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Come indicizzare il proprio blog su Google nel 2013?

Come indicizzare il proprio blog su Google nel 2013? | Internet per le aziende | Scoop.it

Via ROBERTO P. TARTAGLIA, web writing
Stefano Laborius's insight:

Dall'articolo: "l futuro della SEO nel 2013 si baserà sul riconoscimento non soltanto di ciò che abbiamo già “dichiarato” essere nostro, ma delle diverse risorse che abbiamo prodotto e produrremo nel web: prima siamo passati all’ancoraggio dei nostri contenuti, ovvero del nostro sito, adesso passiamo all’ambiente esterno e alla identificazione degli autori!"

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ROBERTO P. TARTAGLIA's curator insight, January 21, 2013 1:37 AM

Quelli che vogliono capire profondamente le dinamiche SEO (ottimizzazione di un sito per i motori di ricerca) e sono interessati ai fattori più importanti e influenti che condizioneranno le SERP (pagina di risultati ricerca) di Google nel 2013, si devono mettere in testa di cambiare approccio.

 

La chiave del successo: l’Authorship.

 

Le novità si basano soprattutto sul modo di attribuire “autorità” a ciò che pubblichiamo. Infatti, i concetti che si sono già pienamente affermati in questo anno, e lo faranno sempre di più nel 2013, saranno essenzialmente basati sull’Authorship.

 

Ma cos’è l’Authorship?

 

Dall’inglese “Fonte”, è il sistema con cui si può dichiarare come proprio un determinato contenuto web. Questo sistema è stato sponsorizzato da Google e può essere implementato seguendo direttamente le loro linee guida (https://plus.google.com/authorship).

 

Il futuro della SEO nel 2013 si baserà sul riconoscimento non soltanto di ciò che abbiamo già “dichiarato” essere nostro, ma delle diverse risorse che abbiamo prodotto e produrremo nel web: prima siamo passati all’ancoraggio dei nostri contenuti, ovvero del nostro sito, adesso passiamo all’ambiente esterno e alla identificazione degli autori.

 

L’Authorship è la prima cosa da sviluppare, quindi.

 

Cercate sempre di citare anche il vostro profilo di Google+ quando pubblicate un contenuto al di fuori del vostro sito: questo, semplicemente, rimarcherà il fatto che “voi” siete stati tirati in causa in quell’argomento e di conseguenza si suggerirà a Google un’identità.

 

Utilizzate sempre il nome del vostro profilo di Google Plus: cambiare nome, diversificando l’anchor text come facciamo nella link popularity è una cosa sbagliata, perché in questo caso vogliamo proprio che il testo rispecchi esattamente la nostra autorità.

 

 

Leggi tutto: http://francescogavello.it/seo-authorship?+Blogosfera)

 

 

a cura di ROBERTO P. TARTAGLIA: giornalista e scrittore indipendente. Fondatore di www.viverediscrittura.it, il primo sito per imparare a diventare scrittori indipendenti. Il suo sito personale dove trovare i suoi libri e i suoi videopost è http://www.robertotartaglia.com.

web writing's curator insight, January 21, 2013 2:46 AM

Ottima analisi su come l'indicizzazione di un blog su Google sta cambiando. Parola d'ordine: "essere autorevoli", con tutte le implicazioni del caso... 

ROBERTO P. TARTAGLIA's comment, January 22, 2013 1:42 AM
Finalmente, dopo un periodo in cui l'attenzione s'è focalizzata più sul mezzo di trasmissione, ora si sta tornando a considerare il contenuto dell'informazione. La sua qualità. Ripeto: finalmente!
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“Solo investimenti in ricerca salveranno le Pmi” - La Repubblica

“Solo investimenti in ricerca salveranno le Pmi” - La Repubblica | Internet per le aziende | Scoop.it
La Repubblica “Solo investimenti in ricerca salveranno le Pmi” La Repubblica Non ci sarebbe bisogno di scomodare gli economisti del Fondo monetario internazionale per capire limiti e rischi delle Pmi italiane, Il Fmi sostiene che non è più il costo...
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Lo stato del Content Marketing nel 2013 [Report]

Lo stato del Content Marketing nel 2013 [Report] | Internet per le aziende | Scoop.it
Se dovessimo pensare ad una strategia promozionale online oggi, probabilmente vi verrebbero in mente le seguenti strategie: SEO Email Social Media Mobile PPC Tra queste discipline, quella che più sta riscuotendo successi e crescita, anche perché...

