Focus on Green Me...
Follow
Find
25.7K views | +12 today
Focus on Green Meetings & Digital Innovation
Sustainability & Social Media Strategy in the Event, Tourism and Hospitality Industry
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

I convention bureau nazionali d’Europa si alleano per rafforzare il posizionamento del continente sul mercato degli eventi

I convention bureau nazionali d’Europa si alleano per rafforzare il posizionamento del continente sul mercato degli eventi | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

L’idea è stata di Eric Bakermans e Matthias Schultze, a capo rispettivamente dei convention bureau di Olanda e Germania, che un anno fa hanno lanciato l’iniziativa di un’alleanza strategica fra convention bureau nazionali che favorisse la collaborazione e la condivisione di informazioni e conoscenza per rafforzare il posizionamento delle singole destinazioni e dell’Europa in generale sul mercato globale degli eventi.

more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Eventi Sostenibili: La Maratona di Venezia ottiene la certificazione UNI ISO 20121:2012

Eventi Sostenibili: La Maratona di Venezia ottiene la certificazione UNI ISO 20121:2012 | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
Si svolgerà domenica 26 ottobre ed è una delle prime manifestazioni sportive in Italia ad ottenere lo status di evento green secondo lo standard internazionale ISO 20121:2012 Event Sustainability Management System. TÜV Rheinland Italia uno dei partner scelti per seguire l’iter di certificazione.
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Nasce #PadovaSocial, da hashtag a community per lo storytelling del territorio padovano

Nasce #PadovaSocial, da hashtag a community per lo storytelling del territorio padovano | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

Un hashtag per la città

#PadovaSocial è un progetto di valorizzazione di tutta la narrazione “social” che riguarda il territorio di Padova. Ispirati dalla “best practice” di #TriesteSocial abbiamo voluto importare un’idea e mettere in pratica nella nostra città un’iniziativa in grado di raccogliere tutto quanto viene detto su Padova. Le segnalazioni degli eventi, la condivisione delle emozioni di chi agli eventi partecipa, il racconto di come gli abitanti, i viaggiatori o city users vivono ed utilizzano la città, i  post di bloggers e le fotografie di instagramers, uniti in una piattaforma unica per far emergere in un racconto a più voci l’energia della città.

#PadovaSocial è innanzitutto un hashtag ed in quanto tale è uno strumento di aggregazione dei contenuti, in questo caso inerenti il territorio. Altri “sotto-hashtag” verranno promossi per facilitare la ricerca di contenuti in base agli interessi dell’utente.

more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

What's Hot: Fun and Games Ideas from IMEX America 2014

What's Hot: Fun and Games Ideas from IMEX America 2014 | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
When guests attend the same corporate events annually, it's important to keep their experience fresh and exciting. Fun and games entertain during social events, make great energizers, and add variety to team building and training.

Here are 6 fun ideas from in and around IMEX America 2014:http://ow.ly/DaJVh ;
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Alidays lancia Fluid Travel (GuidaViaggi.it)

Alidays lancia Fluid Travel (GuidaViaggi.it) | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

Diecimila esperienze digitalizzate (in Partnership con il Politecnico di Milano). 
In “Fluid” sono state digitalizzate 10mila esperienze, da intendersi ispirazioni di viaggio. Mentre si naviga sulla piattaforma l’itinerario si compone, attingendo alla tecnologia semantica e facendo incontrare l’agente con l'utente.
“L’idea nasce digitale, ma parla d’integrazione tra online e offline – continua il manager -. Un viaggio nasce da un piatto, da una canzone, dall’incontro con una cultura e il viaggiatore si crea un’aspettativa. Durante la composizione, però, molti aspetti cambiano. Con questa piattaforma la ‘macchina’ fa proposte che il consulente potrà tradurre in prenotazioni, alla fine ne uscirà un valore che sarà la soluzione definitiva”. Cioè il meglio delle scelte opzionate, modificabili sempre e ricomponibili, persino condivisibili sui social media come per “salvare una ricerca” e renderla pubblica, per fermarla e renderla nota ad altri.

more...
No comment yet.
Rescooped by Maria Cristina Terenzio from Time to Learn
Scoop.it!

Twipho : un moteur de recherche de photos pour Twitter

Twipho : un moteur de recherche de photos pour Twitter | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

En quelques années, la recherche sur Twitter s’est bien améliorée. Le site web propose une recherche bien pensée qui permet de ne visualiser que les photos, les vidéos ou les actualités partagées sur le réseau social. Pour aller plus loin, certains outils tiers utilisent l’API Twitter pour proposer une présentation plus ergonomique des résultats. C’est notamment le cas de Twipho, un outil pratique qui permet de rechercher des photos sur Twitter à l’aide d’un mot clé.


