Marketing & Publi...
Follow
Find
1.1K views | +0 today
 
Rescooped by CarloMaria Grassi from 6-Traits Resources
onto Marketing & Publicity
Scoop.it!

6-Traits Resources: Mode + Audience + Voice = Orgnanization

6-Traits Resources: Mode + Audience + Voice = Orgnanization | Marketing & Publicity | Scoop.it

The problem with rote memorization of a writing organizational formula is that it has no context.  The kids don't understand why they are using the form.  They just memorize the basics and stumble on. This usually means they know they need five paragraphs: 1 intro 3 body 1 concluding.  Hardly a universal formula for organizing writing. But that's what is usually taught (and often nothing else.) 


Via Dennis T OConnor
CarloMaria Grassi's insight:

that interesting ... 

more...
Dennis T OConnor's curator insight, February 27, 2013 12:22 PM

Here's a brief essay inspired by a conversation in my Online writing class

Nicole Bitar's curator insight, March 3, 2013 9:09 AM

What a great way to organize writing for our students! 

Marketing & Publicity
Marketing, Tourism, Corporate Identity
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Viaggio in Sicilia con il Treno nella Valle dei Templi

Viaggio in Sicilia con il Treno nella Valle dei Templi | Marketing & Publicity | Scoop.it
La proposta è stata inserita nel cartellone unico "Valle dei Templi Summer Festival" che il Distretto Turistico Valle dei Templi sta coordinando e promuovendo come aggregatore di eventi
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Loro Piana’s first year under LVMH ownership turns out modest financials - TheTopTier - The Best in Luxury and Affluence

Loro Piana’s first year under LVMH ownership turns out modest financials - TheTopTier - The Best in Luxury and Affluence | Marketing & Publicity | Scoop.it
Loro Piana has modest gains under its new ownership.
more...
No comment yet.
Rescooped by CarloMaria Grassi from ALBERTO CORRERA - QUADRI E DIRIGENTI TURISMO IN ITALIA
Scoop.it!

LA #CULTURA MUOVE 214 MILIARDI DI EURO IL 15,3% DELLA RICCHEZZA PRODOTTA - ARTICOLO #TURISMO

LA #CULTURA MUOVE 214 MILIARDI DI EURO IL 15,3% DELLA RICCHEZZA PRODOTTA - ARTICOLO #TURISMO | Marketing & Publicity | Scoop.it


Data : 16 giugno 2014

LA CULTURA MUOVE 214 MILIARDI DI EURO, IL 15,3% DELLA RICCHEZZA PRODOTTA

L’EXPORT CULTURALE E’ CRESCIUTO DEL 35% DURANTE LA CRISI  E IL SETTORE HA RAGGIUNTO UN SURPLUS COMMERCIALE CON L’ESTERO DI 25,7 MLD € 

PRESENTATO OGGI ‘IO SONO CULTURA’: STUDIO SYMBOLA E UNIONCAMERE 

CHE ‘PESA’ CULTURA E CREATIVITA’ NELL’ECONOMIA NAZIONALE  


Via ALBERTO CORRERA
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

15° INTERACTIVE KEY AWARD: Il Gruppo Media Key assegna i riconoscimenti assegnati ai migliori lavori veicolati su web e dispositivi mobile | MarketingJournal

15° INTERACTIVE KEY AWARD: Il Gruppo Media Key assegna i riconoscimenti assegnati ai migliori lavori veicolati su web e dispositivi mobile | MarketingJournal | Marketing & Publicity | Scoop.it
Il riconoscimento ideato dal gruppo editoriale Media Key giunge alla quindicesima edizione e mostra le eccellenze della creatività italiana nella
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

53 Ways To Get Even More Nutella In Your Mouth

53 Ways To Get Even More Nutella In Your Mouth | Marketing & Publicity | Scoop.it
Hey fellow Nutella lovers, we've got just the thing that'll make your week, your month... maybe your year. It involves a lot of Nutella.
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Pottery and Ceramics of Sicily - The Hotel Specialist

Pottery and Ceramics of Sicily - The Hotel Specialist | Marketing & Publicity | Scoop.it
Maiolica is Italian tin-glazed pottery made in dazzling colours. New methods for making varied colours of glazes were initially brought to Sicily by the Ara
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Cover Story: Roz Chast Celebrates Mother's Day

Cover Story: Roz Chast Celebrates Mother's Day | Marketing & Publicity | Scoop.it
“There must be some long German compound word for the feelings that most people have about their parents,” says Chast.
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Marketing e Psicologia: quando il colore influenza gli acquisti - Inside Marketing

Marketing e Psicologia: quando il colore influenza gli acquisti - Inside Marketing | Marketing & Publicity | Scoop.it
Una ricerca dell'Università di Winnipeg in Canada ha dimostrato che i colori hanno un forte potere nelle nostre scelte d'acquisto.
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Cover Story: Paris Versus New York, by Charles Berberian