Via web writing
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Is Your Business Going Google? New Google+ Features Released. | The Social Media Hat

Is Your Business Going Google? New Google+ Features Released. | The Social Media Hat | Internet per le aziende | Scoop.it

Google has released several new features for businesses to better utilize Google+ and Hangouts for internal business communication... but there's a cost.


Via Mark Mayhew
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Le Aziende e i Social Media. I risultati completi della ricerca Lundquist - Le Aziende InVisibili

Le Aziende e i Social Media. I risultati completi della ricerca Lundquist - Le Aziende InVisibili | Internet per le aziende | Scoop.it
E' stata diffusa oggi la sesta e ultima parte del Lundquist Social Media Awards 2012, una serie di studi approfonditi e innovativi sulle modalità di utilizzo dei social media per la comunicazione istituzionale.

Via Gianluigi Spagnoli, Carlo Mazzocco
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How to Use Hashtags in Your Social Media Marketing | Social Media Examiner

How to Use Hashtags in Your Social Media Marketing | Social Media Examiner | Internet per le aziende | Scoop.it
How to use hashtags in your social media marketing to create successful campaigns and maximize your exposure across all social media channels.

Via David Blundell
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David Blundell's curator insight, February 22, 2013 1:03 AM

You probably know this already but a great reminder anyway . . .

Neil Wilkins's curator insight, February 22, 2013 3:58 AM

Less is more and you don't have to use # in every tweet. But when the time and place are right, these are some great tips to make it work well.

Minna Kilpeläinen's curator insight, February 22, 2013 1:00 PM

Useful advice.

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Come calcolare il ROI di un blog aziendale?

Come calcolare il ROI di un blog aziendale? | Internet per le aziende | Scoop.it

Comunicare attraverso i social media sembra essere diventata una questione fondamentale per molte aziende. Se ne fa un gran parlare e come spesso accade, l’eccessivo volume di informazioni finisce per confondere i destinatari del messaggio: imprenditori e professionisti. Così, quella che doveva essere una soluzione si trasforma in un problema. Il problema di individuare la strategia più adatta, di evitare “scivoloni” in mondovisione con inutili gaffe (#socialfail) e non ultimo, il problema di misurare con precisione l’impatto finale sui profitti. Ora, dopo un primo stordimento, sempre più aziende sembrano aver concentrato le loro attenzioni sull’unica cosa che possono valutare con certezza: il ritorno sull’investimento. Resta il problema del come. Come misurare con precisione i risultati di un’attività di comunicazione online? Like? Follower? Condivisioni?


Via Mauro Migli
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Five examples of social media marketing excellence

Five examples of social media marketing excellence | Internet per le aziende | Scoop.it
To celebrate the launch of our new digital marketing and ecommerce awards, #TheDigitals, I've rounded up five brilliant examples of innovation in social media.

Via Simply Friday
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Simply Friday's curator insight, February 6, 2013 11:22 AM

These come from copanis with a little more budget than the average small business owner but they should give you an insight into the kind of things that you can do with a little imagination...

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8 Ways to Instantly Improve the Quality of Your Marketing Content | HubSpot

8 Ways to Instantly Improve the Quality of Your Marketing Content | HubSpot | Internet per le aziende | Scoop.it

Excerpted from article on HubSpot:

"The need to create high-quality content, however, has put many marketers in a difficult situation: high-quality content takes a long time to create, and many just don't have the time to do it.

While it'd be nice to say, "tough noogies, find the time," that's neither realistic nor helpful. So instead, I've opted to brainstorm a list of very quick things that don't add on much time to your content creation process, but will instantly elevate the quality of the content you create.

 

1) Fact Check:
While being accurate may not actively add anything to the quality of your content, inaccuracy in your content deals a mighty blow to content quality. Set yourself apart as the industry standard for unbiased, factually correct content -- the stuff your readers can always rely on. That kind of reputation is how thought leaders are born, and it elevates you next to your competitors.

2) Include Data That Backs Up Your Points:
When you're trying to convince your readers of something, data is a quick way to build instant credibility and convince your reader that -- to put it bluntly -- you know what the heck you're talking about.

3) Find Examples That Illustrate Your Points:
Just like supporting data points can help you strengthen your case, using examples -- whether you're coming up with hypothetical situations or, even better, using real ones -- can lend a lot of clarity to confusing concepts for your readers.

4) Use Visuals to Illustrate Points:
A picture's worth a thousand words.

5) Get Quotes From Thought Leaders and Subject Matter Experts:
No one is an expert in everything. But the content creator's dilemma is that they're often asked to create content around subjects they only know only a little bit about. That poses a problem for content quality, to be sure. But the best way to get around this -- and this will make your life so much easier when writing about things you don't fully understand -- is to reach out to a subject matter expert or thought leader in the space.