Via Frédéric DEBAILLEUL
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

8 Etourism Stats to Consider for 2015

8 Etourism Stats to Consider for 2015 | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
Here are 8 impactful statistics to ponder in the realm of online travel & hospitality. Which one surprises you most?
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Twitter, il nuovo flusso dei tweet è in base agli interessi

Twitter, il nuovo flusso dei tweet è in base agli interessi | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
Dopo una fase di testing, Twitter annuncia che il flusso dei tweet che visualizziamo comprenderà anche tweet di persone che non seguiamo
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Google Glass e turismo digitale, arriva la app “OK Venice!”

Google Glass e turismo digitale, arriva la app “OK Venice!” | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
A Venezia è stata presentata la app per i Google Glass “OK Venice!”, un’innovativa guida turistica per la visita in realtà aumentata della città lagunare.
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Can Technology Make Your Attendees Healthier? - Plan It On a Post-It.

Can Technology Make Your Attendees Healthier? - Plan It On a Post-It. | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
What if you can make your attendees a little healthier with the use of technology? There has been an increased focus on ensuring the balance of mind, body, and soul with attendees, how can technology help each attendee healthier?
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

A Scientific Guide to Writing Great Tweets: How To Get More Clicks, Retweets and Reach

A Scientific Guide to Writing Great Tweets: How To Get More Clicks, Retweets and Reach | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
Make Twitter content go further! The words, timing, frequency, formatting, hashtags, voice, tone and more that go into writing great Tweets.
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

How to Improve Your #Facebook News Feed #Visibility |

How to Improve Your #Facebook News Feed #Visibility | | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
Are you tired of your posts getting buried in the Facebook news feed? This article shows how to adjust Facebook tactics to get more news feed visibility.
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

A Simple Guide to Being Green vs. Greenwashing | Cvent

A Simple Guide to Being Green vs. Greenwashing | Cvent | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

It's the hospitality industry's version of trick or treat. On one hand you have venues and suppliers who truly make an effort to operate sustainably and work with planners to reduce the carbon footprint of events. On the other are organizations and vendors who give great PR speak about being "green" without truly making an effort.

How do you tell the difference between the greenwashers and the truly eco-friendly?

Continue reading here: http://blog.cvent.com/blog/kristi-sanders/a-simple-guide-to-being-green-vs-greenwashing

more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Cambiamo il nostro solito modo di (non) parlare di #ROI

Cambiamo il nostro solito modo di (non) parlare di #ROI | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
Smettiamo di pensare al ROI come al Graal impossibile chiesto da dinosauri che non capiscono niente di Social, e iniziamo a riempirlo di buon senso.
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

La classifica 2014 delle prime 50 Destinazioni per Meeting ed Eventi negli Stati Uniti - 2014 Top 50 US Meeting Destinations

La classifica 2014 delle prime 50 Destinazioni per Meeting ed Eventi negli Stati Uniti  -  2014 Top 50 US Meeting Destinations | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Millennials Travel More, but Spend Less... For Now

Millennials Travel More, but Spend Less... For Now | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

Millennials are traveling more often than older travelers—creating a huge opportunity for travel agents, according to PhoCusWright.

The company drew that encouraging conclusion from data it presented during a webinar on “The U.S. Millennial Traveler: Leading a Travel Revolution.”

The webinar covered the demographics on why millennials are important to the travel industry along with how their booking methods will shape how people buy travel in the future.

And in a surprising finding, the company said that more millennials, 6%, book air tickets through travel agents than older travelers, 3%. 

All in the numbers
“The big reason [millennials are important to travel] is their spending power,” said Marcello Gasdia, senior analyst of consumer research at PhoCusWright.

more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Italia.it, un’occasione persa costata venti milioni di euro (arrivati?)

Italia.it, un’occasione persa costata venti milioni di euro (arrivati?) | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

Doveva essere la vetrina del Paese sul web e invece ha infilato una serie di gaffe. Se ne va anche il direttore per gli stipendi non pagati ai dipendenti.

Maria Cristina Terenzio's insight:

Vorrei precisare che nell'articolo, come potrete continuare a leggere di seguito, c'è di tutto di più, anche molta disinformazione e qualche numero buttato lì. Di turismo e della Nazionale di calcio siamo tutti esperti.

Dall'articolo:  "Ci sono voluti due anni, dal giugno 2012 in qua, per restituire un po’ di decoro alla nostra «vetrina» sul web.

