content is the message
68 views | +0 today
Follow
content is the message
the importance of contents in web communication
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Dai fili al World Wide Web. Il miracolo di Esperanza.

Dai fili al World Wide Web. Il miracolo di Esperanza. | content is the message | Scoop.it
Esperanza è peruviana, ha 70 anni e un canale Youtube con oltre 100 milioni di visualizzazioni. Qualche anno fa ha perso sua figlia per un tumore al seno e da allora ha deciso di tessere il suo dol...
Carolina Lucchesini's insight:

La storia di Esperanza Rosas, la tessitrice peruviana 2.0. Una storia che racconta di come internet possa essere frutto di piccoli miracoli, affascinanti e anche un po' inspiegabili. 

more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

La Innocenti di Lambrate: il fantasma di un'industria che non c'è più

La Innocenti di Lambrate: il fantasma di un'industria che non c'è più | content is the message | Scoop.it
Una giornata di ottobre inoltrato. Non fa ancora freddo, anche se il cielo è grigio e non lascia intravedere nulla se non le nubi dense. Supero un cancello arrugginito e divelto, e rimango a guarda...
more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Bauman: Il futuro non esiste, sta a voi inventarlo

Bauman: Il futuro non esiste, sta a voi inventarlo | content is the message | Scoop.it
Il sociologo incontra la modernità liquida a Meet the Media Guru (Milano).  La rete non è solo uno strumento. E’ uno specchio, che assume i volti che vogliamo darle. Si plasma su di noi, sui nostri...
Carolina Lucchesini's insight:

Bauman mette in guardia dagli effetti collaterali di un uso “non alfabetizzato” della rete e dei socialmedia. Un utilizzo che rispecchia tanti altri aspetti della nostra modernità liquida, online e offline: la paura del diverso, la ricerca del benessere attraverso il simile, il bisogno di creare delle “zone di comfort” che addormentano il senso critico, la sofferenza.

“Non cercate la comodità” – non fatevi usare dalla rete. Usatela voi.

more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Goodbye brand journalism and content marketing…hello DIY corporate media! : PR CONVERSATIONS

Goodbye brand journalism and content marketing…hello DIY corporate media! : PR CONVERSATIONS | content is the message | Scoop.it
more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Studio di un hashtag - Il sito ufficiale del progetto Cowinning

Studio di un hashtag - Il sito ufficiale del progetto Cowinning | content is the message | Scoop.it
All'università l'hashtag si studia, per capirne caratteristiche e utilizzi, e poi lo si prova sul campo e si narra la sua storia
more...
No comment yet.
Rescooped by Carolina Lucchesini from Webdesign Italia
Scoop.it!

Social media writing

Alcuni appunti sulla scrittura professionale nei social media: blog e social network


Via Antonio Fasulo
more...
Carolina Lucchesini's comment, May 31, 2013 7:05 AM
complimenti, davvero interessante!
Carolina Lucchesini's curator insight, May 31, 2013 7:07 AM

Come si scrive sui #socialmedia? Spunti interessanti di @AntonioFasulo #writing 

Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Che traffico su questo sito! Come si fa a generare traffico sul web.

La maggior parte dei siti web muore di morte naturale dopo pochi mesi perché non ha ottenuto consenso o un traffico costante. Abbiamo già spiegato quanto sia importante avere dei contenuti, aggiorn...
more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Quando le mele erano solo frutta: la comunicazione ai tempi di Adriano Olivetti

Quando le mele erano solo frutta: la comunicazione ai tempi di Adriano Olivetti | content is the message | Scoop.it
C’è stato un tempo in cui in una cittadina alle porte di Torino si respirava la stessa aria, densa e fitta, che aleggia oggi alla Silicon Valley.
more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

6 lezioni di blogging firmate da Jack Kerouac

6 lezioni di blogging firmate da Jack Kerouac | content is the message | Scoop.it
Jack Kerouac è il protagonista di questo post. Sì, hai capito bene: l'autore di On the Road e I Viaggiatori del Dharma!
more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Social Media, Technology, Web Design • ExtraGap by Marco Petrosillo

Social Media, Technology, Web Design • ExtraGap by Marco Petrosillo | content is the message | Scoop.it
Marco Petrosillo is an Italian blogger & web developer.
more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

I nuovi profili di Linkedin | Vincos Blog

I nuovi profili di Linkedin | Vincos Blog | content is the message | Scoop.it
LinkedIn ha annunciato l'aggiornamento dei nuovi profili personali.
more...
No comment yet.
Rescooped by Carolina Lucchesini from Glocalnews 2013
Scoop.it!