6) Remove Any Jargon:
High-quality content is easy to understand. Jargon, however, is decidedly not easy to understand. Remove any gobbledygook from your content before publishing it to ensure any of your readers can easily understand what you're talking about.

7) Do Some Formatting, and Incorporate High-Quality Visuals:
Add some bullet points, some numbers, some bold headers, and some images to make your content look much more palatable, and much more high-quality. Not only does formatting and images make your content higher in quality, but it also makes it more engaging and shareable, too.

8) Have Someone Edit and Proof:
A proofreader will look through your content and correct minor errors, like misspellings, misplaced commas, that sort of thing. This is important, sure, but it's no replacement for a good edit. An editor will actually work with you on the storyline, the phrasing, the order of your points, and help identify what's missing. If you want to instantly increase the quality of your content, hire a freelance editor..."

Read full original article here:
http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/34104/8-Ways-to-Instantly-Improve-the-Quality-of-Your-Marketing-Content.aspx

 


Via Giuseppe Mauriello
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Robin Martin's curator insight, March 30, 2013 7:46 AM

Thank you! This is quite helpful!

 

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Come Creare una Relazione con i Fan: Il Caso Starbucks

Come Creare una Relazione con i Fan: Il Caso Starbucks | Internet per le aziende | Scoop.it
Creare una relazione duratura con i propri fan sui social media non è semplice! Vediamo come Starbucks ha trasformato i fan in una fonte di entrate.

Via Carlo Mazzocco
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Computer Design Srl's comment, February 6, 2013 3:12 AM
Ho letto articoli dove si sottolineavano le sconfitte dei social. Io sono convinto che lo scopo principale e' quello di tenere rapporti con i nostri clienti e non usare lo strumento come esclusivamente una campagna pubblicitaria. Concordo con te AgenziaPerdona.... scoprite cosa e come copiare Starbucks!
Carlo Mazzocco's comment, February 6, 2013 4:35 AM
Grazie a tutti per i vostri commenti :)
CristianMazzoni's curator insight, February 9, 2013 8:04 AM

Un bell case-study portato in evidenza da Carlo Mazzocco in questo post, da tenere sempre in mente quando si parla di strategie e web 2.0. La verità del successo, secondo il mio personale punto di vista, oltre che un'ottima gestione dei social e applicazione; il segreto viene da monte, ovvero dalla dinamicità o meglio dalla "mentalità aziendale" all'interno dell'impresa. Quanto più un'impresa riesce a captare e percepire le esigenze dei propri clienti semplicemente ascoltando cosa dicono e pensano tramite l'utilizzo delle stesse "armi" adottate dai clienti, quanto più sarà facile interfacciarsi in modo armonico con i propri fans, stabilendo un contatto di tipo mix "pull/push", (pull: sono i clienti a cercare e informarsi delle novità), l'errore nella vecchia metodologia è quello della ricerca ossessiva di tecniche "push" (tirare l'informazione verso di me). Si deve cercare di farsi "trasportare dalla corrente", capire il flusso di direzione e correggerlo qual'ora sia necessario;

si formerà un feeling spontaneo e un mix di sinergie che faranno emergere una co-relazione tra i soggetti ancor più solida e profonda.......

#Starbucks insegna!

 
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The Power Of Facebook Promoted Posts

The Power Of Facebook Promoted Posts | Internet per le aziende | Scoop.it
With a desire to get more users paying to reach their customers, Facebook created Promoted Posts last year as an “easy button” advertising solution to overc ...

Via Genevieve Lachance
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How To Rank #1 In Google: The Best Of Matt Cutts 2012 ...

How To Rank #1 In Google: The Best Of Matt Cutts 2012 ... | Internet per le aziende | Scoop.it
Either way, you're not going to get much better advice about what Google is looking for from sites than you'll get from Google itself. Following are some of the best Matt Cutts videos of 2012.

Via KarenDaniels.com
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Campagne Pubblicitarie Con Google AdWords: Consigli Utili!

Campagne Pubblicitarie Con Google AdWords: Consigli Utili! | Internet per le aziende | Scoop.it
Campagne Pubblicitarie Con Google AdWords: Consigli Utili! Parole chiave al singolare o plurale? Separare campagne display e search? Leggi il post!

 

Chiunque oggi può aprire in pochi minuti una campagna pubblicitarie online utilizzando Google AdWords, ma capire a fondo il funzionamento di questo sistema ed utilizzarlo in maniera intelligente richiede ore di esperienza e test sul campo, oltre che studio del mondo dell’advertising online pay per click.

