Commerciele Economie Zuyd
211 views | +0 today
Follow
Commerciele Economie Zuyd
selectie uit de vakbladen voor de opleiding Commercieel Management (Commerciele Economie)
Curated by Ingridkars
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Mobieltje steeds belangrijker bij retailcommunicatie | MarketingTribune Food en Retail

Mobieltje steeds belangrijker bij retailcommunicatie | MarketingTribune Food en Retail | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Onze eigen smartphone gaat een steeds grotere rol spelen bij communicatie op de winkelvloer, zegt directeur Arthur Diephuis van het 25-jarige instore communicatiebedrijf Windo Displays.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Kledingwinkelketen CoolCat vraagt faillissement aan

Kledingwinkelketen CoolCat vraagt faillissement aan | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Strategie om retailformule te transformeren tot 'entertailer' leidt schipbreuk.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Cheaque: voorleauper op het gebied van klantbeleving?

Cheaque: voorleauper op het gebied van klantbeleving? | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Cheaque, bekend van truien en T-shirts met teksten als ‘Bal Que Jus’ of ‘Paire De Loule’, timmert met een webshop, twee eigen brandstores en stapels nieuwe ideeën hard aan de weg. Het doel: met zijn producten een glimlach toveren op het gezicht van de klant, zowel online als in de winkel. Maar hoe doe je dat in een soms wat onstuimig en lastig retaillandschap? 
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

[podcast] Crunch #7: Jan-Willem Grievink | MarketingTribune Food en Retail

[podcast] Crunch #7: Jan-Willem Grievink | MarketingTribune Food en Retail | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
In de podcast serie Crunch interviewt journalist Marcus Polman movers & shakers uit de wereld van food en marketing. Met vandaag foodexpert en marktonderzoeker Jan Willem Grievink, directeur van het Food Service Instituut Nederland.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Een rondje door het nieuwe Kwantum

Een rondje door het nieuwe Kwantum | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Niet alleen Leen Bakker heeft donderdag een nieuwe formule geopend, ook zusterbedrijf Kwantum is in het nieuw gestoken. De woonwinkelketen introduceert in thuisstad Tilburg een ‘nieuw winkelconcept met eigentijdse winkelbeleving’.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Online marketing in MKB: denk aan de basis

In de basis gaat het nog te vaak mis met de online marketing in MKB-land. Die conclusie trek ik na legio trainingen en strategiesessies met MKB-ondernemers en marketing-communicatieprofessionals
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Hoe samenwerkende ondernemers een winkelgebied uit het slop kunnen trekken

Hoe samenwerkende ondernemers een winkelgebied uit het slop kunnen trekken | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Het winkelgebied in de Rotterdamse wijk Schiebroek stond er drieënhalf jaar geleden beroerd voor. Dat veranderde toen winkeliers de krachten bundelden om alle problemen aan te pakken. Bestuurslid Mirjam Koudijzer van de bedrijveninvesteringszone in de wijk vertelt hoe dat ging en wat andere winkelgebieden daarvan kunnen leren.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Dit verwacht de bewuste consument van een retailer

Dit verwacht de bewuste consument van een retailer | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Klanten hechten steeds meer waarde aan het verhaal achter het product en het merk waar ze hun producten kopen. Deze infographic laat zien wat (naast prijs) de voornaamste beweegredenen zijn van consumenten om voor een bepaald merk te kiezen. Ook laat het zien welke beloftes retailers als Adidas, IKEA en H&M doen op het gebied van duurzaamheid.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Vecht Ahold Delhaize een ongelijke strijd tegen Amazon?

Vecht Ahold Delhaize een ongelijke strijd tegen Amazon? | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Ahold Delhaize investeert de laatste maanden opvallend veel in zijn Amerikaanse activiteiten. Niet heel gek, aangezien de Verenigde Staten qua omzet en winst de belangrijkste markt voor het Nederlands-Belgische supermarktbedrijf is. Toch hoeft er maar een gerucht over nieuwe supermarktplannen van Amazon uit te lekken, en Ahold Delhaize voelt het. 
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Vijf dingen die Didi net even anders doet

Vijf dingen die Didi net even anders doet | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Didi bestaat al bijna veertig jaar in de Nederlandse winkelstraat. Met conceptstores wil de damesfashionketen haar imago vernieuwen. “Het is niet makkelijk om het beeld dat mensen hebben te veranderen. Maar door iets anders te doen, kun je jezelf opnieuw in de markt zetten.”
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Dit is (waarschijnlijk) de nieuwe Intertoys-eigenaar

Dit is (waarschijnlijk) de nieuwe Intertoys-eigenaar | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Zo val je bijna 25 jaar onder dezelfde holding, en zo wissel je twee keer binnen anderhalf jaar van eigenaar. Dat scenario lijkt werkelijkheid te worden voor de failliete speelgoedketen Intertoys. Het Portugese Green Swan staat op het punt de Nederlandse winkelformule in te lijven. Wat weten we van deze investeringsmaatschappij?
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Generatiemarketing is hot | MarketingTribune meer over marketing

