E-Commerce Solutions Web Marketing Email Marketing
18 views | +0 today
Follow
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Rescooped by Digitaim Solutions LTD from Il Fisco per il Business Online
Scoop.it!

E l'E-commerce s'impenna ...

E l'E-commerce s'impenna ... | E-Commerce Solutions Web Marketing Email Marketing | Scoop.it

Nel 2012 il settore dell'e-commerce è cresciuto in Italia del 12%, raggiungendo un valore di 21,1 miliardi di euro.

 

In un Paese in piena crisi economica è un dato che deve far riflettere le aziende e le stesse istituzioni, in particolare i legislatori che oggi pongono, volontariamente o meno, limiti allo sviluppo dell'e-commerce.

 

Grazie alla diffusione dei dispositivi mobili, smartphone e tablet, alla base del mobile commerce, entro il 2015 il 50% della popolazione europea effettuerà acquisti online.

 

A livello mondiale l'e-commerce ha superato nel 2012 i mille miliardi di dollari: un mercato globale nel quale chiunque può e deve concorrere.

 

La Rete impone quindi alle aziende italiane di riconsiderare la loro offerta in chiave internazionale, un'opportunità che richiede però investimenti in promozioni e marketing online, come il social commerce, e strategie di medio termine, pur producendo già ritorni interessanti.

 

Le imprese italiane che vendono online su scala globale hanno ottenuto mediamente il 27% del fatturato dall'estero, ed in particolare dall'Europa.

 

Questo risultato è prodotto nonostante solo il 30% delle imprese disponga di almeno un sito in lingua straniera, con il 45% che vende unicamente in Italia.

 

La Rete può promuovere meglio di qualunque altro media il Made in Italy e la qualità dei prodotti italiani. È necessaria, però, oltre a una maggiore consapevolezza, un'accelerazione del sistema Paese nel suo complesso per sfruttare le possibilità offerte dall'online per rilanciare e sviluppare settori come l'arredamento, l'alimentare, l'editoria e il turismo.

 

Qualità, Rete, Made in Italy e globalizzazione del commercio insieme possono contribuire in modo significativo allo sviluppo delle piccole e medie imprese.

 

Il peso del fatturato estero

 

Presidiare i mercati esteri in modo integrato e coerente con quello domestico si conferma un'attività strategica, oltre che rilevante in termini di fatturato e cruciale per mantenere livelli adeguati di competitività.

 

Le aziende che vendono all'estero senza un'effettiva pianificazione – per esempio solo attraverso il sito in lingua italiana – sono quelle per cui l'export pesa meno sul totale del fatturato, in media il 4%.

 

Gli operatori che predispongono siti in più lingue producono all'estero il 37% del fatturato.

 

I Paesi dell'area Ue sono i mercati principali in termini di vendite internazionali per le aziende italiane, in particolare Francia, Germania e Regno Unito.

 

Le esportazioni sono poi dirette, in misura minore, verso Svizzera, Spagna e altri Paesi del Nord Europa. Per quanto riguarda i mercati extra europei, il 37% delle aziende è molto o abbastanza presente negli Stati Uniti, mentre la presenza è più limitata in Russia (14%) e nei Paesi dell'estremo Oriente quali Giappone, Cina e altri.

 

I Paesi meno serviti dalle aziende italiane sono quelli dell'America Latina e dell'Africa.

 

Leggi tutto l'articolo: http://bit.ly/132cqIv

 

Fonte: http://www.milanofinanza.it

 

A cura di www.fiscosulweb.it

 


Via Luca Taglialatela
more...
No comment yet.
Rescooped by Digitaim Solutions LTD from The MarTech Digest
Scoop.it!

Marketing Automation: Are You Losing Profitable Leads? - Resource Nation

Marketing Automation: Are You Losing Profitable Leads? - Resource Nation | E-Commerce Solutions Web Marketing Email Marketing | Scoop.it
Marketing automation increases marketing efficiency so that you can send the right leads to your sales team at the right time.

 

Condensed...

 

To make marketing automation a success for your business, it must meet a few prerequisites. Here are a few things you need to do before you automate your marketing.

 

1. Create a Functioning Marketing Process: First, you must have a marketing process to automate. The marketing process starts with setting marketing objectives and conducting a situation analysis. From there, you must develop a strategy to communicate to your target market and set metrics that will evaluate the success of this strategy (a.k.a. ROI).

 

2. Utilize a Content Marketing Strategy: If you have your marketing process in place, is content marketing part of your overall marketing strategy? Marketing automation runs on content, and it takes a lot of content to keep it going. You should be able to say “yes” to the above questions before pursuing marketing automation.

 

3. Align Sales and Marketing Teams: As you organize your marketing strategy, you must consider how the sales team fits into the mix. It is important for sales and marketing to understand each other before your company jumps into marketing automation.

 

4. Contact Every Lead: Marketing automation helps businesses create relationships with potential clients when there are too many leads for the sales team to contact personally.


Via CYDigital
more...
CYDigital's curator insight, April 8, 2013 8:25 AM
  • See the article at www.resourcenation.com
  • Receive a daily summary of The Marketing Automation Alert directly to your inbox. Subscribe here (your privacy is protected).
  • If you like this scoop, PLEASE share by using the links below.
  • iNeoMarketing merges marketing automation with content marketing for a powerful lead management solution, configured and managed by our knowledgeable, experienced staff.  Contact us.
Scooped by Digitaim Solutions LTD
Scoop.it!

5 Key Day-to-day Ecommerce Functions - Practical Ecommerce

5 Key Day-to-day Ecommerce Functions - Practical Ecommerce | E-Commerce Solutions Web Marketing Email Marketing | Scoop.it
5 Key Day-to-day Ecommerce Functions
Practical Ecommerce
As ecommerce business owners, we frequently look for something new to help our businesses grow.
more...
No comment yet.
Rescooped by Digitaim Solutions LTD from The MarTech Digest
Scoop.it!

[Infographic] Google vs. Facebook Battle of Online Advertising - e-Intelligence

[Infographic] Google vs. Facebook Battle of Online Advertising - e-Intelligence | E-Commerce Solutions Web Marketing Email Marketing | Scoop.it

Via CYDigital
more...
Penny Liu's comment, May 9, 2013 3:53 AM
interesting way to present your insight! i was really surprised when I look into those chart and facts! i reckon this is useful when it comes to communication mix analysis. the data is really clear it will helps marketers/ companies to compare when they choose their communication tools.
Greg Mudd's comment, May 11, 2013 11:57 AM
while Google is ahead currently, Facebook has been taking a lot of steps to bite into online advertising, by working with several data companies to tie in offline purchase history with online, their introduction of emoticons, etc.
John Grant's curator insight, March 1, 2016 1:16 PM
See the article at www.e-intelligence.inReceive a daily summary of The Marketing Automation Alert directly to your inbox. Subscribe here (your privacy is protected).If you like this scoop, PLEASE share by using the links below.iNeoMarketing merges marketing automation with content marketing for a powerful lead management solution, configured and managed by our knowledgeable, experienced staff.  Contact us.
Rescooped by Digitaim Solutions LTD from Internet Marketing - Social Media
Scoop.it!

E-Commerce e Social: come guadagnare da consumatori - PMI.it

E-Commerce e Social: come guadagnare da consumatori - PMI.it | E-Commerce Solutions Web Marketing Email Marketing | Scoop.it
I Social Media aiutano le aziende a a nuovi clienti e i consumatori a guadagnare sulle vendite: trend e strumenti di affiliation alla Social Media Week.

Via Imprenditore Online
more...
No comment yet.