Brand reputation
187 views | +0 today
 
Rescooped by MarcoFabris2013 from Social Media Useful Info
onto Brand reputation
Scoop.it!

One Way Businesses Can Survive Data Overload In A Sea Of Social Media [Infographic]

One Way Businesses Can Survive Data Overload In A Sea Of Social Media [Infographic] | Brand reputation | Scoop.it
How do businesses stay on top of the deluge of information related to them created by social media users? Here's one way.

Via Ivo Nový
MarcoFabris2013's insight:

il filtro per località: bisognerà pur provare per non annegare nei social 

more...
malek's curator insight, November 3, 2013 6:30 PM

Moving from data scarcity to abundance

Carlos Bisbal's curator insight, November 4, 2013 9:15 AM

La infografía se pregunta si las empresas pueden mantenerse a flote en medio de la avalancha de información que se genera en el mar de plataformas de medios sociales que tenemos actualmente.

Your new post is loading...
Your new post is loading...
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

I social network sono ancora inutili per il mondo Business?

I social network sono ancora inutili per il mondo Business? | Brand reputation | Scoop.it
I CIO utilizzano i social network? Se si come e quali? Quali sono le strategie che stanno alle spalle?
MarcoFabris2013's insight:

bella domanda ! 

more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Reputazione on line: la top 30 delle aziende italiane più capitalizzate

Reputazione on line: la top 30 delle aziende italiane più capitalizzate | Brand reputation | Scoop.it
“La nuova rubrica di Reputation Manager su Capital. Abbiamo analizzato la web reputation delle prime 30 imprese italiane per capitalizzazione di borsa”
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Web reputation, Previti: "Aziende italiane pronte a raccogliere la sfida" - Corriere delle Comunicazioni

Web reputation, Previti: "Aziende italiane pronte a raccogliere la sfida" - Corriere delle Comunicazioni | Brand reputation | Scoop.it
“L'avvocato a CorCom: ''Il brand online sempre più centrale nel business, ma serve un sistema di monitoraggio costante per rilevare eventuali distorsioni''. E...”
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

I tool più utili per gestire i contenuti digitali del tuo brand

I tool più utili per gestire i contenuti digitali del tuo brand | Brand reputation | Scoop.it
“Content creation, content curation e content promotion: i migliori tool per i tuoi contenuti digitali raccolti in un'unica infografica”
MarcoFabris2013's insight:
Un articolo sempreverde
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Talent Garden e Digital Magics, alleanza per l’innovazione

Talent Garden e Digital Magics, alleanza per l’innovazione | Brand reputation | Scoop.it
“Arriva il momento della partnership per due realtà del panorama dell’innovazione italiana, ovvero Talent Garden (Tag), il network di coworking focalizzato sul digitale, e Digital Magics, l’incubatore delle startup fondato da Enrico Gasperini, che...”
MarcoFabris2013's insight:
Le alleanze continuano.
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

E-commerce, 11 milioni gli italiani che fanno acquisti online

E-commerce, 11 milioni gli italiani che fanno acquisti online | Brand reputation | Scoop.it
La rilevazione trimestrale di “Net Retail, Il ruolo del digitale negli acquisti degli italiani”, rea...
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Promotori finanziari, oltre la relazione serve reputation

Promotori finanziari, oltre la relazione serve reputation | Brand reputation | Scoop.it
Quali sono le azioni più efficaci per costruire e proteggere la propria business reputation? Sappiamo tutti quanto la reputation oggi rappresenti un asset in...
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

BattleMI: ecco i membri della giuria da conquistare

BattleMI: ecco i membri della giuria da conquistare | Brand reputation | Scoop.it
Le 12 startup che si presenteranno sul MiCo dovranno fare colpo sul pubblico e sulla giuria. Ecco gli esperti che ascolteranno la loro idea d'impresa
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Il content marketing dei brand di lusso

Il content marketing dei brand di lusso | Brand reputation | Scoop.it
Chanel insegna come sviluppare un accurato content marketing grazie alla sua storia, la brand heritage e i prodotti iconici di uno dei marchi più rispettati al mondo.
more...
No comment yet.
Rescooped by MarcoFabris2013 from Content Curation Insights & Resources
Scoop.it!

A 3-step process to amplify your social media publishing

Simple truth: the key to successful social media publishing is not just about publishing great content but also having people re-share it. Mobilizing your team and brand advocates around the content you share should therefore be your first priority after hitting publish. But how can you make sure they don't miss your content when you start scaling up your publishing efforts? 


