Adverts, Digital,...
Follow
Find
75 views | +0 today
 
Scooped by Nora Alcheikhmousse
onto Adverts, Digital, Social, Marketing
Scoop.it!

Eventi : Creative Advisory presenta al Technology Biz la startup dei creativi e marketer italiani | nonconvenzionale.com

Eventi : Creative Advisory presenta al Technology Biz la startup dei creativi e marketer italiani | nonconvenzionale.com | Adverts, Digital, Social, Marketing | Scoop.it
Il prossimo 7 novembre a Napoli vedrà la luce la quarta edizione del Technology Biz evento riservato al mondo del business IC e ITC il cui scopo è favorire l'incontro e la costruzione di relazioni durature fra Start Up nate nell'area del Mezzogiorno...
more...
No comment yet.

From around the web

Your new post is loading...
Your new post is loading...
Rescooped by Nora Alcheikhmousse from Social Media & Behaviour
Scoop.it!

Università di Salford - UK: uno studio rivela la crescita dell'ansia a causa del social net.

Università di Salford - UK: uno studio rivela la crescita dell'ansia a causa del social net. | Adverts, Digital, Social, Marketing | Scoop.it
A poll of almost 300 social media users found more than half agreed Facebook or Twitter had changed their behavior and of those, half said their lives had taken a downward turn.

Via Beth Kanter, Téa Smith
more...
Glen Gatin's comment, July 9, 2012 11:36 AM
No link to the study? No question that people need to exercise a little emotional intelligence about social media.
Scooped by Nora Alcheikhmousse
Scoop.it!

Eventi : Creative Advisory presenta al Technology Biz la startup dei creativi e marketer italiani | nonconvenzionale.com

Eventi : Creative Advisory presenta al Technology Biz la startup dei creativi e marketer italiani | nonconvenzionale.com | Adverts, Digital, Social, Marketing | Scoop.it
Il prossimo 7 novembre a Napoli vedrà la luce la quarta edizione del Technology Biz evento riservato al mondo del business IC e ITC il cui scopo è favorire l'incontro e la costruzione di relazioni durature fra Start Up nate nell'area del Mezzogiorno...
more...
No comment yet.
Scooped by Nora Alcheikhmousse
Scoop.it!

Parah&Epicfail: nude riflessioni.

Blog su social media marketing, social network, brand strategy, comunicazione integrata, web 2.0...
more...
No comment yet.
Scooped by Nora Alcheikhmousse
Scoop.it!

NIELSEN: crescono del 44% negli ultimi due anni le intenzioni di acquisto online di prodotti food & beverage | Spot and Web

NIELSEN: crescono del 44% negli ultimi due anni le intenzioni di acquisto online di prodotti food & beverage | Spot and Web | Adverts, Digital, Social, Marketing | Scoop.it

“In un mondo in cui i consumatori hanno un ruolo sempre maggiore nell’influenzare la percezione del brand attraverso i social media, le recensioni e i punteggi, fornire risposte autentiche e ottenere il supporto dei consumatori è fondamentale. Chi si occupa di marketing deve necessariamente incoraggiare tali risposte e fornire esperienze coinvolgenti al fine di aumentare la fedeltà alla marca e creare una relazione continuativa e bilaterale tra la marca e il consumatore”. John Burbank, President Strategic Initiatives di Nielsen.

more...
No comment yet.
Scooped by Nora Alcheikhmousse
Scoop.it!

Mentos Are Great for Covering Up Your Naughty Bits

Mentos Are Great for Covering Up Your Naughty Bits | Adverts, Digital, Social, Marketing | Scoop.it
After the fake Mentos commercial we enjoyed yesterday, it's time for the real thing—a new print campaign by The Martin Agency for Mentos Pure Fresh gum.
more...
No comment yet.
Scooped by Nora Alcheikhmousse
Scoop.it!

Samsung Camera - Little Artist | Cerchiamo prodigi "da crescere"

[accade che alcune multinazionali siano controllate a vista quando la loro comunicazione si rivolge ai minori].

[accade poi che altre multinazionali proseguano indisturbate e disinvolte nel comunicare e nel coinvolgere i minori].

Esiste un corrispondente dell'Eu pledge per ambiti diversi dal food? 

Ci preoccupiamo solo di quello che mangiano i bambini o anche della formazione della loro personalità e identità sociale?

more...
No comment yet.
Scooped by Nora Alcheikhmousse
Scoop.it!

Giappone, McDonald's spinge sull'home delivery

Giappone, McDonald's spinge sull'home delivery | Adverts, Digital, Social, Marketing | Scoop.it

[Se non vai da McDonald's ci pensano loro a venire da te]. 
Per rianimare le vendite in un periodo di forte calo, McDonald's Giappone incrementa il numero di ristoranti che effettuano servizio a domicilio. E l'Italia? Ci sta pensando?

more...
No comment yet.
Rescooped by Nora Alcheikhmousse from Social Media & Behaviour
Scoop.it!

Klout: il potere dell'influencer....negli USA

Klout: il potere dell'influencer....negli USA | Adverts, Digital, Social, Marketing | Scoop.it

"If you have Klout, you may be automatically upgraded to a better room at a Las Vegas hotel. Your Klout score may get you preferential treatment the next time you call into a customer service center. People with Klout have been eligible for a free Spotify invitation, a free Virgin America flight and free Starbucks coffee. Some job candidates are even putting their Klout scores on their resumes.

Here are five things every small business person should know about Klout, the hot social media influence service.

1. Klout is a social metrics service that's getting a lot of attention
2. Klout isn't about having lots of Twitter followers or facebook friends
3. Klout isn't the only social scoring system
4. Using Klout, SMBs can target influencers with news and promotions
5. To increase your Klout score, be authentically helpful."


Via Andrew Spong, Téa Smith
more...
No comment yet.
Rescooped by Nora Alcheikhmousse from MarketingHits
Scoop.it!

Apple: The Most Valuable Company Ever (Infographic)

Apple: The Most Valuable Company Ever (Infographic) | Adverts, Digital, Social, Marketing | Scoop.it

Data released last week confirmed that Apple (AAPL) is the most valuable company in the history of human events. The infographic team at Pronto had some fun with the incredible figures involved and created an infographic, comparing Apple’s value with the GDP of various countries and apples themselves. The infographic also gets to the core of Apple’s most successful products and demonstrates how much the Apple product line has changed since the first Macintosh went on sale in 1984.


Via Brian Yanish - MarketingHits.com
more...
No comment yet.
Scooped by Nora Alcheikhmousse
Scoop.it!

10 Great TV Spots Directed by David Fincher

10 Great TV Spots Directed by David Fincher | Adverts, Digital, Social, Marketing | Scoop.it
Few directors have had to work as hard as David Fincher to earn a place among Hollywood's filmmaking elite.
more...
No comment yet.