Generatiemarketing is hot | MarketingTribune meer over marketing | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Markt- en trendonderzoeker Klaus van den Berg roept op tot een meer inclusieve generatiemarketing voor consumenten van alle leeftijden. In 2019 is de helft van de volwassen consumenten in Nederland 50 jaar of ouder.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Knorr werpt zich met duurzame ingrediëntenlijst op als voedselsysteemverbeteraar

Knorr werpt zich met duurzame ingrediëntenlijst op als voedselsysteemverbeteraar | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Samen met WWF lanceert het grootste Unilever-merk ‘The Future 50 Foods’.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Wie middelen als uitgangspunt neemt, zet de consument niet centraal

Wie middelen als uitgangspunt neemt, zet de consument niet centraal | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Niet iedere boodschap past in iedere vorm.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Maak je klaar voor generatie Alpha

Maak je klaar voor generatie Alpha | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Ze zijn hooguit acht jaar oud, maar weten nu al meer van tech dan hun ouders. Ontmoet generatie Alpha: geboren na 2010 en opvolger van de millennials. Klein van lengte, steeds groter in invloed.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Aandacht in een vluchtige wereld

Het laatste gedrukte nummer van het roemruchte Britse tijdschrift Admap ging over aandacht. Aandacht voor merken. Aandacht voor reclame. Serieuze aandacht. Krijg dat nog maar eens in deze tij
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Met AR het juiste beautyproduct kiezen

Met AR het juiste beautyproduct kiezen | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Augmented reality wordt steeds vaker ingezet binnen de beautyindustrie. Twaalf procent van de vrouwelijke consumenten in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten geeft aan AR te gebruiken in de winkel om te kijken hoe het beautyproduct hen staat. 
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

marketingscience imitatie leidt tot hoger marktaandeel | MarketingTribune Food en Retail

marketingscience imitatie leidt tot hoger marktaandeel | MarketingTribune Food en Retail | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Wie afgelopen kerst de tv aan had staan, kon er niet omheen: Beau van Erven Dorens die zijn vrienden een kerstmaal voorschotelde van Lidl.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Helpen retailers consumenten van het vlees af?

Helpen retailers consumenten van het vlees af? | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
De Nationale Week Zonder Vlees is maandag van start gegaan. Het initiatief van vegetariër Isabel Boerdam beleeft dit jaar zijn tweede editie en is bedoeld om een ‘flexitarisch eetpatroon’ te promoten. Slaat die boodschap een beetje aan in Nederland, en hoe dragen retailers hun steentje bij?
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

De toekomst van de fysieke winkel? Maak slim gebruik van technologie

De toekomst van de fysieke winkel? Maak slim gebruik van technologie | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Er is zeker toekomst voor de fysieke winkel, maar er moet heel wat gebeuren aan de winkels om relevanter en aantrekkelijker te worden. Olaf Zwijnenburg en Jos Voss geven vijf tips voor het slim gebruikmaken van technologie in fysieke winkels.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Hoe Durlinger Shoetime Group omnichannel aanpakt

Hoe Durlinger Shoetime Group omnichannel aanpakt | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Zo’n drie jaar geleden bundelden de familiebedrijven Durlinger Schoenen en Shoetime Retail hun krachten in de Durlinger Shoetime Group, dat zich met zeventig winkels de grootste schoenenverkoper van Zuidoost-Nederland mag noemen. De fusie was een reactie op het snel veranderende retaillandschap, waarbij met name de opkomst van en de snelle veranderingen binnen online voor uitdagingen zorgden bij de ketens.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Dit is de kracht van honderdduizend volgers

Dit is de kracht van honderdduizend volgers | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
De invloed van influencers is niet meer weg te denken uit de marketingwereld. Met hun hippe vlogs en foto’s proberen ze op social media met name generatie Z te overtuigen voor de koop van allerlei producten. Deze infographic gaat over influencermarketing en laat onder meer het effect zien volgens marketeers.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Bezos’ dodelijke doos van Pandora

Bezos’ dodelijke doos van Pandora | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
We betreden het tijdperk van predictive marketing. En dat is slecht, heel slecht nieuws voor commoditized producten en merken.
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Privacy in het gedrang door PSD2?

De Europese betaalrichtlijn PSD2 is van kracht. Het doel van de richtlijn is het gebruiksgemak van financiële diensten te verbeteren, de concurrentie in de bankenwereld te vergroten en innovati
more...
No comment yet.
Scooped by Ingridkars
Scoop.it!

Digitale ontwikkeling van merken stagneert | MarketingTribune Online Marketing

Digitale ontwikkeling van merken stagneert | MarketingTribune Online Marketing | Commerciele Economie Zuyd | Scoop.it
Dit jaar is de Digital Dominance Benchmark voor het derde achtereenvolgende jaar uitgevoerd. De benchmark toont de competitieve digitale sterkte van een merk in de verschillende digitale kanalen.
more...
No comment yet.