emoxion
156 views | +0 today
Follow
emoxion
La potenza delle immagini nell'era dei social media
Curated by Massimo Lico
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Massimo Lico
Scoop.it!

Massimo Lico racconta la sua esperienza di storytelling in una mostra

Massimo Lico racconta la sua esperienza di storytelling in una mostra | emoxion | Scoop.it

Massimo Lico racconta la sua esperienza di storytelling in una mostra.

more...
No comment yet.
Scooped by Massimo Lico
Scoop.it!

Il dialogo segreto - YouTube

Don Gerolamo è un anziano signore che, mentre si sta dedicando al suo passatempo preferito ascolterà senza volerlo una notizia per lui davvero inattesa.
more...
No comment yet.
Rescooped by Massimo Lico from H2H Marketing
Scoop.it!

The New Kodak Moment: Why Storytelling Is Harder Than Ever - Brian Solis

The New Kodak Moment: Why Storytelling Is Harder Than Ever - Brian Solis | emoxion | Scoop.it

Every moment ever photographed was a Kodak moment. Until they f***ed it all up. As my friend Brian Solis succinctly points out – the Kodak moment now marks the implosion of an amazing brand…the moment they missed how consumer behavior was shifting. It marks the hubris to resist the forces that made it successful. Worst of all, it commemorates the rift between a brand’s vision and the people who make a brand what it is.


Via Fabrizio Faraco
more...
Fabrizio Faraco's curator insight, November 2, 2013 3:03 AM

We have an infinite amount of perspectives to shape our narrative, but this doesn’t mean that we’ve become better storytellers. With this influx of media, it’s no longer up to brands to create the media, it’s up to brand to craft the story. The fundamental challenge is to process and package those moments to tell amazing stories that stop time and capture our imagination.

Rescooped by Massimo Lico from marketing personale
Scoop.it!

Passi per costruire una buona reputazione online

Passi per costruire una buona reputazione online | emoxion | Scoop.it
Personal Branding, passi per creare un personal brand di successo...

Via Stefano Principato
more...
No comment yet.
Rescooped by Massimo Lico from Transmedia: Storytelling for the Digital Age
Scoop.it!

Digital storytelling: How to tell a story that stands out in the digital age

Digital storytelling: How to tell a story that stands out in the digital age | emoxion | Scoop.it

Jasper Visser: "To address the most important issue first: there is no such thing as digital storytelling. There’s only storytelling in the digital age, and frankly speaking this isn’t much different from storytelling in the age of hunters, gatherers, dinosaurs and ICQ" ...


Via The Digital Rocking Chair
more...
ChelseyMarie's curator insight, January 18, 2013 8:10 PM

What the video! It's amazing.  Book Burn Pary!!! YESSS.

Scooped by Massimo Lico
Scoop.it!

Massimo Lico a Mediastars - YouTube

Intervista che ho rilasciato in occasione della mia presenza in Giuria della XVIII Edizione del premio Mediastars.

L'intervista verte sul tema del cambiamento della comunicazione portandoci a riflettere su passato, presente e futuro della Pubblicità. Partendo quindi da modelli storici come Emanuele Pirella o Armando Testa, passando per la reputazione del Brand in relazione ai Social network e provando infine a trarre qualche indicazione per le strategie da mettere in atto per il Futuro.

more...
Massimo Lico's comment, February 7, 2014 7:00 AM
Sorry Maria Cristina for the late answer, you're welcome!
Rescooped by Massimo Lico from marketing personale
Scoop.it!

Storytelling: come e perché utilizzarlo

Storytelling: come e perché utilizzarlo | emoxion | Scoop.it

Per poter vendere su Internet è indispensabile il sapersi guadagnare la fiducia dei propri potenziali clienti. Oggi puoi trovare applicazioni web e programmi che ti permettono di utilizzare contemporaneamente immagini, video, musica, testo e la tua stessa voce per raccontare una storia coinvolgente in modo semplice e senza alcuna competenza tecnica.


Via Stefano Principato
more...
Stefano Principato's curator insight, November 19, 2013 7:14 AM

Lo storytelling è uno strumento molto potente per creare relazioni, forti e durature, con i tuoi fan. Perché?

Perché raccontare una storia è molto diverso dallo scrivere il testo per una brochure o la descrizione di un'azienda, di un prodotto o di un concetto.

Rescooped by Massimo Lico from H2H Marketing
Scoop.it!

Brand Storytelling: 10 Steps to Start Your Content Marketing Hero's Journey

Brand Storytelling: 10 Steps to Start Your Content Marketing Hero's Journey | emoxion | Scoop.it
There are no hard-and-fast rules for brand storytelling, but classic storytelling and structure can help guide you. Follow these 10 steps to start your content marketing hero's journey.

Via Fabrizio Faraco
more...
Fabrizio Faraco's curator insight, March 1, 2013 12:31 PM

As a content marketer, you have probably heard the call for us all to become brand storytellers. While this sounds great in theory, the tricky part for many companies is determininghow to develop these stories in the first place.

Rescooped by Massimo Lico from Storytelling tra Media e Comunicazione
Scoop.it!

Parlare di un supermercato raccontando una storia d'amore [case New World)

Parlare di un supermercato raccontando una storia d'amore [case New World) | emoxion | Scoop.it

"Si può parlare di un supermercato raccontando una storia d'amore, invece che parlando del solito 3x2?

In Nuova Zelanda ci hanno provato.

Da noi, in questo momento dove si sta veramente più attenti ai soldi, funzionerebbe?"


Via lafra
more...
Valerio Tognozzi's curator insight, December 17, 2012 2:38 AM

Parlare di un supermercato raccontando storia d'amore..

Credo che protrebbe funzionare.
Nel lungo periodo poi, potrebbe rendere piu' "umana" la figura dei tasti operatori che restano (per la maggior parte) dietro le quinte. Avvicinare le storie personali di un mondo che di solito e' completamente sconosciuto alla massa, ma esiste ed e' fatto di persone e di storie personali tra le piu' varie.
Potrebbe fare bene anche alle organizzazioni del lavoro del settore, all'interno delle quali gli operatori stanno vivendo una sempre maggior spersonalizzazione.

claudiozoffoli's curator insight, August 30, 2013 3:15 AM

Si, penso potrebbe avere un senso. Sono anche convinto che difficilmente verrebbe accettato dalla classe dirigente dei nostri retailers....

Rescooped by Massimo Lico from Transmedia: Storytelling for the Digital Age
Scoop.it!

Ben Affleck: 'Argo' Shows 'The Power of Storytelling'

Ben Affleck: 'Argo' Shows 'The Power of Storytelling' | emoxion | Scoop.it

Jack Giroux:  "It’s a real surprise how apolitical Argo is. There are parallels one could make from today’s headlines, but as director Ben Affleck sees it, the movie comes down to one key theme: the power of storytelling."


Via The Digital Rocking Chair
more...
No comment yet.