Comms
7 views | +0 today
Follow
Comms
Suggestions and inspiration for communication professionals
Curated by Anita Alfonsi
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Anita Alfonsi
Scoop.it!

Violenza sulle donne, la campagna shock

Violenza sulle donne, la campagna shock | Comms | Scoop.it
Arriverà a gennaio alle fermate degli autobus di tutta Italia, ma si è già fatta notare. È l'ultima campagna di Pubblicità Progresso contro la violenza sulle donne, intitolata Punto su di te.
Anita Alfonsi's insight:

Campagna contro la violenza sulle donne. L'ennesima, viene da pensare, visto che negli ultimi mesi alle fermate metro ho visto solo donne martoriate da mariti, padri, fratelli e tutte le sembianze che gli uomini possono prendere.

Stavolta però Pubblicità Progresso si ingegna: manifesti messi alle fermate degli autobus, attesa di 48 ore e risultati che ci si aspettano.

E qui sta la novità: i pubblicitari faranno la vera campagna sulla base della risposta al loro messaggio. Interazione e meta-comunicazione. Notevole! Il primo risultato in questo video http://bit.ly/19NA6BZ

more...
No comment yet.
Scooped by Anita Alfonsi
Scoop.it!

Dumb Ways To Die

Anita Alfonsi's insight:

Dumb ways to die is the campaign commissioned to the Award Winning creative agency McCann by the city's Metro service.

 

Catchy tune, childish animated characters for foolish situations one can die because of: eating rotten pies, having a cobra as a pet, hiding inside a dryer. The ways the carachters are animated is just so funny.

 

PS: Dressing up as a monton in the hunting season is just the best situation created ...

 

Irony to warn people not  to behave in a dumb way when in the metros and very effective communication and channels of distribution.

 

more...
No comment yet.
Scooped by Anita Alfonsi
Scoop.it!

Pharrell Williams - Happy

Pharrell Williams - Happy | Comms | Scoop.it
Pharrell Williams - Happy, the 24 hour music video. A 24 hour of unique content.
Anita Alfonsi's insight:

Great experiment and great visual design for this music video.

 

more...
No comment yet.