Via Scoop.it
more...
Andrea Walker's curator insight, June 30, 2015 7:09 PM

Great reminders and tips for amplifying social media publishing

Odeyemi Adedayo's curator insight, July 23, 2015 12:50 PM

DRIVE TRAFFIC TO VIDEO AND BUSINESS CONTENT


Click here:
https://goo.gl/SxL3o1

#VIDEOMARKETING #SITETRAFFIC #VIRALVIDEO

CHAB FR's curator insight, July 28, 2015 9:58 AM

A 3-step process to amplify your social media publishing

Rescooped by MarcoFabris2013 from (Big) Data Analysis
Scoop.it!

Social Media Crisis Management: come creare una propria strategia

Social Media Crisis Management: come creare una propria strategia | Brand reputation | Scoop.it

Come definire dei processi di Crisis Management? In che modo coinvolgere i diversi ruoli dell'azienda?


Via AIDA Monitoring, Emanuela Zaccone
MarcoFabris2013's insight:
Easy
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Le cinque migliori strategie di protezione del brand nel 2015 - Inside Marketing (Comunicati Stampa)

Le cinque migliori strategie di protezione del brand nel 2015 - Inside Marketing (Comunicati Stampa) | Brand reputation | Scoop.it
“I marchi globali affrontano un numero crescente di rischi a causa di abusi del brand online, uso improprio e attacchi ognuno dei quali può minare il ROI del marketing”
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Appartamentino sul Lago Maggiore - Appartamenti for Rent

Appartamentino sul Lago Maggiore  - Appartamenti for Rent | Brand reputation | Scoop.it
Appartamento a Monvalle, Italia. Il mio appartamento è in un piccolo residence sul lago Maggiore in una zona tranquilla, ad un'oretta da Milano. Ideale per chi ama la natura ma anche per chi vuole visitare le attrazioni milanesi. La cucina è attrezzata. Ho cambiato i materassi. ...
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Amazon apre in Italia il negozio di alimentari e punta su un mercato da quasi mezzo miliardo di euro

Amazon apre in Italia il negozio di alimentari e punta su un mercato da quasi mezzo miliardo di euro | Brand reputation | Scoop.it
“Il colosso dell'e-commerce apre nel nostro Paese la vendita online di prodotti alimentari a lunga conservazione e per la cura quotidiana della casa, dai pacchi di pasta ai biscotti, dalle bibite allo shampoo...”
MarcoFabris2013's insight:
Senza via di dcampo
more...
No comment yet.
Rescooped by MarcoFabris2013 from Lean Content Marketing
Scoop.it!

Lean Marketing Will Change Marketing Forever

Lean Marketing Will Change Marketing Forever | Brand reputation | Scoop.it
“Have you heard of “Lean Startup” or “Lean Innovation”? Well, then it is time to adapt the concept to lean marketing.”
Via Guillaume Decugis
more...
Joanne Stanley's curator insight, June 5, 2015 6:45 AM

Continuous learning and improvement cycles in real time using data analytics is the future of e-commerce and its here already for those in the game

Craig Stark's curator insight, June 5, 2015 12:18 PM

Worth a read.

Juan Miguel Galeas's curator insight, June 5, 2015 7:58 PM

La siguiente evolución del marketing "Lean Marketing", aplicando los principios de Lean Innovation y Lean Startup al marketing cambiará la forma de la profesión para siempre.

 

#gjc @galeasjupiter www.galeasjupiterconsulting.com

 

Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Top 5 Instagram Analytics Tools – With Views From Industry Experts

Top 5 Instagram Analytics Tools – With Views From Industry Experts | Brand reputation | Scoop.it
“Over the last few years, Instagram has taken the social media world by storm. According to Instagram’s press page, the photo based social network now has over 300 million active users per month with 70 million new photos uploaded each day.”
MarcoFabris2013's insight:
Utili per chi utilizza instagram
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Nuovi strumenti di training in Facebook per Pmi e new marketers

Nuovi strumenti di training in Facebook per Pmi e new marketers | Brand reputation | Scoop.it
“Blueprint e Learn How, le nuove risorse educational lanciate da Facebook a supporto di Pmi e tutti i professionisti del marketing per ottimizzare le campagne online.”
MarcoFabris2013's insight:
Tempi duri per chi fa formazione sulla piattaforma Facebook
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Promotori, come ottenere il massimo da clienti e società mandanti - Advisoronline