Anche oggi voglio condividere con i lettori di Monetizzando alcuni consigli brevi e pratici per sfruttare al meglio Google AdWords in fase di creazione di una campagna pubblicitaria.


Via Mauro Migli
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Roberto Vigiani's curator insight, February 2, 2013 12:22 AM

Aggiungerei partire con campagne a riccio che performano meglio e non lasciare in pausa cosa non funziona (gruppi, annunci, keywords) ma eliminarli per non compromettere il quality score dell'account!

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Content Marketing, il contenuto dà forma al contenitore ...

Content Marketing, il contenuto dà forma al contenitore ... | Internet per le aziende | Scoop.it
Avevo chiuso il 2012 dicendo che il 2013 sarebbe stato l'anno dei contenuti e in effetti pare che sia vero. Ormai tutti dicono che una delle azioni più efficaci che si possano mettere… Read More →
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Torna l'Ecommerce Day, appuntamento con il commercio elettronico - ZipNews

Torna l'Ecommerce Day, appuntamento con il commercio elettronico - ZipNews | Internet per le aziende | Scoop.it
Torna l'Ecommerce Day, appuntamento con il commercio elettronico
ZipNews
Ecommerce Day Torino 2014.
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15 Important Tips To Help You Keep Your Customers

15 Important Tips To Help You Keep Your Customers | Internet per le aziende | Scoop.it

Excerpted from article:
"According to the Harvard Business School, increasing customer retention rates by 5 percent increases profits by 25 percent to 95 percent.
In order to help you increase your own retention rates, we’ve compiled a list of our 15 favorite tips (backed by academic research and case studies) on increasing customer loyalty, divided into five easy-to-browse sections.

- Communication
It’s hard to create loyal customers if they aren’t paying attention to you. Given this fact, below are our favorite bits of research on clear communication with customers.
1. Stand for something;
2. Utilize positive social proof;
3. Invoke the inner ego;

- Selling
If customers don’t enjoy your selling process, they’ll likely never do business with you again. Thus, selling to customers the “correct” way is an integral part of creating customer loyalty. Below are a few studies to help you improve the process.
4. Use the words they love to hear;
5. Reduce pain points and friction;

- Reciprocity
Reciprocity is the social construct that makes the world go ’round… or in your case, keeps your customers coming back. The premise is simple: Go above and beyond for customers and get rewarded with repeat business. The execution, however, can be trickier, so below is a compilation of interesting research on how to improve reciprocity with your customers.
6. Realize that budget is negligible;
7. Utilize surprise reciprocity;
8. Make it personal;

- Support
This one is a no-brainer: You can’t create a tribe of loyal customers without an exceptional customer service experience that keeps them coming back. In this section, we’re going to bust a few customer service myths wide open, as well as tackle some important things you need to keep in mind when offering support online.
9. Speed is secondary to quality;
10. Customers enjoy businesses who know them;
11. Choose the right platform;
12. Make it a communal effort;

- Loyalty Programs
The key to creating customer loyalty programs that work is to know why customers use them and what gets customers to keep using them. Below you’ll find consumer research that answers these questions.
13. Get people started;
14. Get ideal customers to be VIPs;
15. Label your customers..."

Each tip is analyzed with more information. Read full article here:
http://www.convinceandconvert.com/social-media-marketing/15-important-tips-to-help-you-keep-your-customers/

 


Via Giuseppe Mauriello
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Rim Riahi's curator insight, March 13, 2013 10:56 PM

According to the Harvard Business School, increasing customer retention rates by 5 percent increases profits by 25 percent to 95 percent.
In order to help you increase your own retention rates, we’ve compiled a list of our 15 favorite tips (backed by academic research and case studies) on increasing customer loyalty, divided into five easy-to-browse sections.

Gaurav Pandey's curator insight, March 14, 2013 4:42 PM

Excellent post.

 

I'd like to add a few thoughts here: 

 

Customer retention is all about value creation and engagement. Don't make it all about your brand, some fun and entertainment such as polls, infographics, sweepstakes, pictures, videos etc. go a long way in retaining interest in your brand.

 

With the overload of one-dimensional posts on social pages of brands, it's even more important for marketers to go that extra mile  to gauge the pulse of your community. That said, you have to build a community first.

 

Social networks and communities are different, although there may be some overlap. It's these communities which will really provide momentum to your campaigns. By brining like-minded people together as part of these communities, businesses come across as more transparent and supportive than agressive. This is because in a community individuals come together and that gives them the power to decide collectively, to spread the word and take actions which are not forced on them.


