at vehicles. Naturally, marketers got drunk on the promise of artificial intelligence. For many, the hangover will be spectacular.

Why? Because the data on which AI relies, perhaps like no other software, is a mess. I've seen:

Multimillion-dollar marketing campaigns generating thousands of qualified leads that salespeople never see, because marketing automation and sales contact software programs don't share the same designation of what a lead is.

Customer files filled with old names and addresses and single points of contact when there are 10 or more decision makers on the account—this last problem worsening with two-year management rotations that create musical chairs within the world’s largest marketing companies.

Salespeople operating from email contact files (especially Outlook) invisible to sales and marketing automation software. Worse, non-marketing departments increasingly publish content in PDF format, which can’t be tracked, so the most important part of customer engagement online yields no useful information at all.
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AI in marketing: How to find the right use cases, people and technology

AI in marketing: How to find the right use cases, people and technology | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it

Most marketers already know they can capitalize on artificial intelligence (AI) to make more informed decisions, better engage their target audiences, and drive revenue for their organizations.

Yet, according to a Demandbase survey released in 2019, only 18% of B2B marketers and sales professionals are currently using the tech.

The same study also found that 67% of marketers expect higher lead quality from AI, and 56% believe the technology can help yield better engagement with customers and prospects.

So, what’s holding marketers back from using it?

While marketers recognize the value that the tech can deliver, they often lack the perfect combination of prioritized sweet-spot use cases, people/organizational capacity, and technology to effectively execute an AI strategy.

Unfortunately, by not mastering this trio, marketers are putting themselves—and their companies—at risk of becoming obsolete.

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6 Easy-to-Implement Ways to Increase Brand Awareness

6 Easy-to-Implement Ways to Increase Brand Awareness | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it

89% of marketers claim brand awareness is their top goal. Here are some strategies you can implement to increase brand awareness.

We don’t need to tell you that it is a tough exercise increasing brand awareness. After all, 89% of marketers claim brand awareness is their top goal. But what we can tell you, that you might not already know, are some strategies you can implement to increase brand awareness. These strategies have been tried and tested by companies worldwide.

Have a read and find something new to help you reach your brand awareness goals.

Ways to Increase Brand Awareness
1. Partner with companies that emit trust

Some brands have worked really hard to get to where they are. Think of any big name like Toyota, Apple, or Nivea. Everyone knows these brands and most find them trustworthy. Why not leverage their strong presence to push your brand out there as well?

Claudi & Fin are a food company selling Greek-style frozen yogurt lollies. A small business on a budget, they decided to delve into brand collaborations on various social media channels. One of their most successful means of collaboration has been Facebook competitions as they find them “an inexpensive way to reach lots of people, build great relationships with other brands and they are also very targeted.”

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ON24 Rapidly Accelerates Growth as It Becomes Marketers' Go-to Digital Experience Platform

ON24 Rapidly Accelerates Growth as It Becomes Marketers' Go-to Digital Experience Platform | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it

Marketing is evolving from transactional outbound tactics into holistic, audience-first experiences — in fact, SiriusDecisions finds that audience-centricity is the number one factor for successful B2B marketing. That’s why more and more businesses are turning to ON24 to transform their marketing strategy through data-rich webinars and content experiences that create engagement, deliver data, find demand and drive revenue.

The industry’s movement toward digital experiences that drive revenue has cemented ON24 as the fundamental pillar of the modern marketer’s demand generation engine and, as a result, propelled the company’s own record-breaking growth.

“Marketing has changed: driving revenue is a responsibility marketers now must own. But, as audience expectations and competition increase, how marketers drive revenue is imperative for success,” says Sharat Sharan, CEO and Founder, ON24. “Our mission at ON24 is to give marketers a more innovative way to drive revenue through data-rich digital experiences that create human connections and convert prospects into customers. We’re proud to power thousands of the world’s most admirable companies and be a part of their transformation.”

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Google Says Its Chatbot Is Capable of Near-Human Conversation

Google Says Its Chatbot Is Capable of Near-Human Conversation | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
Better Tay

If you’ve ever tried to have a conversation with a chatbot, you know that even today’s state-of-the-art systems aren’t exactly eloquent, regularly doling out nonsensical or painfully generic responses.

Now, though, Google has created Meena, a chatbot it says is better than any other it’s tested — a claim the company supports using a new metric it developed specifically to measure an AI’s conversational abilities.


Making Conversation

After creating Meena, a process detailed in a paper published on the preprint server arXiv, Google needed a way to evaluate the chatbot. To that end, it developed something it calls the Sensibleness and Specificity Average (SSA).

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Publicité en ligne: tiré par les Gafa, le marché français progresse de 12% en 2019

Publicité en ligne: tiré par les Gafa, le marché français progresse de 12% en 2019 | e-Social + AI DL IoT | Scoop.it
Le marché français de la publicité numérique a progressé de 12% en 2019, toujours tiré par les géants technologiques américains (Gafa), les formats vidéo et les audiences sur mobile, selon la 23 édition de l’Observatoire de l’e-pub publié jeudi.

Le chiffre d’affaires de la publicité numérique a augmenté de 12% en 2019 et représente désormais 5,9 milliards d’euros, détaille cette étude de référence effectuée par le cabinet Oliver Wyman pour le Syndicat des régies Internet (SRI) et l’Udecam, qui représente les agences médias. La publicité sur mobile représente 66% du marché, tandis que les formats vidéo ont progressé de 29% pour atteindre 18,5% des recettes. Premier segment avec 42% des recettes, la publicité sur les moteurs de recherche a augmenté de 9%, tandis que celle sur les réseaux sociaux (25% des recettes) a évolué de 21%.

Ces deux segments, dans lesquels les géants américains Google et Facebook (dont Instagram), sont ultra-dominants, représentent ensemble 67% du gâteau de la publicité numérique. Ils contribuent également à l’essentiel de sa croissance. Oliver Wyman avait présenté au premier semestre 2019 une nouvelle méthodologie pour cette étude, réévaluant à la hausse le poids des Gafa dans le marché et rendant impossible la comparaison des taux de croissance avec les années antérieures.
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