Aspettando Glocal: le imprese parlano di comunicazione - Varese News

Varese News Aspettando Glocal: le imprese parlano di comunicazione Varese News Questo per fungere da premessa all'edizione 2013 di “Glocalnews”, il festival del giornalismo online di scena dal 14 al 17 dello stesso mese in diversi luoghi della...

Via Glocalnews
more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Effetto Newsroom: il giornalista del futuro è già qui

Effetto Newsroom: il giornalista del futuro è già qui | content is the message | Scoop.it
Che si tratti degli attentati alla Maratona di Boston, dell’uragano Sandy o del terremoto in Emilia Romagna, sempre più spesso, specie nel caso di calamità naturali o incidenti di
more...
No comment yet.
Rescooped by Carolina Lucchesini from News, Code and Data
Scoop.it!

Guide du datajournalisme

Guide du datajournalisme | content is the message | Scoop.it
Le Guide du Datajournalisme dresse un panorama des pratiques du datajournalisme aujourd'hui et donne des repères pour ceux qui veulent se lancer dans cette nouvelle branche du journalisme, à la croisée de l'investigation, du...

Via Pierre Levy
more...
luiy's curator insight, September 5, 2013 11:06 AM

Ce livre est destiné à être une ressource utile pour tous ceux qui pensent devenir datajournaliste ou qui s’intéressent simplement à la discipline.

Beaucoup de gens ont contribué à son écriture et nous nous sommes efforcés de faire ressortir leurs voix et leurs opinions diverses. Nous souhaitions qu’il se lise comme une conversation riche et instructive sur le datajournalisme, les raisons et la manière de le pratiquer.

 

Malheureusement, le simple fait de lire ce livre ne vous apportera pas toutes les connaissances et les compétences requises pour devenir datajournaliste. Cela demanderait une énorme bibliothèque gérée par des centaines d’experts capables de répondre à des questions diverses sur des centaines de sujets différents. Par chance, cette bibliothèque existe : elle s’appelle Internet. Nous espérons plutôt que ce livre vous donnera une idée ce qu’il faut faire pour commencer et des pistes à explorer si vous voulez creuser le sujet. Les exemples et les tutoriels sont fournis à titre indicatif et n’ont pas pour but d’être exhaustifs.

Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

C'era una volta, e oggi più che mai: il brand storytelling.

C'era una volta, e oggi più che mai: il brand storytelling. | content is the message | Scoop.it
Avete mai pensato al vostro brand come a una storia? Se la risposta è si e volete raccontarla, date un'occhiata al nostro post sul brand storytelling.
more...
No comment yet.
Rescooped by Carolina Lucchesini from Social Media Content Curation
Scoop.it!

Measure Your Content Curation Success: A 10 Question Scorecard

Measure Your Content Curation Success: A 10 Question Scorecard | content is the message | Scoop.it

Excerpted from article on Content Marketing Institute:
"in our era of limited time and budget resources, how do you measure the quality of your day-to-day and week-to-week content curation efforts?
As Joe Pulizzi writes, “Your job, like that of a museum curator, is to unearth the best content on the planet in your niche, so that your museum doesn’t close down for a lack of visitors.”

To help you gauge the quality and consistency of your content curation efforts, I’ve created the simple worksheet below. Here, find out how you can use it to score your ability to discover, share, and improve your efforts to create “the best content marketing on the planet” on an ongoing basis.

1. Relevance
2. Uniqueness
3. Context
4. Adding value
5. Concise
6. Visual engagement
7. Organization
8. Efficiency
9. Tracking
10. Serendipity

Here are a few bonus tips for making the most of your use of the content curation scorecard:
- Use three-hole paper
- Scoring Binders and divider tabs
- Commit to consistency
- Make it a group effort
- Comments..."