If brands recognise this, they will understand that building communities and not just social networks is the way forward. Community building takes more than a few promoted posts and luring customers in with discount coupons, it takes sustained effort at building trust. And if a company manages to achieve this, the rewards are plentiful as their customers will then act as their brand ambassadors helping spread the message organically.

 

So my advice to marketers is be open, be responsive, be socially responsible and build trust through sustained effort. 

Please let me know your thoughts.

 

Cheers! 

Steve Bosworth's curator insight, March 26, 2013 9:47 PM

Excellent piece - read Convince and Convert #leadership 

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LA JOB APPLICATION NON CONVENZIONALE

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Job application e cravatta. Un binomio tra i più formali della storia del costume mondiale. Tant'è che di fronte ad un amico inaspettatamente incrociato in cr

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Calculating Social Media ROI : 4 Effective Ways

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It has become the great debate in social media marketing: “What’s the ROI? How do you measure it?” Or more directly put: “Does it work? How can you tell?

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javier gil's curator insight, February 23, 2013 6:15 PM

add your insight...

Alexis DORANGE's curator insight, February 24, 2013 9:43 AM

4 different ways to get your Social Media ROI, from direct calculation to relative estimation.

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Aziende B2B e marketing: le priorità di investimento per il 2013 sono digitale, social ed eventi

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Dal punto di vista dei budget complessivi di marketing, il 2013 sarà per le aziende ...

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Paola Frateschi's curator insight, February 6, 2013 10:05 AM

Nel nostro blog http://www.wiseup.it/aziende-b2b-e-social-media abbiamo più volte parlato di aziende B2B e new marketing, focalizzando l'attenzione sulla maggiore propensione di quest'ultime nell'utilizzare i nuovi media ed i canali digitali. Si sta diffondendo la necessità di investire in una comunicazione crossmediale per rafforzare l'identità dell'azienda ed aumentare autorevolezza e notorietà del brand.
In questo scenario di profondi cambiamenti il 2013 vedrà sicuramente molte aziende b2b investire in content marketing ed aumentare i propri investimenti nel social media marketing...

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Pinterest è diventato un formidabile trampolino di lancio per le aziende (grandi, medie e piccole, locali e non) che sono riuscite a tradurre emozioni in immagini accattivanti. Ma per avere riscont...

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Blog aziendale - Consigli su come bloggare con successo | PR - Popularity Reference GmbH Italia

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Consigli su come bloggare con successo sul blog aziendale della PR Popularity Reference GmbH.

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Tyler Durden’s 8 Rules of Innovation | Lateral Action

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Via Silvia Toffolon
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Silvia Toffolon's curator insight, February 2, 2013 12:36 PM

We all want to do remarkable things, and lead remarkable lives.

No one wants to spend the day engaged in mundane productivity in pursuit of a meaningless consumer existence. Certainly not you, right?

So why do we find it so hard to break out of our rut and do truly innovative things?

Because it’s hard. Because it often requires us to significantly alter our perspectives and step outside our comfort zones.

It’s almost like becoming another person.

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Le aziende italiane non stanno utilizzando Pinterest [Ricerca]

Le aziende italiane non stanno utilizzando Pinterest [Ricerca] | Internet per le aziende | Scoop.it
Le immagini e i video hanno sempre più importanza quando si parla di comunicazione. Eppure le aziende italiane non sembrano prestare molta attenzione a questi media. È quanto emerge dalla ricerca L...
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Come creare un blog di successo (grazie a domande e risposte)

Come creare un blog di successo (grazie a domande e risposte) | Internet per le aziende | Scoop.it

Se vuoi creare un blog di successo, devi essere appassionatamente curioso circa l’argomento che stai coprendo. Questo, in estrema sintesi, è il punto centrale del Mozinar “Blogging Like You Mean It“ tenuto da TannerC qualche settimana fa, e ripreso poi sul SEOmoz blog in un post dal titolo “How To Blog Successfully About Anything“: eccotelo tradotto (liberamente) in italiano dal sottoscritto.


Via Mauro Migli
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Marketing tradizionale vs marketing digitale.

Forrester, società di ricerca, ha rilasciato un’analisi che prevede che il ‘marketing digitale’ perderà il suo prefisso per diventare solo ‘marketing’ nel 2013.

Stefano Laborius's insight:

"Questa ricerca ha scatenato gli addetti ai lavori di tutto il mondo: marketing che sono d’accordo con le previsioni e coloro che credono che il digitale dovrebbe continuare ad essere trattati come disciplina separata."

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