Promotori, come ottenere il massimo da clienti e società mandanti - Advisoronline | Brand reputation | Scoop.it
I clienti utilizzatori dell'internet banking sono cresciuti tra il 2008 e il 2013 di circa l'85%, mentre quelli che hanno effettuato acquisti su Internet di ...
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

7 idee grafiche per aumentare l'engagement sui social network

7 idee grafiche per aumentare l'engagement sui social network | Brand reputation | Scoop.it
Il potere dei contenuti visivi sui social network è indiscusso. Ecco qualche trucco per crearne di ancora più coinvolgenti
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Five Ways to Optimise the Customer Purchasing Journey | CustomerThink

Five Ways to Optimise the Customer Purchasing Journey | CustomerThink | Brand reputation | Scoop.it
more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

L'operazione del "marito tradito" spiegata - Wired

L'operazione del "marito tradito" spiegata - Wired | Brand reputation | Scoop.it
Le tante cose che non tornano sulla lettera dedicata dal marito tradito alla moglie pubblicata sul Corriere della sera
MarcoFabris2013's insight:

L'obiettivo comunque è stato raggiunto, grande copertura dei media.

more...
No comment yet.
Scooped by MarcoFabris2013
Scoop.it!

Dior riesce a comunicare anche nel digital la sua storica eleganza?

Dior riesce a comunicare anche nel digital la sua storica eleganza? | Brand reputation | Scoop.it
Il luxury brand Dior punta ad essere icona di stile in ogni declinazione: ecco come comunica online, fondendo valori tradizionali e sperimentazioni moderne.
more...
No comment yet.
Rescooped by MarcoFabris2013 from Social Media Bites!
Scoop.it!

Twitter Will Launch Autoplay Video, but Here's How It Will Differ From Facebook

Twitter Will Launch Autoplay Video, but Here's How It Will Differ From Facebook | Brand reputation | Scoop.it
Twitter is about to give marketers new ways to share videos with a feature the ad world has been asking for: autoplay. Twitter has been working on its built-in video system for months, which would finally give users and marketers a way to shoot footage within the app.

Via David Blundell
MarcoFabris2013's insight:

I clienti finali sono sempre più sollecitati dai video, messaggi etc etc. La quota attenzione diventerà sempre più' importante.

more...
David Blundell's curator insight, January 13, 2015 11:56 PM

Six seconds to impress! Now Twitter have developed autoplay video but with some subtle differences from Facebook´s . . .

Bharat Employment's curator insight, January 24, 2015 7:27 AM

www.bharatemployment.com

Rescooped by MarcoFabris2013 from Lean Content Marketing
Scoop.it!

Creating Compelling Web Content With Curation

Creating Compelling Web Content With Curation | Brand reputation | Scoop.it
“When it comes to customer connection and engaging your audience, every brand is faced with one key question: Where does my content come from? Content comes in many forms, and it is the driving force behind generating leads and engagement online. Finding content on its own can be a challenge for any business leader: going beyond that and finding content that compels and converts can make any marketer scratch their head.Isn’t it funny how the Internet is jam-packed with content, yet coming up with content on your own feels like a hike up a huge mountain? How do these companies crank out unbelievably engaging content week after week without skipping a beat? What do they have that you don’t?”
Via Brian Yanish - MarketingHits.com
more...
Brian Yanish - MarketingHits.com's curator insight, December 11, 2014 12:20 PM

Great article by @JuliaEMcCoy with a ton of helpful tips on content curating using a tool like Scoop.it followed by content auditing. I like how Julia covers what next after content curation.


Here is a snippet of the what's next.


So, You Have Your Awesome Content Ready To Go: Now What?


"Thanks to your tools of the trade for content curation, now you have a good bit of content to share and ideas building in the back of your head. Once you have all of your content in front of you, the next logical step is to create an editorial calendar to keep yourself on track.


Content editorial calendars are useful to organize your content, blog topics, and social sharing schedules. Instead of randomly selecting days and times to post your new content, using a content calendar will help give your strategy structure. Editorial calendars keep you focused, and they offer a platform where you can monitor and measure your results.


If you are serious about making your content marketing quest a success, it is a smart move to develop a template for your needs and stick to it. You will find your content marketing and development will run a lot smoother, and hopefully it will help keep fresh ideas flowing for your audience.


As those ideas to continue to flow, you will build up quite a content base overtime. Your collection of content will continue to grow, and eventually there will come a time where this content will need reviewed for performance purposes; this is known as a content audit."

Oliver Durrer's curator insight, December 11, 2014 12:48 PM

A case in point for content curating.