Facebook (da zero a 229 mila fans) e Twitter (da zero a 67 mila follower), hanno obbligato i ragazzi della redazione a una rimonta febbrile per recuperare anni di ritardi. E costretti a supplire con l’impegno e la fantasia al pressoché totale disinteresse della politica. Pochi dati dicono tutto: per la «campagna turistica d’autunno » l’Irlanda del Nord ha stanziato un mese fa 9 milioni e mezzo di sterline. La Croazia, sulla campagna di quest’anno «Visit Croatia, Share Croatia», ha messo 7 milioni e mezzo. La Gran Bretagna, soltanto sui social network considerati fondamentali per la politica turistica in questi anni ha investito 25 milioni di sterline. E noi? Zero carbonella. Anzi, sui diversi strumenti offerti dal Web per agganciare i turisti, non è stato sganciato un solo euro dal 2010. Peggio: dal marzo di quest’anno non arrivano più, accusano i dipendenti del portale, neppure i 30 mila euro al mese dovuti per pagare gli stipendi. Eppure mai si era visto nella storia un boom quanto quello del turismo negli ultimi anni." 

more...
Arezza Network's comment, October 23, 11:34 AM
you are welcome Cristina
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Madeincongress sarà l'unico portale italiano online di Event Management ad essere Media Partner di EventEx Congress 2015

Madeincongress sarà l'unico portale italiano online di Event Management ad essere Media Partner di EventEx Congress 2015 | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

Madeincongress unisce le proprie forze agli organizzatori di Eventex Congress and International Eventex Awards per supportare la 7a edizione dell'evento che si terrà a Sofia (Bulgaria) nel febbraio 2015. L'evento dedicato a tutti i professionisti della Meeting Industry"

more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

9 Questions to Ask When Purchasing #Event Software

9 Questions to Ask When Purchasing #Event Software | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
How do you identify and evaluate new software for your academic institution? Use these guidelines when considering purchasing event software.
more...
No comment yet.
Rescooped by Maria Cristina Terenzio from Hotel Marketing
Scoop.it!

Hotel Marketing Trends to Watch in 2015

Hotel Marketing Trends to Watch in 2015 | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

It’s that time of year again – the period in which we reflect back on 2014 and prepare for what 2015 will bring, and what it’ll mean for hotel marketers. Our new eBook, “Show, Share, Stand Out: The Most Important Hotel Marketing Trends to Watch in 2015,” looks at the core topics that will define 2015 that your hotel can’t afford to miss out on.


Via WIHPhotel
more...
WIHPhotel's curator insight, October 17, 6:09 AM

Summary

- Year in review

- Content Marketing

- The Shopping Journey

- The power of SoMo

- Targeting

- What the experts are saying

Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Il turismo si digitalizza:
ecco le 30 azioni del TDLab

Il turismo si digitalizza:  <br/>ecco le 30 azioni del TDLab | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
Sarà presentato nelle prossime ore dal ministro Dario Franceschini il documento finale del TDLab, il Laboratorio sul turismo digitale. Individuate 30 azioni strategiche: dal Registro Digitale alla mappa dei siti storico-artistici, dall’utilizzo di big data alla formazione di nuove figure professionali, fino al rilancio di Italia.it con l’e-commerce. Il gruppo di lavoro ha concluso la sua missione con 75 giorni di anticipo. Adesso tocca all’Enit tradurre in realtà i progetti del Mibact.
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

20 Tools for Creating and Delivering Amazing Presentations

20 Tools for Creating and Delivering Amazing Presentations | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
Got a presentation coming up? Here are 20 tools you can use to make sure it goes off without a hitch.
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

Agoda.com Earth Day Survey Reveals Travelers Care About Environment But Don’t Want to Pay More to Protect it

Agoda.com Earth Day Survey Reveals Travelers Care About Environment But Don’t Want to Pay More to Protect it | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
The survey, conducted online in March, 2014, asked 57,000 Agoda.com customers how they felt about environmental efforts by hotels. While 58% of all travelers said they preferred hotels that claimed to be environmentally friendly, only 39% said they would pay an extra $10 or more per night to stay in one.

Travelers from the Netherlands, Denmark and the UK cared the least about eco-friendly hotels*. Only 35% of Danish and Dutch travelers and only 38% of UK travelers said they preferred them. They were among the least likely to want to shell out more cash, too, with 57%, 47% and 47% respectively saying they would not pay anything extra to stay in a green hotel.
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

20 Sins of Exhibiting

20 Sins of Exhibiting | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it
Time and time again I witness exhibitors making the same common mistakes at exhibitions. Avoid these top 20 sins of exhibiting to ensure that you maximise your investment and have the best chance of achieving your objectives from every show! 1. Not Reading the Exhibitor Manual Ensure you... Read more
more...
No comment yet.
Scooped by Maria Cristina Terenzio
Scoop.it!

More Tips From Neal Schaffer on Using #LinkedIn to Market #Events | Cvent

More Tips From Neal Schaffer on Using #LinkedIn to Market #Events | Cvent | Focus on Green Meetings & Digital Innovation | Scoop.it

Not everyone thinks of LinkedIn when it comes to marketing events. Many still view the site strictly as an online resume or job-search tool. 

But LinkedIn is a social media platform - albeit one aimed at people looking to advance their careers - and as such, it offers excellent opportunities for marketers, particularly those looking to reach professionals. Sound like anyone you know?

 

Full article here: http://blog.cvent.com/blog/jenise-fryatt-bio/more-tips-from-neal-schaffer-on-using-linkedin-to-market-events

more...
No comment yet.