Each element and final tips are analyzed with more information and some external links to other posts. Read full original article here:
http://contentmarketinginstitute.com/2013/06/measure-content-curation-success-scorecard/

"Content Curation Scorecard for Content Marketing Success" from Roger Parker on SlideShare:
http://www.slideshare.net/RogerParker/rcp-content-curation-checklist

 

 


Via Giuseppe Mauriello
more...
Trini Benito Caldés's curator insight, June 24, 2013 1:11 PM

Útil para trabajar / useful to work with it!

Stephen Dale's curator insight, June 25, 2013 6:09 AM

A usefiul measure of the 10 key parameters that define content curation.

Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Documentari interattivi e partecipati

Documentari interattivi e partecipati | content is the message | Scoop.it
È tempo di portare le storie e i narratori sul web. È tempo di trasformare il web in un medium interattivo fatto da tutti. È tempo di una
more...
No comment yet.
Rescooped by Carolina Lucchesini from Social Media Content Curation
Scoop.it!

Collect, Curate, Communicate: The 3 C's Of Content Curation

Collect, Curate, Communicate: The 3 C's Of Content Curation | content is the message | Scoop.it

This is an informative article by Jeremy Floyd about content curation and useful for novices. Here is an excerpt from it:

"In the past, we had a few channels of information and each channel had a few gatekeepers that sorted, prioritized and reported the information to the public.

 

Today, information-consumers have an endless supply of channels. News, entertainment, gossip and professional development all drain into the same information stream that flows rich throughout the connected world. The gatekeepers have been removed and anyone is free to flow about the stream looking for relevant and useful information.

 

Since people have “clipped” news articles, there has been content curation. Today, however, the information flow is that of a mighty raging river, and it’s easy to get lost in the current. Content curators are effective at managing a series of information pipes and sharing that with their following.

 

1. Collect:
The content curator’s work is never done. Minutes after perusing your RSS reader 20 more articles have been posted and the cycle starts again. In the mainstream news era, the national news came on at precisely the same time every night.

2. Curate:
- Consistent Subject Matter – Because the information flow is swift and always moving, content curators must be consistent with their niche and resist the temptation to follow whims. Define the topics that you are going to cover.
- Direct Communication – Social media has no appreciation for nuance, so as a curator, be direct.
- Filter Consistently – As news editors filtered the news that was worthy of their readership, think about what is relevant to your readership. Filter out the stories that are redundant, irrelevant or boring.

3. Communicate:
- Be human - Bring your voice to your content. Be real.
- Be frequent not a freak when you overpublish..."

Read full original article here:
http://www.jeremyfloyd.com/2013/02/the-abcs-of-content-curation/

 


Via Giuseppe Mauriello
more...
Socius Ars's curator insight, April 14, 2013 9:53 PM

add your insight...

 

 
Kathy Lenard's curator insight, May 2, 2013 10:32 AM

--

AndySernovitz's curator insight, May 7, 2013 1:04 AM

 – 

Rescooped by Carolina Lucchesini from SEO and Social Media Marketing
Scoop.it!

Why Content Marketing is the New SEO

Why Content Marketing is the New SEO | content is the message | Scoop.it

SEO isn’t the same as what it used to be. You can’t just popup an ugly website, throw up mediocre content, and build a few links and expect to rank well. These days you actually have to build a good website, write high quality content that solves peoples’ problems, build thousands of links, and get thousands of social shares.

 

Building thousands of high quality links manually is really expensive and even if you have the money, it will take months if not years to build those links. And if you don’t have anything worth sharing on the social web, you won’t get social shares unless you buy them from spammy accounts.

 

Find Out More: http://www.quicksprout.com/2012/10/22/why-content-marketing-is-the-new-seo/

 


Via Antonino Militello
more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Gestione dei commenti: come trasformare un ring in un’agorà greca

Gestione dei commenti: come trasformare un ring in un’agorà greca | content is the message | Scoop.it
Primo round, secondo round, terzo round... è dura gestire un incontro di boxe sul tuo blog, non credi?
more...
No comment yet.
Scooped by Carolina Lucchesini
Scoop.it!

Il continuum dei contenuti sul web | My web 2.0

Il continuum dei contenuti sul web | My web 2.0 | content is the message | Scoop.it
more...
No comment yet.