Cover Story: Paris Versus New York, by Charles Berberian | Marketing & Publicity | Scoop.it
“The ambience in the street, the way people dress—New York has infiltrated Paris, and vice versa.”
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Premio Europeo di Architettura Ugo Rivolta 2013 » 26 – NUNZIO GABRIELE SCIVERES – A2M Social housing, Marina di Ragusa (IT)

Premio Europeo di Architettura Ugo Rivolta 2013 » 26 – NUNZIO GABRIELE SCIVERES – A2M Social housing, Marina di Ragusa (IT) | Marketing & Publicity | Scoop.it
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Torre di controllo, Marina di Ragusa_Maria Giuseppina Grasso Cannizzo - di Elisabetta Fragalà - presS/Tletter « presS/Tletter

Torre di controllo, Marina di Ragusa_Maria Giuseppina Grasso Cannizzo - di Elisabetta Fragalà - presS/Tletter « presS/Tletter | Marketing & Publicity | Scoop.it
La torre di controllo del porto di Marina di Ragusa, progettata da Maria Giuseppina Grasso Cannizzo, ricerca l’essenza della materia. L’eleganza con cui i materiali sono utilizzati e accostati fra loro fa sì che l’oggetto architettonico richiami a sé l’attenzione per la sua bellezza.
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Il SEO è morto? Ecco come funziona Hummingbird

Il SEO è morto? Ecco come funziona Hummingbird | Marketing & Publicity | Scoop.it
Trova le risposte a domande a cui non avevi neanche pensato...Quando a maggio Google ha introdotto [[Knowledge Graph]] sono rimasto assolutamente affascinato da quello che s
more...
No comment yet.
Rescooped by CarloMaria Grassi from ALBERTO CORRERA - QUADRI E DIRIGENTI TURISMO IN ITALIA
Scoop.it!

Da dove le OTA attingono i loro visitatori? #turismo

Da dove le OTA attingono i loro visitatori? #turismo | Marketing & Publicity | Scoop.it
Les moteurs de recherchent apportent en moyenne 24% du trafic des sites d'agences de voyage en ligne, selon le 15ème baromètre JDN / Kantar Media Compete France. Toutefois, la répartition des sources d'audience varie nettement d'un voyagiste en ligne à l'autre.

Via Thomas Yung, ALBERTO CORRERA
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Three of Italy's Best Infiorata Festivals. The Tradition of Making Carpets of Flowers

Three of Italy's Best Infiorata Festivals. The Tradition of Making Carpets of Flowers | Marketing & Publicity | Scoop.it
During May and June, Infiorata festivals are held in various Italian towns.
CarloMaria Grassi's insight:

... Noto just two steps ahead La Moresca maison de charme

more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Decreto Cultura e Turismo (with image, tweets) · robertamilano

Incentivi fiscali per digitalizzazione imprese turistiche, meno burocrazia e molto altro. Il Governo vuole governare davvero questi settori e tenerli uniti, anche nel decreto, è altro segnale importante.
CarloMaria Grassi's insight:

Cultura & Turismo insieme ....

more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Google's Eric Schmidt: How the 'New Digital Age' Is Reshaping the World

Google executive chairman Eric Schmidt and Google Ideas director Jared Cohen sit down with Condoleezza Rice at Stanford Business School to discuss ideas, technology, politics, and the future.
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

The Crossroads of Should and Must — Medium, Long — Medium

The Crossroads of Should and Must — Medium, Long — Medium | Marketing & Publicity | Scoop.it
There are two paths in life: Should and Must. We arrive at this crossroads over and over again.
CarloMaria Grassi's insight:

that's a must read ....

more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

La Scala Infiorata tra le più colorate al mondo

La Scala Infiorata tra le più colorate al mondo | Marketing & Publicity | Scoop.it
La Scala Infiorata tra le più colorate al mondo
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Motivation Monday: Get It Done

Motivation Monday:  Get It Done | Marketing & Publicity | Scoop.it
The difference between a successful person and others is not a lack of strength, not a lack of knowledge, but rather a lack of will." - Vince Lombardi It doesn't matter how intelligent you are, or ...
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Se solo avessimo ascoltato Buffett 5 anni fa!

Se solo avessimo ascoltato Buffett 5 anni fa! | Marketing & Publicity | Scoop.it
Cinque anni fa: il mercato in piena crisi, il panico dilagava tutti erano convinti di una fine in stile Armageddon. Tranne uno, lui, Warren Buffett.
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

Schillaci rappresentante Sito Unesco del Val di Noto

Schillaci rappresentante Sito Unesco del Val di Noto | Marketing & Publicity | Scoop.it
Schillaci rappresentante Sito Unesco del Val di Noto
more...
No comment yet.
Scooped by CarloMaria Grassi
Scoop.it!

World Airport Awards 2014 - The Hotel Specialist

World Airport Awards 2014 - The Hotel Specialist | Marketing & Publicity | Scoop.it
Millions of flyers cast their votes for the World Airport Awards and have given the top spot to Singapore’s Changi Airport for the second year in a row. It
more...
No comment yet.